benzinepomp + 95 / 98 / V-power

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2007 00:32 #1173588 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Yep
Dat maakt beslist verschil. Modeljaar 1987 is het eerste met de B280, een sterk verbeterde versie van de V6, met totaal andere injectie, andere krukas, andere oliekanaaltjes in de koppen, etc. Die versie heeft ook een computer-gestuurd injectiesysteem, in tegenstelling tot de eerdere die Henk heeft (en ik ook).

Als je een wagen zonder katalysator hebt (vrijwel altijd bij een originele nederlander) dan heb je een B280E, die niet gelukkig zal zijn met euro95 of een afgeleide.

Heb je wel een katalysator, dan is het een B280F, en die is aangepast voor een lagere octaan benzine en kan dus wel toe met euro95.

Vervangen van de uitlaat kan eigenlijk alleen problemen veroorzaken, als de lambdasonde beschadigd is, of de bedrading ervan. Die meet namelijk de samenstelling van de uitlaatgassen, en aan de hand daarvan wordt de injectie bijgeregeld.

Deurvergrendeling staat hier uiteraard los van, en daar zou ik eerst maar eens de draadjes gaan doormeten (of gewoon nakijken op breukjes).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2007 08:07 #1173590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Deurvergrendeling staat hier uiteraard los van, en daar zou ik eerst maar eens de draadjes gaan doormeten (of gewoon nakijken op breukjes).

Ik zou toch eerder vermoeden, dat als het eerst wel werkte en na het eruittrekken van de relais niet meer, dat het ligt aan het verwisselen van K en L.

Bij mijn 940 is K meen ik voor sluiten en L voor openen. 1 van de twee (of beide) zit niet goed denk ik zo. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2007 20:54 #1173622 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twilight zone

Ik krijg inmiddels het gevoel in de twilight zon te zijn beland.

Mijn auto (TB62HY) lijkt origineel in NL geleverd. Toch had de ANWB het over een katalysator.

Hoe kan ik dit checken?

Sigarenaansteker en bakje volgens instructies verwijderd (waarvoor dank!)

Tweede relais van links staat een grote rode K op. De middelste is zwart en groter. Maar een relais verwisselen als er een grote K op staat die daar hoort, lijkt me niet zo handig ...  Of kan dit geen kwaad? Of maakt eea bv niet goed contact? Blijft het feit dat de vergrendeling aan de portierszijde wel opent en sluit met de afstandbediening ...

Relais E verwijderd (van brandstofinjectie) en dan slaat de motor inderdaad niet aan. Na terugplaatsing gelukkig weer wel. Kan ik iets constateren aan het relais? Moet het dan open? Of kan ik hier beter met mijn toch wel a-technische tengels van afblijven?

Help.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2007 21:31 #1173626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog meer twilight ...

Alle voorste relais een voor een eruit gehaald. En portier aan bestuurderszijde blijft gewoon op en neer gaan met de afstandsbediening ...

Spoor bijster! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2007 18:41 #1173648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VIN-nummer

Zeg, kun je me eens een berichtje sturen met het VIN nummer erin?

Dat is de code op je kenteken die begint met YV1.....

Ik zat in VADIS te kijken en daar staat een totaal andere fusebox in vermeld, wat niet overeenkomt met jouw bevindingen.

Voor vergrendeling in mijn 940 zijn 2 relais verantwoordelijk: K en L, maar L is beduidend groter dan K. Ik kan ze niet terug vinden voor jouw auto, wat ik weer vreemd vindt.

Anyway, een brandstof pomp relais kun je open maken.

Haal hem eruit, steek twee hele dunne spijkertjes aan weerzijden van de de vergrendelnojes, dus langs pin 4 en 2, tussen de printplaat en de behuizing.

Trek dan voorzichtig (met een tengetje aan pin 1 de plintplaat uit de behuizing.

Waar het om gaat is of de soldeerpuntjes die aan de contacten zitten nog vast zitten (anders even soldeerbout erop, laten vloeien en af laten koelen) Daarnaast kunnen de soldeerpunten (6 stuks) van de print naar de print die er haaks op staat los zitten, dus als je toch bezig bent.....

Relaisbehuizing kan er maar op 1 manier op terug. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 22:33 #1173737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VIN

Baseman,

VIN is:  YV1765687H2010805.

Ook bij mij is L groter dan K (foto helaas te groot van formaat om te uploaden). Verwarring nu compleet?

'Opeens' leer je centrale portiervergrendeling weer extra waarderen ;)

Printplaat ben ik nog niet aan toegekomen.

Dank voor jullie hulp .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 08:17 #1173754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal stras eens kijken.
Gisteravond ging het lich aan de vroege kant uit (ergens rond 22:00) dus zal ik straks thuis eens kijken of ik er iets mee kan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2007 23:30 #1173878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu nog mooier

Vanochtend 50 km gereden. Motor draaide niet echt lekker.

Vanmiddag terug wilde de motor weer niet aanslaan. By-pass van de ANWB gebruikt. Sloeg meteen aan. Aangekomen op plaats van bestemming. Sleutel uit contact gehaald; motor bleef gewoon doorlopen ...

How's that for twighlight zone? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2007 23:39 #1173879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tien punten.

.....en de eer, voor het geval ik het bij het juiste eind heb: Contactslot?

Zoek op deze site maar eens op contactslot, of zoek op trefwoord Coos, je zult er verschillende keren in zien staan dat de symptomen die je hierboven allemaal beschrijft, (ook allemaal kunnen) voorkomen bij een defect contactslot.

Beetje minder forse sleutelbos komt de levensduur ten goede trouwens....

Nieuw contactblokje was een euri of 40 dacht ik?

Erop zetten is vrij eenvoudig, alleen kan ik je even niet vertellen hoe. Verschillende personen, inclusief de medesleutelaars aan Coos weten inmiddels dat dit een hooguit een 2-sterrenklusje is.

Iemand een contactblok te leen, ter test? Overigens, koop als blijkt dat dat het is wel gewoon een nieuwe, dan weet je zeker dat ieweer een paar ton mee kan. 

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 22:54 #1223070 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic stil
Stond vanavond ook stil gelukkig nog net in nederland, 500 meter voor de grens. Ik rij via duitsland naar mijn werk. Anwb kwam na 5 kwartier en kwam ook tot de conclusie dat het brandstofrelais de boosdoener was. Met een draadje doorverbonden naar zekering 14 nu doet tie het weer morgen even een relais bestellen en de boel weer herstellen.
Was wel ff schrikken is lang geleden dat de turbo mij in de kou liet staan.

Moderators: Jerry Stam