Gewicht aanhanger??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor die 1600 kg heb ik ook al een appart inlegvelletje bij het kentekenbewijs. Dus vermoedt dat het voor de 1800 kg ook zo is.Mathy schreef : Ik weet dat ze in Duitsland bij Volvo-Duitsland een inlegvelletje moeten aanvragen. Ik vermoed, dat dat in Nederland ook ongeveer zo gaat. Of dat je bij de RDW je auto met versteviging moet laten zien, en die dan je kentekenbewijs aanpassen. Groetjes Mathy
Grtzzzz..... Henk vG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
G. de Haas Lidnr 141
Bij mij staat dus inderdaad 1800 kg op het kenteken. De trekhaak fabrikant geeft als maximum 1900kg op. Er wordt nergen (kenteken of instructies bij de trekhaak) met geen enkel woord gerept over verstevigingen.
Kenteken is dus bindend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, er zit een inlegvel bij. Voor de 1800 kg.Henk vG schreef :
Voor die 1600 kg heb ik ook al een appart inlegvelletje bij het kentekenbewijs. Dus vermoedt dat het voor de 1800 kg ook zo is.Mathy schreef : Ik weet dat ze in Duitsland bij Volvo-Duitsland een inlegvelletje moeten aanvragen. Ik vermoed, dat dat in Nederland ook ongeveer zo gaat. Of dat je bij de RDW je auto met versteviging moet laten zien, en die dan je kentekenbewijs aanpassen. Groetjes Mathy
Grtzzzz..... Henk vG
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Van wie komt dat vel, van Volvo of van de RDW?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het 1 en ander is in 97 geloof ik veranderd en toen kregen alle auto's het max trekgewicht op het kenteken vermeld en daarvoor kreeg je een inlegvel, vandaar misschien dat de 98er 940 het gewicht op kenteken heeft staan en de oudere modellen niet?
Ik heb het dus ook op kenteken staan dat ik 1800kg mag trekken.
Wil dus iedereen die een 98er heeft even kijken wat het max aanhangwagengewicht is volgens kenteken.
Je kunt ook eens gaan kijken bij de 940's uit 98 die te koop staan en trek het kenteken eens na bij de rdw.
Ik heb ze te koop zien staan zonder trekhaak die ook 1800kg mogen trekken.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij caravantrekker.nl kan je op de site een trekkrachtraport zien van jou auto met caravan maar daar stond de 940 in tot 96 en na een mailtje van mij hebben ze met de nieuwe gegevens de 97er en de 98er ook in gezet met de M90 bak maar ze hebben een achterasverhouding gebruikt van 1 op 3.73 omdat ik in de mail gemeld had dat die er bij mij onder zat.
Ik heb ook de standaard assen vermeld met de M90 maar die hebben ze niet gebruikt.
Toch wel leuk dat ik daar nu 5 groene sterren heb met mijn combinatie.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Mathy,Mathy schreef : Hallo Inlegvelbezitters
Van wie komt dat vel, van Volvo of van de RDW?
Groetjes
Mathy
Vroeger kreeg je een inlegvelletje bij het postkantoor. Heb je dit niet en geen aantekening in je papieren, moet je tegenwoordig de hele handel opsturen, inclusief eigendomsbewijs, naar de RDW.
Heb dit ook gedaan, netjes aangetekend, sturen ze de handel per gewone post terug ! Als die dus kwijtraakt of in verkeerde handen........
Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op het kentekenbewijs van mijn 940 LPT uit '98 staat 1800 kg vermeld. Op het typeplaatje van de trekhaak staat een D-waarde. Als je die terugrekent kom je volgens mij op 1900 kg uit. Als dat versterkingsset alleen maar een paar stripjes zijn, dan heeft dat geen betrekking op de auto zelf. Aangezien het typeplaatje van de (Bosal) trekhaak omgerekend aangeeft dat er 1900 kg aan mag hangen, neem ik aan dat dat versterkingssetje alleen nodig is voor een Volvo trekhaak of zo en kun je aan een Bosal trekhaak dus rustig 1800 kg hangen.
Niet zo lang geleden is er wel een nieuwe richtlijn of eis ingevoerd dat er ik meen 5x vanuit stilstand opgetrokken moet kunnen worden op een 12% helling of zo. Zou dit de reden kunnen zijn dat (ik neem aan de Volvo-importeur) het aanhanggewicht in allerlei publicaties opgeeft als 1600 kg?
Uiteindelijk kijkt de wetgever alleen maar naar het max. gewicht dat tegenwoordig standaard op het kentekenbewijs is aangegeven, in mijn geval dus 1800 kg. Staat er niets vermeld in het kentekenbewijs, dan is het maximum trekgewicht 750 kg, tenzij je er een inlegvel bij hebt met een hogere waarde.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
M. Visser Lidnr 134
Nou staat er op de trekhaak van mijn 760 gle uit 88 maximaal trekgewicht van 1900kg.
maar op het kentekenbewijs en in het instructieboekje kan ik er nix over terugvinden.
nu kom ik net terug van vakantie met de s60 en die mag volgens kenteken maximaal 1600kg trekken, de caravan van 1400 kg gaat trouwens prima hoor, maarre zou de 760 echt zoveel meer kunnen trekken?????
groetjes michel.