Lampje automaat pook brandt niet ( D-R-P-)
- Marco
- Nieuw lid
-
Nu kun je met enig beleid het gehele schaaldeel los nemen. Er zit echter aan het einde van het schaaldeel een kunststoflip waarmee hij nog zit vastgeklemd onder de armsteun. Voor het lostrekken van deze lip grijp je in de borstelopening rond de handremhandel. Trek nu met gedoseerde kracht het kunststof/borstel enigszins naar voren toe. Dit veroorzaakt dat er een lichte buiging in het schaaldeel ontstaat waardoor hij "korter" wordt en hiermee de bevestigingslip losgetrokken kan worden. Het schaaldeel kan nu worden gedraaid en over de automaatkeuzehandel worden weggenomen.
Nu ligt het witte mechaniek van de keuzehandel bloot waarbij je aan de linkerkant het lampje kunt vervangen. Weet even niet meer zeker of het ook nodig is om het zwarte kunststof/rubber deel met de PRND21 opschrift te verwijderen om volledig toegang tot het schuiflampje te krijgen.
Hoop dat het enigszins duidelijk is wat ik in schrift probeer uit te leggen. Als je éénmaal bezig bent wijst het zich verder vanzelf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dank je, Marco.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ontdekt dat het ledje in de schakelaar van de stoelverwarming gesoldeerd is. Betekent dit de schakelaar vervangen of een nieuw ledje solderen?

Gerard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerst effe babyspullies halen, vanavond verder.Eric Bakker schreef : Bas, kan jij van Marco's uitleg een pagina in de vraagbaak maken? Dit is heel nuttig om te bewaren.
Dank je, Marco.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En een kofferbak met baby spulletjes ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ie niet meer brand, dan zul je hem los en een nieuwe vast moeten solderen, maar ik betwijfel of jij net die ene LED hebt die minder dan 100000 branduren meeging en nu dus stuk is. Dat is vrijwel onmogelijk bij een LED-je, ik verwacht eigenlijk dat er gewoon een lampje in zit, met oranjekousje, of dat er een andere reden is waarom er geen licht vanaf komt. Zekering? Slechte contactjes, heb je al eens een paar keer achter elkaar de schakelaar overgezet? Brand ie wel als je er lichtjes op drukt?Covik schreef : Prima uitleg van Marco. Het typen van het verhaal van Marco kost denk ik meer tijd dan het loshalen van het grote schaaldeel. M.i. moet het plaatje met PRND3L ook losgehaald worden. Dit zit aan voor en achterzijde geklemd en kan met enige wrikken losgehaald worden. Daarna stuit ik onmiddellijk op de pook. Het is mij gelukt om het dopje eruit te halen, maar hoe krijg ik de pookknop eraf? Wie weet dit? Hoe krijg je de pookknop weer terug met goed functionerende blokkering?
Ik heb ontdekt dat het ledje in de schakelaar van de stoelverwarming gesoldeerd is. Betekent dit de schakelaar vervangen of een nieuw ledje solderen?
Gerard
Een nieuwe LED erin solderen wil ik best voor je doen, maar de vraag is dan welke, en ik zou om irritatie over het kleurverschil de andere knop ook maar doen.
Maar nogmaals, er moet een reden zijn waarom hij uit blijft en dat is niet om dat de LED stuk is, hooguit de gloeilamp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan een van de heren me even melden welk lampje (type, watts) er in moet en hoeveel er totaal in zitten?
Zijn er naast de 960 vanaf 1995 nog meer wagen waar dezelfde constructie in zit? S/V90 series wellicht?
Alvast bedankt.
- Marco
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
3 mm gloeilampje, 60 mW en draadeindjes van 25mm?