Ik weet het niet meer!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2007 17:21 #1060193
door V700 register
Ik weet het niet meer!! is gemaakt door V700 register
Jongens, ik weet het niet meer. Mijn 760 B280 houdt in op benzine. Hele weekend gezocht maar niks kunnen vinden 
Normaal rij ik LPG, maar toch best regelmatig ook benzine, minaal 1 keer per week omdat er niet overal LPG voorhanden is (Duitsland). Verstuivers 3 jaar geleden ultrasoon gereinigd en benzine filter vervangen.
Dit is wat ik al heb gecontroleerd:
Beide brandsofpompen werken.
CIS klep OK
LPG onderbrekingrelais voor verstuivers OK.
Temperatuursensor (NTC weerstand) OK bij koud en warm.
Luchtmassameter (LMM) OK. Uitgewisseld met een andere 760.
ECU onderbroken en weer aangesloten.
Verstuivers ratelen en zijn OK.
Lambda sensor is nieuw!
Heb werkelijk geen idee man! Ben radeloos nu. Als de motor koud is trekt hij goed en blijft ok lopen alleen bij wegrijden even onderin haperen. Daarna OK. Eenmaal na een rit stationair lopen en het is helemaal mis. Slecht optrekken daarna en sputteren bij wegtrekken. Komt niet meer goed. Flink gas erop en houdt dan in. Lijkt wel veel te arm mengsel. Ook ploffen in uitlaat dan. Als ik in 1 keer blijf rijden tijdens een testrit is er niks aan de hand, ook niet met gas eraf en weer er op. Trekt goed door en geen inhouden. Hoe kan dat nou????
Op LPG loopt de motor prima, dus ontsteking OK.
Heeft iemad binnen onze club enig idee? Snap ee niks meer van.
Robert
Normaal rij ik LPG, maar toch best regelmatig ook benzine, minaal 1 keer per week omdat er niet overal LPG voorhanden is (Duitsland). Verstuivers 3 jaar geleden ultrasoon gereinigd en benzine filter vervangen.
Dit is wat ik al heb gecontroleerd:
Beide brandsofpompen werken.
CIS klep OK
LPG onderbrekingrelais voor verstuivers OK.
Temperatuursensor (NTC weerstand) OK bij koud en warm.
Luchtmassameter (LMM) OK. Uitgewisseld met een andere 760.
ECU onderbroken en weer aangesloten.
Verstuivers ratelen en zijn OK.
Lambda sensor is nieuw!
Heb werkelijk geen idee man! Ben radeloos nu. Als de motor koud is trekt hij goed en blijft ok lopen alleen bij wegrijden even onderin haperen. Daarna OK. Eenmaal na een rit stationair lopen en het is helemaal mis. Slecht optrekken daarna en sputteren bij wegtrekken. Komt niet meer goed. Flink gas erop en houdt dan in. Lijkt wel veel te arm mengsel. Ook ploffen in uitlaat dan. Als ik in 1 keer blijf rijden tijdens een testrit is er niks aan de hand, ook niet met gas eraf en weer er op. Trekt goed door en geen inhouden. Hoe kan dat nou????
Op LPG loopt de motor prima, dus ontsteking OK.
Heeft iemad binnen onze club enig idee? Snap ee niks meer van.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2007 17:40 #1166560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lastig
Er zijn onlangs zat draadjes over sputteren en niet starten op Benzine.Gebruik de zoekfunctie maar eens op "benzine" en/of "inhouden".
Wellicht een stomme vraag, maar heeft een 760 een verdelerkap?Heb je die gechecked?
Weet je zeker dat de uitlaat niet verstopt zit?
Welke codes komen er uit de diagnosebox, of heb je die niet in een 760?
Werkt de pomp omdat je hem hoort draaien, of werkt ie omdat er inderdaad brandstof uit de koppeling op het blok komt als je die een tikje los draait?
Benzinedrukregelaar in orde?
Wellicht een stomme vraag, maar heeft een 760 een verdelerkap?Heb je die gechecked?
Weet je zeker dat de uitlaat niet verstopt zit?
Welke codes komen er uit de diagnosebox, of heb je die niet in een 760?
Werkt de pomp omdat je hem hoort draaien, of werkt ie omdat er inderdaad brandstof uit de koppeling op het blok komt als je die een tikje los draait?
Benzinedrukregelaar in orde?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2007 17:48 #1166564
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukregelaar
Benzinedrukregelaar???
Het klinkt in ieder geval als een temperatuur gerelateerd probleem op benzine. Ik neem aan dat ook bij slecht lopen (na een rit dus) beide benzinepompen nog steeds een goede opbrengst hebben.
Buiten de benzinedrukregelaar kan ik me alleen iets voorstellen bij een lekje wat groter wordt als de boel warm is. (Valse lucht aanzuiging)
Hoe staat het trouwens met de koude/warme lucht aanzuiging? Kan daar nog wat zitten????
Het klinkt in ieder geval als een temperatuur gerelateerd probleem op benzine. Ik neem aan dat ook bij slecht lopen (na een rit dus) beide benzinepompen nog steeds een goede opbrengst hebben.
Buiten de benzinedrukregelaar kan ik me alleen iets voorstellen bij een lekje wat groter wordt als de boel warm is. (Valse lucht aanzuiging)
Hoe staat het trouwens met de koude/warme lucht aanzuiging? Kan daar nog wat zitten????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2007 17:51 #1166565
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mmmmm.....temperatuurgerelateerd?
Kan het zijn dat de waterpomp het begeven heeft?
Iets vergelijkbaars had ik met een Saab 900, controleer het eens, kost alleen een pakking.
Iets vergelijkbaars had ik met een Saab 900, controleer het eens, kost alleen een pakking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2007 19:36 #1166574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allemaal goede tips.
heren,
Allemaal goede tips. Maar de wagen loopt gewoon goed op LPG... Zonet de gasklepschakelaar doorgemeten. Helemaal foute boel; gaf wel een klik maar niks kunnen meten. Defect... Had er nog 1 liggen, juist terug van vervangen en morgen maar eens proberen. Kan mij niet bedenken dat zo'n schakelaar zo'n impact zal hebben, heb weinig hoop. Ben het nu zat. Eerst maar eens een pintje.
Let wel, de wagen rijdt prima op LPG, temp sensor is OK, gemeten bij koud, warm en lopende (rammelende) motor.
Waterpomp ook ok, benzinedrukregelaar (bijna) hagelnieuw. 2 jaar. Motor zuigt alleen koude lucht aan (ook in de winter
Ben een power fan 
Brandstofleiding losgenomen en benzine spoot er uit. Ook ok dus.
Heel vreemd allemaal.
Hou je op de hoogte,
Robert
Allemaal goede tips. Maar de wagen loopt gewoon goed op LPG... Zonet de gasklepschakelaar doorgemeten. Helemaal foute boel; gaf wel een klik maar niks kunnen meten. Defect... Had er nog 1 liggen, juist terug van vervangen en morgen maar eens proberen. Kan mij niet bedenken dat zo'n schakelaar zo'n impact zal hebben, heb weinig hoop. Ben het nu zat. Eerst maar eens een pintje.
Let wel, de wagen rijdt prima op LPG, temp sensor is OK, gemeten bij koud, warm en lopende (rammelende) motor.
Waterpomp ook ok, benzinedrukregelaar (bijna) hagelnieuw. 2 jaar. Motor zuigt alleen koude lucht aan (ook in de winter
Brandstofleiding losgenomen en benzine spoot er uit. Ook ok dus.
Heel vreemd allemaal.
Hou je op de hoogte,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2007 20:30 #1166576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E-mail
Hallo
Geeft even jou E-mail ik heb afstelgegevens voor je
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
Geeft even jou E-mail ik heb afstelgegevens voor je
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2007 09:58 #1166656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen effect
Gasklepschakelaar had geen effect zo bleek vanmorgen. Had ook niet veel anders verwacht eigenlijk. Las net in eerdere draadjes dat ontluchting tankdop misschien verstopt kan zijn waardoor de boel wat vacuum wordt getrokken. Dat is het enige waar ik nog niet naar gekeken heb. Zal dat vanmiddag terug naar huis eens controleren. Ben benieuwd.
Robert
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2007 10:29 #1166661
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een suggestie.
Is het mogelijk dat de carterontluchting verstopt zit? Of zit die er ook niet op bij een 760.
(Ik moet me toch echt eens meer in de 6-cilinder verdiepen.....)
Uitlaat had je gechecked?Wellicht is het zinnig een hele korte testrit te maken met een voor de kat of middendemper afgekoppelde uitlaat, om te zien of dat iets uitmaakt?Ik weet trouwens niet of het erg schadelijk kan zijn......
(Ik moet me toch echt eens meer in de 6-cilinder verdiepen.....)
Uitlaat had je gechecked?Wellicht is het zinnig een hele korte testrit te maken met een voor de kat of middendemper afgekoppelde uitlaat, om te zien of dat iets uitmaakt?Ik weet trouwens niet of het erg schadelijk kan zijn......
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2007 14:46 #1166672
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic alle benzine leidingen controleren
Benzine wordt rondgepompt, vanaf tank naar verstuivers en overschot gaat terug naar de tank.
Wanneer ergens in het circuit op de aansluiting van een rubberleiding en een aansluitpunt wat verdroging ontstaat kan er lucht aangezogen worden. Controleer vooral de leiding vanaf tank naar pomp.
Hoeft nog niet eens tegelijkertijd lekkage te geven. De aanzuigkracht is nl groter |absoluut| dan de druk in de leiding wanneer de pomp niet werkt, druk of zuigkracht zal ook een ander effect hebben. Door het aanzuigen van lucht resulteert een lek het wel in inhouden.
Laatst na vol tanken van een spaanse auto, geen volvo, lag er na betalen een plas benzine onder de auto. Ben maar snel weggereden om van verder gezeik af te zijn. Thuis bleek een aansluiting van een bezineleiding verdroogd te zijn. Even afsnijden en opnieuw aansluiten. Later wordt de leiding wel vervangen wanneer de tank weer leeg is.
Wanneer ergens in het circuit op de aansluiting van een rubberleiding en een aansluitpunt wat verdroging ontstaat kan er lucht aangezogen worden. Controleer vooral de leiding vanaf tank naar pomp.
Hoeft nog niet eens tegelijkertijd lekkage te geven. De aanzuigkracht is nl groter |absoluut| dan de druk in de leiding wanneer de pomp niet werkt, druk of zuigkracht zal ook een ander effect hebben. Door het aanzuigen van lucht resulteert een lek het wel in inhouden.
Laatst na vol tanken van een spaanse auto, geen volvo, lag er na betalen een plas benzine onder de auto. Ben maar snel weggereden om van verder gezeik af te zijn. Thuis bleek een aansluiting van een bezineleiding verdroogd te zijn. Even afsnijden en opnieuw aansluiten. Later wordt de leiding wel vervangen wanneer de tank weer leeg is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2007 15:17 #1166685
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tankdop...
Was het ook niet
nog steeds inhouden rit van werk.
Yep, carterontluchting is schoon. Heb deze tijd geleden uitgekookt in een goedje in een pannetje op het gasfornuis... Prima ging dat
Zo net wat onderdelen gehaald en reed de wagen weer prima op benzine; geen krimp na redelijke rit en veel stoplichten. Er zit dus ergens een k**te fout die moeilijk op te sporen is. Thuis gekomen aan stekers zitten rammelen, kloppen hier en daar op verstuivers, relais, aan zekeringen gemorreld e.d. Niks hielp, bleef goed lopen.
Dit wordt dus een zware dobber jongens. Beter dat hij helemaal niets meer doet op benzine, dan is het gemakkelijker te vinden. Brandstofrelais had ik tijd geleden al eens doorgesoldeerd.
Robert
Yep, carterontluchting is schoon. Heb deze tijd geleden uitgekookt in een goedje in een pannetje op het gasfornuis... Prima ging dat
Zo net wat onderdelen gehaald en reed de wagen weer prima op benzine; geen krimp na redelijke rit en veel stoplichten. Er zit dus ergens een k**te fout die moeilijk op te sporen is. Thuis gekomen aan stekers zitten rammelen, kloppen hier en daar op verstuivers, relais, aan zekeringen gemorreld e.d. Niks hielp, bleef goed lopen.
Dit wordt dus een zware dobber jongens. Beter dat hij helemaal niets meer doet op benzine, dan is het gemakkelijker te vinden. Brandstofrelais had ik tijd geleden al eens doorgesoldeerd.
Robert
Moderators: Jerry Stam