SE of GL?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Kristof, Michael en Ed,
Afgaande op de informatie zou je haast denken dat Kristof een GL met (oa) SE uitrusting heeft, en Michael een SE (moet dan wel airco inzitten volgens de folders). Echter om het ingewikkelder te maken...bij de laatse clubdag in Marknesse zag ik een collega SE die geen ABS had terwijl ik dat weer wel heb (de folder zegt hier niets over en ik denk dat als het er inzat ze het ook wel genoemd zouden hebben). Kun je ABS aftermarket plaatsen? Geen idee.
Difuse informatie dus....niet te min ben ik blij met m'n SE (of GL) en waarschijnlijk zijn jullie dat ook en dat is uiteindelijk weer belangrijker volgens mij. Maar of het voor de beginner van dit draadje nou al duidelijk is of hij een GL of een SE op het oog heeft wordt natuurlijk niet duidelijker zo......
Ed,
Mijn 2.0 l turbo heb ik 3/4 jaar geleden gekocht met 233k op de teller, thans 240k en geen enkel probleem met de turbo kwa werking of onderhoud. Maar ja hoeft bij mij ook niet hard te werken, eigenlijk ben ik een Turbo onwaardig. Ik rijd als een natte krant, volgens mijn vrouw zelfs als een .....hoe zeg ik dat zo netjes mogelijk?..........een bejaard mannelijk geslachtsdeel.......
Wat de ervaringen bij de andere 2.0 l turborijders zijn kwa mankementen weet ik niet, wellicht kunnen ze daar zelf wat over zeggen.
Voor de Italianen gold volgens mij het voordeel dat ze belasting betalen naar motor inhoud, dus voor hen een 2.0 turbo ipv 2.3.
MvrGr
Valentijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat de een wel en de ander geen ABS heeft is omdat ABS op (bijna) Alle 7 en vroeg 940 niet standaard was, althans in Nederland. Zo ook bijvoorbeeld met de vroege 850's GLT
Ik heb nog ergens een oude autokampioen waarin staat dat men het vreemd vond dat Volvo als "veiligheidsmerk" ABS zo duur verkocht op zijn modellen.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- V700 register
- Nieuw lid
-
In het kort: De wastegate van mijn turbo is aan het verslijten. Als er weer geld is moet de turbo gereviseerd of vervangen worden.
Voordeel is dat het rijden erg prettig is. Heb je geen haast, dan kan je de turbo buiten gebruik laten en rustig optrekken. Gevolg: laag verbruik. Wil je eens gas geven, dan haal je de turbo erbij. Gevolg: hoger verbruik.
Ben je echt een toerenrijder, dan zal de turbo zeker veel rijplezier geven tegen een hoog verbruik.
--
945 '92 B200 FT - 309500 km (27/05/06) - lid 728
transentience.com
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ABS en airco. Ik spreek mn turbo vrij veel aan, bijna altijd eigenlijk (meestal niet meer dan 0.4 bar) als ie op temperatuur is. Maar weinig maak ik v�³l gebruik van de turbo capaciteiten. Ik rijd gemiddeld 1 op 10.
Michael, Volvo 940 Se
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij is er zo goed als geen verschil tussen een GL en een SE bij de 2.0 turbo. Als ik alle reacties lees, kan ik geen andere conclusie trekken.
De 2.0 turbo was inderdaad een feest om in te rijden, maar dit exemplaar had teveel sporen van slordig gebruik, verder zoeken dus. Het enige wat mij nog een beetje laat twijfelen, is dat in alle 2.0 turbo's die ik heb gezien een aan/uit airco zit. De aan te schaffen 945 wordt het zusje van de 945 1995 LPT LPG die ik al heb, daar zit ECC in en dat vind ik geweldig. Weet iemand iets over ombouw van aan/uit naar ECC?
Bedankt voor jullie zoek-hulp tot zover!
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo mede se rijders
Ik was dus die collega se rijder van valentijn op de pkkk!
Het viel ons op dat ik geen abs had en valentijn wel,maar ik had wel weer koplamp wissers en hij weer niet terwijl de auto's nagenoeg even oud zijn!!
Raar...........
Wbt de turbo ik denk wat ik dus weet uit mijn monteurs ervaring in het vrachtwagengebeuren dat het allerbelangrijkste is om vooral een turbo motor heel rustig dus zeker 15km warm te rijden en voordat je op je bestemming bent laatste stuk ff rustig aan aan doen en de auto gewoon altijd min 1minuut stationair laten lopen voordat je hem uitzet.Naar mijn mening moet hij dan met het normale onderhoud heeel lang mee gaan.
Ken vrachtwagens die 1.5 miljoen km hebben gedraaid met zelfde turbo.En die krijgen echt wel op hun donder!!!!!
Verder vind ik de 2.0 se turbo een heerlijke auto vooral het lekkere geluid als je hem doortrekt!!(mits goed warm)
En je moet geluk hebben natuurlijk,vooral als de auto andere eigenaars heeft gehad.
Denk dat je dit kunt zien bij aankoop erop letten of hij geen olie lekt bij slakkenhuis en dat hij niet blauw pluimt.
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou het?
het lijkt me niet, dat is als een bokswedstrijd, en dan nog een speldeprikje.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet het niet hoor, maar ik vind mijn volvo niet speciaal een lekker geluid maken als ik hem doortrek... Maar misschien ben ik ook wel verwend met 5-cilinder audi's, 4 cilinder alfa's, 6 cilinder omega's en 8 cilinder jeeps....
Nee, eerlijk, ik vind het niet om aan te horen wanneer ik flink doorhaal, dit doe ik dan dus ook maar niet te vaak.
Michael, Volvo 940 Se
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
scaniar164 schreef : Het viel ons op dat ik geen abs had en valentijn wel,maar ik had wel weer koplamp wissers en hij weer niet terwijl de auto's nagenoeg even oud zijn!!
Zijn ze allebei voor dezelfde markt gebouwd?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
He Maty
Hoe bedoel je dezelfde markt?
Ze zijn beide uit zelfde bouwjaar,zelfde kleur.
Trouwens nog andere vraag voor de se ryders:hebben jullie er ook een orgineel volvo guard alarm op zitten?
Gr chris