Afstellen stalen schuifdak.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2007 12:13 #1158432 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Wel gelukt
Valentijn, het is niet mislukt hoor! Het is echter zo ingesteld dat nieuwe pagina's door een moderator moeten worden 'gepubliceerd', dan worden ze pas zichtbaar. Dit mede om te waarborgen dat pagina's op de daarvoor bepaalde plaats terechtkomen in de structuur. Dat staat ook in de boodschap die bovenaan je pagina verschijnt als je hem plaatst.
VADIS heb ik wel, ik zal eens kijken. Het door jou genoemde handboek heb ik helaas niet.
Dank je voor je bijdrage. Deze site dankt zijn succes aan de actieve bijdragen van de leden en bezoekers!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2007 12:58 #1158434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo zie je maar
Er is maar weinig waar een heer van stand niet toe in staat is als hij zich er voor inzet, ik heb hier ook geen seconde aan getwijfeld. Het is altijd fijn wanneer men als heer in stilte veel goeds kan doen............
Dat van boven aan het bericht wist ik wel maar ik was het het alleen even tijdelijk vergeten.......
Wacht de boodschappen op volgende pagina's ook niet zo af, de tijdelijke computer die ik tot mijn beschikking heb is zo traag als dikke str...
De plaatjes uit het handboek zijn mij destijds door John Pezie ter beschikking gesteld (kopietjes), toen ik diezelfde dag ook bij Bas was zag ik dat hij het handboek ook had. Op deze plaatjes zijn heel duidelijk de door mij omschreven onderdelen te zien.
Zelf zou ik het ook wel willen hebben, had er ook bijna één, echter de aanbieder op marktplaats had hem al aan een ander verkocht (die plurk had z'n mail niet na gekeken).

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2007 14:46 #1158443 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Hieristiedan
De pagina staat <a href=" www.volvo700vereniging.nl/?q=node/10232 " title="Schuifdak afstellen">hier , en ik heb er twee plaatjes aan toegevoegd als downloadable pdf files.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2007 16:52 #1158456 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo is het goed
Beste Eric,
Ja die plaatjes bedoelde ik krek!
Afin, m&#39;n waarde, mijn dank voor de rol die u in de totstandkoming van dit document heeft gespeeld! Een volgend maal moeten wij toch &#39;ns samen in de Kleine Club een consumptie gebruiken......
Nou Mischa, zo kom je er wel uit toch?
&#160;

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2007 17:07 #1158459 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Volgens Joachim

achnaton schreef : Afin, m&#39;n waarde, mijn dank voor de rol die u in de totstandkoming van dit document heeft gespeeld! Een volgend maal moeten wij toch &#39;ns samen in de Kleine Club een consumptie gebruiken......

Ei, ei, door snel ingrijpen kon ik de vereniging behoeden voor slechts onwetenschappelijk broddelwerk van een primitieve. Dit klinkt wellicht cru. Maar komaan, in de wetenschap kan fatsoen geen rol spelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2007 19:18 #1158475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen heb ik tijd!
dank dank,
Jullie zijn te goed,het onderdelen plaatje is nieuw voor mij. Ik zal aan de hand van de afbeeldingen <u>en</u> de uitvoerige beschrijving van Valentijn deze zondag trachten eea in orde te maken.  Ik heb inmiddels ook vadis op de pc staan,alleen vond ik het plaatje van het schuifdak een beetje wazig.
Zoals beloofd zal ik mijn ervaring posten zodra mijn dakje weer in orde is.
 Mvg Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2007 19:25 #1158476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bescheidenheid
Waarde collega,
Ach ja, een typisch geval van wie de schoen past..... dus uw opmerkingen laat ik voor wat ze zijn.....
The proof of the pudding is in the eating. Laten wij Mischa&#39;s verslag afwachten.......
Tot die tijd past bescheidenheid. Komt vast wel goed, en dan kunnen wij daarna alsnog naar de Kleine Club.......wellicht gedrieën
&#160;

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2007 19:41 #1158478 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Der Boml
En als afsluiting een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Zoals mijn goede vader altijd zei: &#39;Eind goed, al goed&#39;.
En daar houd ik mij aan!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2007 13:34 #1158583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn bevindingen!
Vandaag begonnen aan het afstellen van het schuifdak met behulp van de uitstekende beschrijving van Valentijn,en de bijdrage van Eric.Hiermee was het eigenlijk zo gebeurd.
Alleen ligt het probleem ook nog ergens anders.Normaliter wanneer men het dak sluit vanuit de ventilatiestand,zal het dak in de dichtstand stoppen,ook al houdt je de schakelaar ingedrukt.Om dan het dak te openen in de schuifstand drukt men nogmaals op de schakelaar,en glijdt het dak open,zo zou het moeten zijn,toch..? Alleen bij mij loopt het dak nog een klein stukje door,en stopt wanneer het dak iets naar beneden zakt om te beginnen aan de "schuifstand",hierdoor onstaat een kier,en moet ik het dak mbv de schakelaar,stukje bij beetje weer omhoog laten bewegen om het netjes te sluiten.Hoe krijg ik dit afgesteld?
Mvg Mischa
PS:Ik heb foto&#39;s gemaakt van de veertjes in het dak/hemel,om Valentijns beschrijving te ondersteunen,kan ze alleen niet posten! Ik gebruik een alternatieve browser ,en hiermee gaat het niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2007 16:35 #1158751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tandje verzetten
Beste Mischa,
Zelf heb ik een handmatig systeem waarbij een slingertje zit op een tandwieltje. Als ik dit slingertje doordraaide tot de klik dan was de stand van mijn dakje ook niet ideaal.
Het slingertje was natuurlijk eenvoudig een tandje te verzetten. Volgens mij zit bij jouw electrische systeem de aandrijving op hetzelfde tandwieltje aangesloten als waar bij mijn dakje het slingertje zit. Het zou dus een kwestie kunnen zijn om  de aandrijving een tandje te verzetten.
Nu kan ik mij voorstellen dat het electromotortje maar op één manier past dus als zodanig niet te verzetten is, maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel weet is dat je ipv het electromotortje ook een slingertje op dit tandwiel kunt zetten. Je zou dan de electromotor tijdelijk kunnen demonteren en vervolgens met een handslingertje jouw dak in de ideale stand brengen en daarna het motortje weer monteren.
Een los handslingertje is zo ie zo wel handig om bij je te hebben; stel je dak is open en het electrische systeem faalt, hoe krijg je hem dan nog dicht? Juist, met een handslingertje.
Een handslingertje heb ik nog wel over in Apeldoorn. Maar misschien is het bij jouw in de omgeving ook te "krijgen".
&#160;

Moderators: Jerry Stam