Wat is wijsheid?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2006 19:10 #1129240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En als je dan een Volvo
En als je dan een Volvo koopt, wordt dan meteen lid van de club (als je dat nog niet bent). Scheelt ook aanzienlijk in de kosten als er een kleine reparatie uitgevoerd moet worden op bijv. een klusdag. Bovendien zijn er altijd leden die je wel willen helpen als er probleempjes zijn of als je bijv. wil leren om je eigen kleppen te stellen, distributieriem vervangen, hemel vervangen etc.
Groet,
Roger

Volvo 760-Turbo Intercooler US Import
1984 / B23FT / Turbo-APC / 365.000

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 16:43 #1129320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en het is geworden...
...Een keurige 740 GL automaat uit 1989! Blauw-metallic, electrische raampjes voor, 70 liter LPG tank achterin, slechts 284.000 op de teller en in prima staat. En dat voor 850 euro...Complete uitdraai van de onderhoudshistorie bij een vaste garage van de vorige eigenaar krijg ik morgen toegestuurd.
De eerste Volvo waar ik vandaag ging kijken gaf me een onbehaagljik gevoel. Een '86-er met carburateur, veel kleine dingetjes die niet werkten (achterklep bleef niet staan, erbarmelijke staat van het interieur en niet werkende kilometerteller met toch al 434.000 erop). Bovendien reed de auto wat schokkerig, pakte niet lekker op, en de reden waarom de eigenaar 'm wegdeed ("ik woon dicht bij mijn werk") vond ik dubieus, zeker omdat hij 'm pas kort in zijn bezit had. Bovendien wist ie me weinig te vertellen op normale vragen (hoe groot de lpg-tank was bijvoorbeeld) en had deze meneer n�©t iets teveel haast terwijl ik op mijn gemak de auto wilde bekijken.
De tweede optie (mijn huidige aanwinst) voelde beter, zag er aanmerkelijk beter uit en met de aankooptips van Volvorider kon ik op mijn gemak alle punten nalopen. Natuurlijk blijft het een gok, en ook met deze Volvo zijn kleine dingetjes niet helemaal goed (afgebroken antenne, rechter buitenspiegel gebroken) maar je kan niet alles hebben. Enige waar ik me enigszins zorgen over maak is een rammel dat uit de voorste uitlaatpot lijkt te komen, maar wat me doet denken aan een rammelend hitteschildje.
De auto rijdt en start perfect op zowel lpg als benzine. Ik hoop dat het oranje met groene lambda-lampje, dat oplicht zodra op benzine wordt overgeschakeld, slechts een controlelampje is en geen teken dat er iets mis is. Dat hoor ik graag van de techneuten.
Nu nog een radio inbouwen, nieuwe antenne erop en uiteraard wordt ik binnenkort lid! Hartelijk dank alvast voor alle tips.
Groet, Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 16:50 #1129321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en..
..nou vergeet ik toch de turbo 15" velgen te vermelden!
Ik zou in jullie plaats benieuwd zijn naar foto's...die heb ik nog niet, maar de auto staat nog op marktplaats. Zoek op trefwoorden "740 lpg" en dan is het de blauw-metallic Volvo 740 automaat uit Den Bosch.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 17:26 #1129327 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Gefeliciteerd
met de aanwinst. Ik ben wel benieuwd of je een tussenneus of een 9 neus hebt nu. (zo ff op marktplaats kijken)

*neus* Hey, de enige echte neus... de oude... Had ik kunnen weten, de lelijke neuzen komen er pas in '90 op...

Wouter1973 schreef : De auto rijdt en start perfect op zowel lpg als benzine. Ik hoop dat het oranje met groene lambda-lampje, dat oplicht zodra op benzine wordt overgeschakeld, slechts een controlelampje is en geen teken dat er iets mis is. Dat hoor ik graag van de techneuten.
Nu nog een radio inbouwen, nieuwe antenne erop en uiteraard wordt ik binnenkort lid! Hartelijk dank alvast voor alle tips.

Dat lampje betekend lambda sensor niet blij. Wil je waarschijnlijk wel vervangen/fixen. (iets met verbruik enzo)

De antenne heb je zo vervangen (en als ie electrisch is, de spriet is los te vervangen) en van de spiegel kan je ook alleen het glas vervangen. Zorg dat je weet of ie ook verwamrd is als je een glas besteld. (+- 42 euro bij de dealer, rond de 20 aftermarket te vinden, complete spiegel van de sloop heb ik voor 35 euro bij een dure sloop gevonden)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 782 B280E,
'87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 17:51 #1129332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd Wouter met
Gefeliciteerd Wouter met deze aanwinst. Als je een lambdasonde wil aanschaffen, dan kun je ook een universele gebruiken. Het hoeft niet een originele voor Volvo te zijn van 169 euro. De universele kosten ongeveer 79 euro. Ook een gedeelte van de uitlaat zou ik zelf vervangen, mits je ruimte hebt. Ik heb zelf mijn gehele uitlaat vervangen en was daarbij 179 euro kwijt ipv 779 euro excl. btw en montage bij de dealer.
Veel veilige kilometers gewenst,
Roger
<sup>
Volvo 760-Turbo Intercooler US Import
1984 / B23FT / Turbo-APC / 365.000</sup>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 19:13 #1129341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeg Wouter, die 240 automaat uit '84....

...is dat toevallig een auto die in Rotterdam staat?
Ik ben ook in contact met die man. Heb jij die auto toevallig in 't echt gezien?

Joost

PS: veel plezier met je 740. Zo ben ik ook begonnen toen ik net een kleine had :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 19:40 #1129345 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De lambdasonde niet blij
De lambdasonde niet blij dus...vreemd dat het lampje niet brand als je op lpg rijdt, of misschien is dat juist niet vreemd. Ik heb daar eigenlijk weinig verstand van.
Wat de uitlaat betreft: eerst maar eens achterhalen of het niet een hitteschildje is voor ik de boel vervang.
Antenne maak ik me geen zorgen om, ik denk dat het een electrische is inderdaad.
Een perf�©cte Volvo 740 is voor het bedrag dat ik heb betaald natuurlijk een illusie. Ik krijg in elk geval het idee dat de auto in zijn algemeenheid netjes is, netjes onderhouden is, en ach ja...dat het hemeltje hier en daar als een soort plaatselijke hangmat lijkt te functioneren neem ik voorlopig voor lief. Al ken ik mezelf en mijn enigszins perfectionistische aard, dat hemeltje ga ik �©cht nog wel eens aanpakken..
Als jullie het over aftermarket spul hebben, of spiegeltjes en dergelijk spul: is daar via marktplaats redelijk aan te komen? Of is dat een kwestie van een 700 verenigingslid een keer aanspreken op het forum?

&gt;Joost, ja die 240 stond inderdaad in Rotterdam...heb de auto niet
in het echt gezien, maar wel via de mail contact gehad.&lt;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 20:49 #1129353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag gedaan

Proficiat Wouter met je aankoop.
Paul
(Volvorider)

Volvo..... een tijdloos begrip.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2006 21:35 #1129356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel plezier

<font face="arial,helvetica,sans-serif"><font size="2">Je zult geen spijt krijgen van je aankoop Wouter. Ik heb precies dezelfde auto en heb er alleen maar plezier van. Spiegels e.d. haal ik altijd op de sloop. Veel plezier!</font></font>
<font face="Arial" size="2">Groet,</font>
<font face="Arial" size="2">Jan-Willem</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2006 07:53 #1129379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zag al dat op

Ik zag al dat op marktplaats ook best veel Volvo spul wordt aangeboden.
Ik ga meteen even het formulier uitprinten voor mijn lidmaatschap!

Moderators: Jerry Stam