Volvo 960 kleppen: Vervolg en updates

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 11:04 #1190614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben benieuwd
....en nog een aantal met mij, denk ik.
Wel een hele stap vooruit in de zoektocht: Eerst een 164 en nu een 960. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 14:30 #1190629 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic tsja...
De 164 roesten dat het kraakt, en daar kan ik niets mee. De 960 is/lijkt een koopje en ik zal al doende veel van leren en hopelijk genieten. Nu heb ik behoefte aan een CD met werkinstructie, Engels of Nederlands maar geen Duits. Wie heeft een kopie voor mij? Kopie en portokosten worden uiterraard betaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 23:30 #1190700 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100 m rechtuit...
Guy,
Elke trailer (huur of leen) wordt meestal begeleid door spanbanden... Zonder die dingen vast is volgens mij slechts een optie voor 100 m voorzichtig rechtuit rijden..
Daarnaast: moedige beslissing en ik wens je alle succes en meevallers toe die er maar te bedenken zijn!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2008 12:39 #1190731 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Extra
In mijn ervaring is het huren van spanbanden meestal een optie. Dus let er in ieder geval op, en neem een set professionele mee, ofwel van jezelf ofwel van de verhuurder van de trailer.
En: succes toegewenst met de operatie! Ik heb al eens nagevraagd: je gaat geen speciaal gereedschap nodig hebben om een kop van een B6254 te demonteren (uiteraard wel dingen als een kleppentang etc), dus dat valt alvast wat mee.

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2008 20:53 #1190947 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic uitrusting van dat ding...
zitten er Nivomats onder deze uitvoering? Hij staat mooi op z'n poten.

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2008 12:00 #1191817 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic Weinig compressie
update: 18-2-2008
Ben bezig met de motorkop te openen. 5 van de 6 cylinders hebben geen compressie. Ik verwacht dus een vernielde kop. Ik kan elders een ' goed werkende kop met kleppen' voor 350 krijgen indien nodig. Is dat wenselijk? Kan ik de kop in z'n geheel laten vlakken of moeten eerst alle kleppen met bijbehorende bevestiging er af? 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 12:33 #1191945 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vlakken
Zoals ik in een ander draadje ook al aangaf: zorg dat je zeker weet dat de kop het correcte model is voor je onderblok! Met name de nokkenassen verschillen bij de diverse modellen, maar er zijn ook wat details zoals EGR-leiding al dan niet aanwezig, die maken dat je met een onjuiste kop nogal wat aanpassingen moet doen.
Kop vlakken begint een revisiebedrijf alleen aan, als de kop helemaal leeg is: je zult de kleppen moeten uitbouwen. Wel een mooi moment om ook de klepsteelafdichtingen te vervangen: die zijn vaak oorzaak van verhoogd olieverbruik en dat kan dus geen kwaad. Kijk met vlakken ook naar de maximaal toegestane maten: die vind je in het revisiehandboek dat je inmiddels hebt.

Moderators: Jerry Stam