Ik weet het niet meer!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2007 12:30 #1167340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog 1 keer
Onderhoud da,s het sleutelwoord voor een 25 jaar oude V6
En ik ken m,n wagen door en door na 18 jaar rondtoeren.
En een waterpomp,startmotor,bougieskabels en al die andere dingen dat hou je toch in de gaten?Je bent toch niet voor niets Volvofiel in hart en nieren???
Verrast worden door pech heb je niet in de hand maar door goed te "luisteren" naar je auto kun je een hoop leed  voorkomen.
Dat bedoelde ik eigelijk,....
Groeten ûût Epe
       Slurpje
De Dalhaussertjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2007 12:36 #1167343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

hdalhuisen schreef : Verrast worden door pech heb je niet in de hand maar door goed te "luisteren" naar je auto kun je een hoop leed  voorkomen.

Klopt, maar soms wordt je nog steeds verrast.
Rateltjes, rammeltjes, piepjes en kraakjes vertellen een hoop, maar soms overlijd iet in alle stilte.
Onze wagens vertellen een hele boel, in tegenstelling tot bijv. mijn V70, die is zo verrekte goed geïsoleerd dat je soms de eenvoudigste dingen geoon niet hoort.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2007 21:28 #1167468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allen,
Daar ben ik weer. Jan. Ik stond daar inderdaad helemaal (voor mijn doen) in the middle of no where in Amersfoort. Woon in het zuiden van Limburg (Belgie) dus kon geen geen kant op. Heb de hele boel moeten afslepen. Bleek een giga versleten lager van de dynamo in plaats van oliesmeringsproblemen bij de motor. Dat laatste dacht ik, de motor begon op gegeven moment zelfs in te houden... SLIK!! HELP!! De geluiden die de motor maakte leken wel het einde van het blok in te luiden, ik durfde er geen cm meer mee te rijden en beval de afsleepdienst niet de auto te willen starten! Ik zat in een hotel en gaf de instructies maar door naar de receptie van het hotel, had de sleutels afgeven. Het bleek uiteindelijk bij de garage een behoorlijk versleten lager van de dynamo. Gelukkig! Kostprijs dynamo was 320 Euro. Rest was arbeidsloon en sleepkosten (ook niet mis!). Kon er niks aan doen. Is evenwel de aller eerste keer dat ik met serieuse pech stond en de wagen moest of wilde laten afslepen. Valt mee na totaal al een kleine 900.000km gereden te hebben met Volvo's. Eerlijk is eerlijk, petje af!
Er kwamen drie dagen geleden wel af en toe rare zachte schrapende geluiden uit de machinekamer maar leken eerder afkomstig van oliepomp stuurhuis. Dit bleek dus niet het geval. Het kwam daarna allemaal heel snel opzetten. En ja, 650 Euro is best veel geld maar de eerste keer met pech en een super service! Dat laatste moet ook worden betaald. Co, Verstuivers zijn drie jaar geleden ultrasoon gereinigd, en ik rij regelmatig op benzine. Ik verdenk de zeef van de brandstofpomp in de tank. Brandstofdrukregelaar is ook 3 jaar oud, niks mis mee. Gewoon een lullig kl..e probleem wat er aan mankeert ergens. Maar alles heeft geen haast meer nu, heb een 960 gekocht. Ben even uit de brand geholpen. Groetjes allen, Robert

Moderators: Jerry Stam