Aankoop 960

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 23:36 #1200432 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Te naam stellen
Iets te simpel, maar niet heel veel.
Je doet er goed aan, om je vooraf even te orienteren hoe het franse kenteken in elkaar zit: je moet natuurlijk de auto in Frankrijk op je naam zetten, en ofwel op een aanhanger meenemen, ofwel een tweede chauffeur, verzekering en een exportkenteken regelen en de auto gewoon rijdend naar huis halen (zou mijn voorkeur hebben). Zorg dat je het volledige franse kenteken hebt, daarmee kan je 'm hier eenvoudig invoeren. Let er bij een aanhanger op, dat je een beste trekwagen moet hebben: 960 weegt al gauw 1600 kg, oprijwagen 300-600 kg, dat past niet achter een personenwagen.
Rest-BPM berekenen (zal ergens rond de 400 euro liggen schat ik)  kan je met de calculator van de douane, of met deze: www.websworld.org/bpm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 00:09 #1200439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dites Pierre......

Piet22 schreef : Ik ga contact met hem opnemen en vragen om meer gedetailleerde foto's en om scans van het onderhoudsboekje en of de auto ooit schade heeft gehad. Nee heb je en ja kun je krijgen.

.......... vous avez vous réalisé, que la majorité des inhabitants de la France, parlent que le Français.??Als je assistentie nodig hebt, dan hoor ik het wel. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 00:45 #1200443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Très bien!

Baseman schreef :

Piet22 schreef : Ik ga contact met hem opnemen en vragen om meer gedetailleerde foto's en om scans van het onderhoudsboekje en of de auto ooit schade heeft gehad. Nee heb je en ja kun je krijgen.

.......... vous avez vous réalisé, que la majorité des inhabitants de la France, parlent que le Français.??Als je assistentie nodig hebt, dan hoor ik het wel.

Dites Bas,
Tu parles bien le Francais. Mes compliments!
Rob K.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 21:27 #1200534 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Chauvinisme ten top
Hallo Volvisti

Baseman schreef : .......... vous avez vous réalisé, que la majorité des inhabitants de la France, parlent que le Français.??

En die Fransen spreken dus ook alleen maar hun eigen taal.
Groetjes
Mathy (wiens broer met carnaval naar EuroDisney is geweest. De eerste en de laatste keer. Vive van alles, maar niet la France!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 21:54 #1200538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bevestigende regel

Mathy schreef : Hallo Volvisti

Baseman schreef : .......... vous avez vous réalisé, que la majorité des inhabitants de la France, parlent que le Français.??

En die Fransen spreken dus ook alleen maar hun eigen taal.
Groetjes
Mathy (wiens broer met carnaval naar EuroDisney is geweest. De eerste en de laatste keer. Vive van alles, maar niet la France!)

dan moet ook hun taal spreken Mathy...

Overigens heb ik afgelopen jaar met verschillende fransen samengewerkt die wel goed engels spraken.
dus er zijn er wel die het kunnen ...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 23:00 #1200550 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Anders
Hallo Jeroen

Jeroen schreef : dan moet ook hun taal spreken Mathy...

Het lag niet alleen aan de taal. Ze hadden duidelijk nergens zin in. En dat terwijl ze een Disneypak aan hebben.
BTW wat is dit voor een taal "dan moet ook"?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 23:08 #1200552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verplicht.
Tot voor 8 jaar geleden was Engels geen verplicht vak in Frankrijk, tegenwoordig wel en dat is een hele verbetering.Nog fraaier is het dus, als je een veertiger treft die engels spreekt.
Ik gok erop dat de houder van de genoemde auto minstens in die categorie valt, dus dat communiceren in het engels niet mee zal vallen.
Maar ik ben benieuwd. 

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2008 09:37 #1200574 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Eergisteren met behulp van
Eergisteren met behulp van mijn Prisma woordenboek het volgende bericht verstuur:
Monsieur,Je me interesse tres serieux aux votre Volvo 960. Je m'excuse pour le mauvais francais, mais je voudrais demander quelques questions:1. Pouvez vous me envoyer par email une copie de livre d'entretien?2. Quelle modelle radio?3. C'est sans collision ou accrochage?
en nu het volgende antwoord ontvangen:<div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">bonsoir monsieur,</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">le livret n'a pas été rempli mais la volvo est suivie chez volvo.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">la radio est une sc-801 premium sound system .radio cassette avec chargeur compact disc.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">la voiture est en tres bon état carrosserie.frotement sur le pare choc avant.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">A votre disposition pour tout autre question.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">Volgens mijn Prisma betekent dit zoveel als:</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">- het serviceboekje is niet gevuld</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">- de auto is onderhouden bij volvo</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">- de radio is SC801 met premius met ene CD lader (in een 801??)</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">- de auto is in goede staat, maar de carosserie is afgeschuurd (??) op de motorkap vanwege botsing voor</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">Dus dat laatste is geen goed nieuws. Op de foto's kan ik niets zien van schade</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">Ik kan nog vragen of hij detailfoto's van de schade kan sturen en of hij volvo-rekeningen van de laatste 5 jaar wil emailen.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman, new york, times, serif">Of zal ik er maar gelijk van afzien</div>

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2008 09:59 #1200576 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Voorbumper

Piet22 schreef : <div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">la voiture est en tres bon état carrosserie.frotement sur le pare choc avant.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">  </div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">- de auto is in goede staat, maar de carosserie is afgeschuurd (??) op de motorkap vanwege botsing voor</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">Dus dat laatste is geen goed nieuws. Op de foto's kan ik niets zien van schade</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">Ik kan nog vragen of hij detailfoto's van de schade kan sturen en of hij volvo-rekeningen van de laatste 5 jaar wil emailen.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">Of zal ik er maar gelijk van afzien</div>

De 'pare choc avant' is de voorbumper, niet de motorkap. Kennelijk is de bumper licht beschadigd (gekrast). Als dat het enige is zou ik zeker niet afhaken. Je kan natuurlijk wel om een foto ervan vragen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2008 10:00 #1200577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic integendeel

Piet22 schreef : Eergisteren met behulp van mijn Prisma woordenboek het volgende bericht verstuur:
Monsieur,Je me interesse tres serieux aux votre Volvo 960. Je m'excuse pour le mauvais francais, mais je voudrais demander quelques questions:1. Pouvez vous me envoyer par email une copie de livre d'entretien?2. Quelle modelle radio?3. C'est sans collision ou accrochage?
en nu het volgende antwoord ontvangen:<div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">bonsoir monsieur,</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">le livret n'a pas été rempli mais la volvo est suivie chez volvo.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">la radio est une sc-801 premium sound system .radio cassette avec chargeur compact disc.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">la voiture est en tres bon état carrosserie.frotement sur le pare choc avant.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">A votre disposition pour tout autre question.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">Volgens mijn Prisma betekent dit zoveel als:</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">- het serviceboekje is niet gevuld</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">- de auto is onderhouden bij volvo</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">- de radio is SC801 met premius met ene CD lader (in een 801??)</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">- de auto is in goede staat, maar de carosserie is afgeschuurd (??) op de motorkap vanwege botsing voor</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">Dus dat laatste is geen goed nieuws. Op de foto's kan ik niets zien van schade</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">Ik kan nog vragen of hij detailfoto's van de schade kan sturen en of hij volvo-rekeningen van de laatste 5 jaar wil emailen.</div><div style="font-size: 12pt; font-family: times new roman,new york,times,serif">Of zal ik er maar gelijk van afzien</div>

Nee nee nee,
door dealer onderhouden, Alleen boekjes niet getekend.
(voor jou) de goede radio. met CD wisselaar
Jouw kleur, ook niet onbelangrijk...
Ik zou foto's vragen van de schade, en ik vermoed dat het de bekende bumperkrassen (Pare-choc = bumper) zijn (ik heb er nog nooit een gezien zonder trouwens). is eenvoudig te repareren
Dus al met al een prima dingetje
ik zeg: NU een aanhanger regelen en gaan halen

Moderators: Jerry Stam