Volvo 940 2.0SE Turbo Estate '92

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2006 21:35 #1138115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: erg leuke auto, heb er zelf

Alois schreef : erg leuke auto, heb er zelf ook 1 wel met een b230fk (met ft actuator) omdat de originele b200ft overleden is. heeft nu 380.000 gedraaid en doet het als nieuw met nog veel originele onderdelen o.a de m47 met overdrive. hier rijd nu een vriend in, maar ik ken die wagen van binnen en buiten !
Voor de duidelijkheid, je hebt eerst de airco condenser die heeft 3 sensors voor iig de druk en nog wat dingen (airco principe nog niet helemaal op een rijtje) dan de intercooler dan de radiator voor de motor.
Als je foto's maakt van de voorkant dan wil ik het een en ander wel verduidelijken.

G'day Alois,
ja je hebt gelijk. Het is inderdaad de airco condensor waar de 3 sensoren zijn ingedraaid. Ben ik vandaag ook achter gekomen. Vreemd dat de vorige eigenaar die sensor heeft doorgelust naar een sensor in de onderste koelslang van radiateur naar pomp. Enig idee waarom ze dat gedaan zouden hebben? Misschien dat de sensor in de condensor defect is.
Lekkage heb ik ook gevonden in het uitlaat systeem. Verbinding tussen Turbo en voorpijp van de uitlaat (bij de lamda sonde) aan de onderzijde blaast het. Ik heb het getracht aan te draaien maar geen resultaat. Zit hier een afdichting tussen wat vervangen kan worden? Ik wacht nog steeds op m'n Haynes manual wat me aardig op weg kan helpen maar alle hulp is ondertussen meer dan welkom.
Wat betreft de benzine prijzen in het land van onze nachbarn. Daar tank ik altijd..scheelt minimaal 10 ct de liter bij de shell. Als ik bij de Real of Extra markt ga tanken kan dat soms tot 12 a 14 ct de liter schelen. Scheelt toch even een paar euro's op een jaar dacht ik zo.
Cheers Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2006 11:02 #1138220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet niet wat die sensor

Ik weet niet wat die sensor in de condensor precies doet, die sensors zitten niet voor niks in de condersor, de airco installatie is een apart <u>gesloten</u> systeem. Werkt de airco goed ?
De dikke pijp met de lamba erin zit met 3 bouten (in een driehoek) vast op de turbo, dit zonder pakking er tussen. Ik heb iig nooit een pakking aangetroffen ook niet op 940 lpt van 96 met weinig km's. Pas op met die tapdraad in de turbo als die kapot gaat is het heel vervelend (dat heeft mijn se op het moment) ik heb nog geen manier gevonden om er een nieuwe draad in te (laten) tappen.
De benzine, ik heb 23.000 km gereden in die auto in een half jaar tijd, had ik maar lpi installatie aangeschaft maar ze zijn zo duur.
Mijn se wordt een race bak, komen andere ecu's in en dan die snelle chips van turbobricks. Misschien ga ik de turbo ook vervangen, die mitsubushi is wel erg klein.. ik heb tijdje geleden een 960 estate gekocht uit 91 3.0 24v dat wordt mijn reis auto, daar zit nu een verdamper installatie in, maar voor 1200 euro wil een bedrijf in amsterdam er een lpi systeem van maken, als reis auto is dat wel stuk relaxter (cruise control, climate control, abs, automaat, etc)
Trouwens mocht je wat meer vermogen willen, de wastegate is niet afstelbaar maar je kan een paar ringen plaatsen tussen de boutjes die de wastegate vastzetten op de turbo zodat het stangetje iets langer wordt. Hiermee kan je doorgaan tot je de fuel cut bereikt (stroomt er te veel lucht duur de luchtmassameter), dan kan je 2 dingen doen of minder turbo druk (minder ringetjes) of andere ecu's en die chippen. De B200FT kan zeker meer turbo druk aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam