Volvo 960 kleppen: Vervolg en updates

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 20:40 #1190569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is niet te zien zonder de
is niet te zien zonder de distibutiekap te demonteren.
de riem hoeft trouwens niet eens te knappen, hetzelfde kan ook gebeuren als bv de tanden van de riem af gestript worden (meestal door het krukastandwiel.) In dat geval lijkt de riem er nog gewoon op te zitten maar bij het starten van de motor draait de krukas wel maar neemt niet de nokkenas(sen) mee. De krukas slipt dan dus gewoon op de kaal gestripte riem. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 20:53 #1190572 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic NIET starten
Hallo Guy
Als je vermoedt dat de distributieriem kapot is, is het verstandig om de motor niet meer te starten.  Tenzij je zeker wilt zijn, dat al je kleppen krom zijn.
Groetjes
Mathy

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 23:02 #1190585 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic marre
Oke oke ik begrijp het echt :-). Maar, kan het gebeuren dat stukken riem eruit vallen of is de deksel zodanig dicht dat alle stukken binnen blijven.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 23:07 #1190586 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nee
Hallo Guy
Er vallen geen stukken uit, tenzij je de kap losmaakt en de riem echt geknapt is.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 23:11 #1190587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dicht.
De deksel is helemaal dicht, de distributieriem is volledig afgesloten van weersinvloeden hierdoor.
Dus, als dat niet meer zo is, heb je er én mooi zicht op, en kun je zien of ie er nog op zit of niet en hoe hij eraf ligt.
Ohja, mocht je hem aanschaffen, slepen kan misschien wel, maar beter lijkt me met een trailer te gebruiken voor de afvoer van de auto.Zet hem op de trailer dan uiteraard niet in de versnelling, maar op de handrem en goed vast.
Ik weet niet hoe handig je bent met 960 en riemen, maar erop leggen terplekke is natuurlijk ook een optie. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 23:29 #1190591 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic AUW!!!!!
Hallo Bas

Baseman schreef : Ik weet niet hoe handig je bent met 960 en riemen, maar erop leggen terplekke is natuurlijk ook een optie. 

Maar waarschijnlijk een hele dure.  Een aantal kleppen is waarschijnlijk al krom en misschien is er ook al een klepschotel afgebroken.  Drie keer raden wat er gebeurt als de motor gaat draaien?
Groetjes
Mathy   (die wel eens een BMW 6 cilinder heeft gezien die rijdend binnen kwam en een gat in de zuiger bleek te hebben) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 23:35 #1190592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dure grap.
Was ook eigenlijk bedoeld om te kunnen zien hoe ie eraan toe is.
Met een riem erom, die minstens goed is omgelegd, kun je de compressie weer meten.Hij hoeft dan niet te rijden met de auto, maar dan weet je ongeveer  hoe het eraan toe is.Daarnaast kun je hem met riem, wel gewoon in-gear op een trailer zetten (ik vind persoonlijk alleen op de handrem zetten niet verstandig, but that's just me)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 23:54 #1190597 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Spanbanden?
Hallo Bas
Hij wordt op een trailer toch vastgezet met spanbanden?  Hoop ik.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 02:17 #1190602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Guy ,waar wil je
Hoi Guy ,waar wil je precies naar toe met de vragen die je stelt over de db riem ?
Is het zo dat de verkoper niet zeker weet of de db is gebroken ?
Wel als je zekerheid wil kan dat maar op één manier, demonteer de db kap, is niet zo veel en vrij simpel werk. En kijk of deze werkelijk is gebroken, of dat ie z'n tandjes is verlorren.
Is dit het geval, ga dan zeker geen andere riem monteren, om te kijken of de compressie nog oké is, dit heeft geen enkel nut want je heb honderd procent zeker weten kromme kleppen, ook al zou het stationair gebeurd zijn.
Ga je dit toch doen heb je grote kans dat je nog veel meer schade krijgt aan de kop cilinders en zuigers.
Wil je weten hoe veel kleppen er schade hebben opgelopen om een kosten plaatje te maken, kan je dit op 2 manieren doen, één is kop demonteren twee is onderzoek laten uitvoeren door een garage met een endoscoop.
Gr Bart.

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 08:17 #1190607 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic stand van zaken
Hallo allemaal,
Ik koop hem en ga de avontuur in... De diagnose van de verkoper trek ik inderdaad in twijfel. Iemand heeft een stukje riem in de motorruimte gevonden en gezegd: je distributieriem is kapot. Ik ga er vanuit dat het zo is en als het wel goed is dan valt het mee. De auto is verder mooi van binnen en schadevrij. Ik laat het vervoeren op de handrem zoals voorgesteld en zal de klep eriuthalem m de riem eens goed te bekijken. Bedankt voor het meedenken. Tzt zal ik verslag doen, met eenpaar foto's, hoe dit project verloopt.
MVG
Guy Horn

Moderators: Jerry Stam