Ik weet het niet meer!!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2007 15:26 #1166686 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic ECU?
Op benzine regelt de ECU de inspuiting, op LPG wordt dat waarschijnlijk overbrugd: je hebt dacht ik een simpele G1 installatie?
Mogelijk is de ECU zelf niet helemaal goed, als je aan een testexemplaar kan komen, of een goed rijdende wagen met dezelfde motor (B280F), dan kan je door uitwisseling proberen of dat het is? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2007 23:34 #1166737 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Carterventilatie
Hallo Bas

Baseman schreef : Is het mogelijk dat de carterontluchting verstopt zit? Of zit die er ook niet op bij een 760.

Carterventilatie zal er wel op zitten. Die bestaat misschien al een eeuw. In het begin kwam de rotzooi die uit het carter geblazen werd rechtstreeks in de omgevingslucht. Maar al voor de tweede wereldoorlog werden deze dampen opgevangen om aan de bovenkant de motor weer in te gaan.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 11:13 #1166772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU of tankfilter??
Willem,
Ecu zou kunnen. Zal hem eens uitwisselen met met de cabrio. Ja, het is een ouderwetste LPG instalatie (gelukkig! Kan weinig aan stuk en is betrouwbaar, zitten gewoon weinig "accessoires" omheen :-)
VRAAG: Weet iemand of er een filter(tje) in de tank zelf zit, bijvoorbeeld gemonteerd aan de pomp??? Het betreft een 760GLE B280F van 1990. Misschien zit het dicht door troep of is dichtgegumd. Je gaat aan van alles denken en ik dacht kreunende pompgeluiden waar te nemen vanmorgen. Zoiets hoor ik ook als de tank bijna leeg is.
Ik krijg de indruk dat de benzine druk te laag is. Retourleiding afgeknepen met een kraantje en wat verloopnippels en stukje slang (gebeund). Motor loopt dan beter.
Vanmorgen voor de zekerheid filter onder de wagen vervangen. In begin dacht ik het gevonden te hebben, maar de pret bleek te vroeg :-(
Kan de tankpomp evenwel niet zo maar uitnemen, LPG tank moet worden verwijderd.... Ik baal inmiddels behoorlijk, moet vrijdag weer naar Duitsland waar ze geen LPG leveren...
Robert

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 12:10 #1166775 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Filtertje
Aan de aanzuigopening zit wel een filtertje, soort van gaasje als ik me goed herinnner. Volgens mij zowel als je geen pomp in de tank hebt, als wanneer die er wel zit.
Maar het makkelijkste is dan, om eerst zeker te weten dat je brandstofdruk klopt: bij Carlo weleens gedaan met een metertje geknoopt tussen de brandstofleiding achter de drukregelaar. Overigens liep de pomp van mijn 940 te zoemen dat het een aard had, maar was er bij het rijden pas echt wat te merken bij volgas en boven de 140 km/h.
De drukregelaar zelf had je al wel gecontroleerd? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 12:24 #1166777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine rijden
je zegt dat de wagen op benzine ploft in de uitlaat, dit zou inhouden dat er onverbrand mengsel in de uitlaat komt. is je inspuitmoment welke geregeld wordt in je computer en sensoren ( welke weet ik niet) wel juist. want de ontsteking lijkt ok, dus zou je het daar ook nog eens kunnen zoeken. Afslaan en onderin onregelmatig lopen zou aan de stappen motor kunnen liggen, die wil bij veel gebruik op gas nog wel eens droog worden en beginnen te haperen, en door warm worden wordt dit effect versterkt. even uit elkaar halen en met wat motor olie  de luchtspleet  weer soepel gangbaar maken en het is weer ok.
ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak zal zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 13:57 #1166783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boordspanning?
misschien wat "far fetched". Is je spanningsregelaar misschien het probleem. De ECU meet alleen de inspuittijd af maar de werkelijke openingstijd van de injectoren hangt ook af van de boordspanning.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 14:17 #1166784 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Even een tipje tussendoor t.a.v. LPG in DE
Robert,
Ik weet niet of je een TomTom (TomTomGo of op PPC) hebt, zo ja dan is dit een handig linkje.
Je zal er versteld van staan hoeveel LPG stations er in Duitsland zijn.  Het aantal groeit nog elke dag!
<a href=" www.gas-tankstellen.de/download.php " target="_blank" title="LPG POI">LPG POI download  
Deze POI omvat LPG stations in heel europa, maar de meeste zijn in DE. Heel veel van de LPG stations in NL staan er bijvoorbeeld (nog) niet in.
Maar daar kan je ook nog wat aan doen door de info naar ze op te sturen. ( Ben ik nog steeds van plan maar kom er maar niet toe )
Ik heb er al héééél veel plezier van gehad tijdens reizen naar Italië. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 14:25 #1166785 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic LPG in BRD
Hallo Robert

robertm schreef : Ik baal inmiddels behoorlijk, moet vrijdag weer naar Duitsland waar ze geen LPG leveren...

Ook daar wordt benzine duurder (al scheelt het nog wel eens een kwartje van Kok), er wordt dus ook in Duitsland (en België) hoe langer hoe meer op LPG gereden.
Kijk maar eens <a href=" www.gas-tankstellen.info/menu.php?language=nl_NL " target="_blank">hier. Of vraag het anders even op www.alter-schwede.de
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 14:39 #1166788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede link!
Meestal is het probleem de openingstijden maar je kan hier &#39;24 uur&#39; aankruisen! Er wordt zelfs onderscheid gemaakt naar - ook belangrijk - duur en goedkoop.
Mathy veel dank,
&#160;
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2007 14:43 #1166789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeefje, probleem voorlopig opgelost
Heren,
Klopt, er zit een zeefje in de tankpomp. Net van mijn lokale garage terug en hij vertelde dat hij het wel eens mee had gemaakt dat het zaakje verstopt was. Zelfs wel eens de gehele aanvoerleiding dichtgeslipt.
Boordspanning is OK, van de week in Amersfoort met pech een nieuwe dynamo in moeten laten zetten (650euro..). Dat was de aller eerste keer dat ik pech kreeg met een Volvo en de boel moest laten opladen en wegbrengen naar een garage. S-U-P-E-R Service bij Serva in A&#39;foort trouwens, maar daar schrijf ik nog wel eens een artikeltje over in blad.
Het probleem heb ik voorlopig opgelost! Stond daar een mooie 960 Estate (LPG) antraciet en kon hem voor een week meekrijgen stelde hij voor. Wat een service! Ik denk dat ik hem koop. Hij is beslist niet duur omdat hij slecht op LPG loopt (backfires), en durft de wagen daardoor niet met garantie te verkopen. Hij kent mij als sleutelaar dus aan mij wil hij hem wel kwijt. Op benzine loopt hij goed. Merkte wel dat de wiellagers versleten zijn. Zoemt.
Jullie horen het wel, maar ik denk dat ik de witte 760 als onderdelenwagen ga gebruiken.
Robert

Moderators: Jerry Stam