Ik weet het niet meer!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 23:23 #1167056 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 650 euro?!!

Misschien een stomme opmerking maar een sleutelaar gaat toch geen dynamo voor 650 euro in z'n auto laten zetten? Of was je zo overrompeld door je eerste pech geval dat je de kluts helemaal kwijt was?
Groet,
Jan-Willem 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 09:03 #1167074 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet?
Hoeveel denk jij dan dat een nieuwe, origineel Volvo dynamo zou mogen kosten?
Wat mij betreft betekent zelf sleutelen niet, dat je op de kosten van de onderdelen gaat bezuinigen, integendeel: doordat je het werkloon uitspaart, is het makkelijker om de goede onderdelen te betalen. De keus voor een volledig nieuwe, correcte dynamo vind ik dan zo vreemd niet. En als je met pech staat tijdens je werk, laat hem er dan ook even inzetten, die tien minuten werk zijn ook de kosten niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 14:11 #1167125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee

Het lijkt mij niet dat een orginele Volvo dynamo 650 euro kost. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Een paar jaar geleden heb ik er geloof ik 240 euro voor betaald (nieuw, orgineel Volvo)  Om deze reden was ik in de veronderstelling dat er nogal veel arbeidsloon bij zat en ook dit verbaasde mij omdat het verwisselen inderdaad maar een paar minuten werk is. Vandaar mijn reactie. En voor de duidelijkheid: ik heb vrijwel alles nog orgineel (bijvoorbeeld laatst nog een uitlaat bij Wytze gehaald)
Groet,
Jan-Willem 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 16:44 #1167139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Teruglezend......

Jan-Willem schreef : Het lijkt mij niet dat een orginele Volvo dynamo 650 euro kost.

Volgens mij staat er ook dat ie er voor dat bedrag in GEZET is, dus er moet nog wat arbeidsloon vanaf.....voorrijkosten.....weekendtarief en weet ik al niet meer....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 22:12 #1167169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geldboom
Hé hallo
Hebben jullie geldboompjes of zo? €650,....jezus wat een geld,.....
Waar zijn de vutters( ik weet ze te zitten!) gebleven die voor een paar euro,s de dynamo spik en span maken. Waar zijn de sleutelaars gebleven? Alles wat ik lees is : ik heb een probleem,...de oplossing wordt hier voorgedragen en als puntje bij paaltje komt zeggen ze : ik ga toch maar even naar de dealer ( hebben ze gelijk een interresant verhaal om daar te vertellen ( het kon dit wel zijn en misschien wel dat) Tjonge ,jonge zielig gewoon,....         mischien zit ik hier te lang,maar ik vind  het maar niets.....Juppie,s beuh..
Groeten ûût ( het teleurgestelde) Epe
De Dalhaussertjes.

p.s neem dit niet al te serieus ik ben teleurgesteld,.....:(

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2007 11:31 #1167209 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eh Eh
Nou lees ik een heleboel dingen die al gebeurd zijn, alleen de logieschte mis ik nog, brandstoffilter onder de auto is dat al gewisseld, als die verstopt zit pikt ie hartstikke mooi  op  maar als ie echt moet werken krijgt ie te kort  en houdt ie dus in,  kan ook zijn dat de injectors zelf verstopt  zitten of deels verstopt , wat weer is op te lossen met injectorreiniger of eruit halen en ultrasoon laten reinigen, als er shit in je tank zit kan het zelfs zo zijn dat de injectorgalerijen vol met gum of andere bende zitten, kun je allemaal checken. De drukregelaar moet als ik het goed heb rond de 3 Bar stationair geven en als je gas geeft moet ie een beetje (ik weet de waarde niet precies) omhoog gaan.
Groeten, Co 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2007 11:35 #1167210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begrijp
wat je bedoelt Henk,
Laat mijn dynamo ook voor 100 euro in orde maken, krijg ik nog een jaar garantie ook. Was het niet een sport om juist ons wagenpark op die manier aan de gang te houden. Nouja neem dit ook niet al te serieus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2007 11:42 #1167211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeg Dalhausser.......
Heb jij dan een waterpomp in de kofferbak liggen?
Of een brandstof pomp?
Of een setje bougiekabels met verdelerkap en rotor?
Of een dynamo?
Of een nieuwe startmotor?
Of blijft het bij jou ook (zoals bij de meesten bij een lampensetje en wat basic gereedschap?
Ik snap wel wat je bedoeld hoor, 650 euri vindt ik persoonlijk diefstal en ik zou de man die de rekening (van te voren!) had laten zien echt recht in zijn bek hebben uitgelachen.
Echter, wat gebeurd er als je bijvoorbeeld 300 kms van huis staat met een kapotte brandstofpomp? Je weet dat ie 125 euri kost, (nieuw!) en dat je aan een tweedhands zonder vervoer niet effe kan komen. Je moet toch verder niet?Ik kan me voorstellen dat je dan iemand laat verschijnen die een pomp bij zich heeft (à 65 euri per uur!) met de pomp, waar natuurlijk op verdiend moet worden en dus 175 kost ofzo, dan schiet het wel lekker op. Beetje reiskosten erbij, onregelmatigheidstoeslag, milieubelasting of wat er al niet verzonnen wordt.....
Terwijl, als je het overkomt terwijl je gewoon thuis voor de deur staat, je op je gemak met 1 van de andere vervoermiddelen kan afreizen naar een sloop of mede-verenigingslid en je op je gemakje de handel kan repareren.
Dan is het aanzienlijk goedkoper..........maar daar heb je niks aan als je op de helling in Luik staat........
Het is natuurlijk wel raar dat iemand advies krijgt nav een probleem met oplossingen voor een paar tientjes, en dan toch kiest voor de dealer-optie....
Maarja, dat is toch persoonlijke keus.............doe je niks aan..... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2007 11:46 #1167212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
hebt gelijk Bas, daarom ook niet te serieus nemen. In ieder geval proberen om via het forum een oplossing te vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2007 10:50 #1167322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké

maar een brandstofpomp is natuurlijk een ander verhaal dan een dynamo die je nog met de welbekende tik weer aan de praat kunt krijgen (koolborstels lostikken) Dan zou je met die dynamo nog thuis kunnen komen. Er is altijd wel iemand met een accu in de buurt om de boel weer aan de praat te krijgen. Maar goed, er zijn vele wegen die naar Rome leiden en laten we het daar maar op houden.
Groet,
Jan-Willem

Moderators: Jerry Stam