opvoeren B200FT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Roger,
hou je er wel rekening mee dat als je boost meet na de intercooler dat je dan de <u>drukval</u> over je intercooler ook meemeet. De feitelijke druk die de turbo levert is dus hoger.
Verder: met alleen meer lucht in je motor ben je er niet. je moet ook evenredig meer brandstof inspuiten omdat anders de mengsels te arm worden. Met als risico dat je zuigers smelten...
Je zou eens op het forum van Turbobricks.com kunnen zoeken naar oplossingen /work-arounds om van de fuelcuts af te komen en om er meer brandstof in te krijgen zodat de motor ook heel blijft!
Bij een LH2.4 inspuiting is het allemaal net wat makkelijker, die werkt zelfregelend en past dus zelf het brandstofmengsel aan bij hogere boost ( tot op zekere hoogte)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
JanV schreef : Roger,
1: Met als risico dat je zuigers smelten...
2 :Bij een LH2.4 inspuiting is het allemaal net wat makkelijker, die werkt zelfregelend en past dus zelf het brandstofmengsel aan bij hogere boost ( tot op zekere hoogte)
1: Ik meen dat de zuigers van een B200 FT smeed stalen zuigers zijn en geen aluminium, (correct me if I'm wrong) Voorts zit er op deze motoren ook een oliesproeier onder de zuiger ter koeling van. Ik deel je mening wel aangaande het risico alleen denk ik dat het risico niet zo groot is. Ik denk ook dat deze hele sessie niet is bedoeld om over een afstand van 100km vol gas met volle turbodruk te blijven draaien maar slechts incidenteel aanspraak gemaakt zal worden op dat extra vermogen. In mijn geval wil ik een electrisch geschakelde multi stage boost controller monteren niet allen ter beperking van de fanmail maar ook ter bescherming van de motor.
2 : Wat zit er in een B200FT??
Groet
George
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Jan,
volgens de geleerden moet er ergens in mijn systeem een lekje zitten want bij de test een de uitlaat bleek dat alle waarden goed zijn, behalve het zuurstof. Die waarde is 4 maal te hoog. Nou maakt dat op zich voor de keuring niet uit, maar het heeft wel te maken met de cutoffs. Ik zag dat de vorige injectorrail aan de achterkant was vastgezet met draad en die heb ik dus vervangen door een nieuw exemplaar en ik had gehoopt dat het daardoor beter zou gaan, maar helaas. Ik heb verder alle slangen gecheckt die rond het inlaatspruitstuk liggen en kan geen lekkage vinden.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook kunt zorgen dat de brandstofpomp constant blijft pompen, maar of dat een goede oplossing is ?
Groet,
Roger Kuypers, die wegens gezinsuitbreiding wellicht op zoek gaat naar een mooie 940 Estate diesel
Wolvega
Volvo 740 Turbo Intercooler
1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 190.200
<a href=" members.home.nl/rpakuypers "> members.home.nl/rpakuypers
- V700 register
- Nieuw lid
-
1. Zuigers nieuwere FT's: niet gesmeed, wel oliegekoeld. Alleen de blokken uit de vroege B23(760 turbo) en B21 (240turbo) turbo-periode hadden een gesmeed drijfwerk (voor race homologatiedoeleinden). Verder: ik rij ook niet overal plankgas, af en toe een tussensprintje. Moet je dan eens voelen hoe heet het dan al wordt onder de kap... blok, uitlaat, turbo, olie, koeling alles wordt echt veel heter.
2.
FT > LH-jetronic met luchtmassameter met verwarmde draad of filmpje
ET(de auto van Roger) > L jetronic met flapper luchtweger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder rij ik gemiddeld 110 en wil ik wel eens aan het stoplicht een gti-tje pesten en dan is het verbruik van 1 op 12,2 er ook wel naar.
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 190.600
<a href=" members.home.nl/rpakuypers ">
members.home.nl/rpakuypers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, mijn MBC staat wel zo'n beetje maximaal afgesteld (piek op 0,95 bar voor de intercooler) en ik loop toch af en toe tegen de fuel cut aan.JanV schreef : Bij een LH2.4 inspuiting is het allemaal net wat makkelijker, die werkt zelfregelend en past dus zelf het brandstofmengsel aan bij hogere boost ( tot op zekere hoogte)
Zelfs na de "upgrade" naar LH 2.4.4 (i.p.v. 2.4.2)
Groet,
Maarten
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je schreef : Volgens de geleerden moet er ergens in mijn systeem een lekje zitten ..... Ik heb verder alle slangen gecheckt die rond het inlaatspruitstuk liggen en kan geen lekkage vinden.
Heb je niet een spuitbus met een brandbaar goedje? Als je dat voorzichtig achter elkaar op verschillende plekken onder de motorkap verneveld, moet dat lek te vinden zijn. Wordt namelijk dat goedje aangezogen door je lek, dan loopt de motor heel even iets harder.
Wel oppassen, dat dat brandbare goedje niet al door de warme van de motor ontbrandt, want dan wordt het gevaarlijk.
Waarna je tussen neus en lippen door ook nog schreef : Roger Kuypers, die wegens gezinsuitbreiding wellicht op zoek gaat naar een mooie 940 Estate diesel.
Mogen we daaruit opmaken, dat er bij de PKKKK in Marknesse volgend voorjaar op beschuit met muisjes getrakteerd wordt?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
de tip met het brandbare goedje zal ik ter harte nemen. Zou dat iets kunnen zijn zoals een spuitbus starthulp ? En ja, als alles goed gaat dan is er beschuit met muisjes, mits de pkkkk-dag niet heel veel later is dan 25 februari 2007. Ik zal dan in de toekomst wat vaker naar mijn ouders in Maastricht rijden en dan is een diesel, en zeker een estate wel heel praktisch. Tja, want in de Chevrolet Matiz van mijn vrouw past nou niet echt veel kinderbenodigdheden.
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 190.600
<a href=" members.home.nl/rpakuypers ">
members.home.nl/rpakuypers
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je bent er wel erg zeken van wanneer ie komt! Weet je ook al hoe laat?
Muisjes houden zich overigens best lang en ik dacht beschuit ook.
Ruil je dan de zwarte in, of die uit de kluiten gewassen speelgoedauto van je vrouw. (Laat het Ovlov maar niet horen)
Groetjes en van harte gefeliciteerd
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ga even af op de woorden van de verloskundige, hij heeft die datum genoemd. En ik weet dat de natuur zich niet laat dwingen. Zelf kwam ik ooit 6 weken voor de tijd ter wereld.
Als het moet, dan ruil ik de zwarte maar in. De Chevy blijft want we hebben gewoon 2 auto's nodig. Mijn vrouw kan daarmee naar haar werk en als we lange afstanden maken dan wil ik wel comfortabel en veilig rijden en dan is een estate op diesel wel ideaal.
Groet,
Roger Kuypers