Dashboardlampjes branden vaagjes als ze niet zouden moeten branden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2006 18:44 #1140598 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accuklem
Dat was het bij mijn 940. Inderdaad gloeiend heet geworden. E�©n voor �©�©n begonnen de lampjes te branden, eerst zachtjes, toen fel, en toen was het zaakje morsdood: de plus-accuklem.

Succes,

Na de diesels nu een 940 G3.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2006 20:20 #1140606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Co van der Vliet (740 turbo

Co,
De lampjes in het dashboard zijn origineel en werkten tot voorkort prima. Ik ga naar de accupolen kijken

nvliet schreef : Co van der Vliet (740 turbo estate 1988 )Lidnr 303
Johan,

Het groene weerstandje wat je vraagt is geen weerstandje maar een condensator, het dient als vonkblusser en ontstoring en om ervoor te zorgen dat de Bosch-koolborstels wat langer meegaan als de imitatie borstels, tevens heeft het plaatsen van de condensator als gevolg dat de regelaar wat vloeiender werkt, wat er weer voor zorgt dat een originele borstelbrug/regelaar minder spanningspieken vertoont dan een imitatie, deze pieken zijn weer als de accu wat minder wordt verantwoordelijk voor het in de war raken van sommige ecu's (injectiecomputers), om op je probleem terug te komen, dit kan veroorzaakt worden door een verkeerd dynamolampje in het dashboard, dit wordt nl door de dynamo gebruikt om de hulpvelden doorheen op te wekken en dient daarom 4/5watt te zijn, als je die vervangt door bv een LED-lampje werkt het hele spul niet meer zoals de bedoeling was, tevens kan een oorzaak zijn het contactslot(omdat je zegt dat ie warm wordt) en niet te vergeten de accupolen, ik kan me herinneren dat laatst op de PKK dag in Marknesse ook 1 van de auto's een bloedhete accupool had, dit wordt veroorzaakt door overgangsweerstand van de bedrading naar de pool, een nieuwe kost weinig en ook is deze storing simpel te constateren, bij het contactslot is dat minder gemakkelijk, daar heb je een meetinstrument voor nodig, of gewoon het zwarte blokje blindelings vervangen, ook hier geldt weer zoals eigenlijk alle elektrische problemen, meten is weten.

Groeten,
Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2006 21:55 #1140621 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch zou ik het proberen met een andere dynamo

<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Wij hebben het gehad met een andere auto. Zelfde verhaal. Toen de dynamo vervangen was, was alles opgelost.</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Slechts gedeeltes van een dynamo vervangen, heeft trouwens meestal niet zoveel zin.</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Groet,</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Edo</font><font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif"><font color="#0000c0" size="1">
<a href=" home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/%20 " target="_blank">Website

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2006 12:32 #1144870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic M. Visser Lidnr 134 Nou

M. Visser Lidnr 134
Nou heb ik dit zelfde probleem gehad met onze 940 van alles geprobeerd en ook nieuwe dynamo niets scheen te lukken.
Uiteindelijk bleek het de achterkant van de tellerbak te zijn, de zogenaamde "flatcable" die slecht contact makkte af en toe,
dus bij geen contact werkt de dynamo niet en gaat idd hret laadstroomlamje branden.
goed vastgezet en nooit problemen meer gehad.
groetjes Michel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2006 00:24 #1144940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vage lampjes
Grote kans dat een goede aard- (min) verbinding van bijvoorbeeld de klokkenset niet aanwezig is. De stroom voor de klokkenlampjes loopt dan via een andere gebruiker naar de min hetgeen een lagere werkspanning (minder licht), tot gevolg heeft.
probeer de aardverbinding van de klokkenset, stekers of inderdaad - moeilijker- de flatcable te controleren. Ken het probleem, zij het bij mijn achterlichten, maar het principe blijft hetzelfde... de min faalde....

Peter van der Wal

Moderators: Jerry Stam