Rammelende nokkenas(sen) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb nu een stuk gereden na het toevoegen van 100cc ATF.Ik hoor nog steeds het tikken in de eerste 10 minuten. Daarna wordt het wel stil... Niet de hydrolische klepstoters dus... maar wat dan?JanV schreef : Gooi eens 100CC nieuwe, schone ATF-oliebij je motorolie. Als het echt een probleem van een hydraulische klepstoter is moet je meteen verschil merken: bij koude start gelijk netjes stil draaien, zonder mechanische bijgeluiden.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als ik de auto wat sneller op temperatuur laat komen komt het tikken eerder als dat ik heeeel rustig rij.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
We lijken dus hetzefde 'probleem' te hebben.bodejodel schreef : Ik denk dat het tikken alleen bij een bepaalde motortemperatuur voorkomt.Als ik de auto wat sneller op temperatuur laat komen komt het tikken eerder als dat ik heeeel rustig rij.
Is het bij jou ook zo dat na een (koude) start de eerste pakweg 30 seconden prima is (geen getik), en daarna komt het in een tijdsbestek van ongeveer 15 seconden opeens opzetten?
Ik kan er verder na een (lauw)warme start geen systeem in vinden. Soms heeft het dan, soms ook niet.
Wel grappig dat we een compleet verschillende motor hebben, jij en ik.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik vind het een heel erg ongezond geluid.
Op de letter B voor het nummer en het aantal kleppen per cilinder na zijn er inderdaad geen overeenkomsten tussen onze motoren...