Nivomaten: Is dit normaal?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus ook met nivomats vond Volvo een achterstabi noodzakelijk.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nadat ik voor "Hans dus" even gekeken heb, welk nummer er op mijn LMM staat, ben ik ook maar even op de trekhaak gaan staan.
Helaas kwam de auto niet alleen maar omhoog, maar ging daarna ook weer omlaag. En misschien daarna ook weer iets omhoog.
Conclusie: dempers kapot. Maar goed dat ik nieuwe bij Wytze besteld heb.
De laatste tijd had ik vooral op de autobaan vaker het idee, dat er aan de ophanging iets niet klopte. Maar eigenlijk verdacht ik de voorkant. Bovenstaand verhaal doet me vermoeden, dat het toch aan de niveaumaten ligt. Al moet de auto ook nog een keer uitgelijnd worden.
Statistisch gezien klopt het. Niveaumaten zouden gemiddeld 200.000 km meegaan. Op de teller staat 195.500 ruim.
Groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als de hoogte achter niet konstant is ga je dit merken in de stabiliteit van de auto, of het niet spontaan terug-draaien van het stuur na straatje keren met het stuur tegen de aanslag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je nu voor niveaumaten gekozen, of een alternatief?Na de complete upgrade van mijn voortrein is ook de achterkant aan de beurt. Maar wat is wijsheid?Weer niveaumaten of (gas)schokbrekers met nieuwe (sterkere)veren?Mathy schreef : Conclusie: dempers kapot. Maar goed dat ik nieuwe bij Wytze besteld heb.
Groetjes, Jan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb nieuwe niveaumaten besteld. 396,50 euro inclusief porto.
Volgens mij geven niveaumaten onder alle omstandigheden met meeste comfort. En we rijden een luxe bak en daar horen luxe schokdempers onder.
Groetjes
Mathy
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hier ben ik het helemaal mee eens! Maar ik weet dat de meningen verdeeld zijn.Mathy schreef : Volgens mij geven niveaumaten onder alle omstandigheden met meeste comfort. En we rijden een luxe bak en daar horen luxe schokdempers onder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is ex btw neem ik aan?Mathy schreef : Ik heb nieuwe niveaumaten besteld. 396,50 euro inclusief porto.
Groetjes,
Jan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nee, dat is inclusief BTW. Ik heb dat extra nagevraagd.DPC schreef :
Dat is ex btw neem ik aan?Mathy schreef : Ik heb nieuwe niveaumaten besteld. 396,50 euro inclusief porto.
Groetjes
Mathy
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)