Wat is wijsheid?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2006 12:09 #1129128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je moet even goe zoeken,

Je moet even goed zoeken, maar er is inderdaad nog meer leuks te vinden. Zo kocht ik onlangs voor mijn vader een 740-GL in smetteloze staat met een km-stand van, let op, 93.245 km !! Voor een prijs van 1350 euro !! Van binnen geen vlekje of kreukje te vinden en nog als nieuw. Complete historie, nationale autopas aanwezig. Moesten alleen 4 nieuwe banden, die waren helemaal verrot van het staan.
Mijn vader rijdt er nu in rond en ik moet zeggen dat hij fantastich over de weg zoeft.
Groet,
Roger

Volvo 760-Turbo Intercooler US Import
1984 / B23FT / Turbo-APC / 365.000

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2006 13:33 #1129134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oude mannen auto

<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Zo lijkt een 740 dus een oudemannenauto, maar genieten dat ze doen !</font>
<font face="Tahoma">Zo af en toe rijdt mijn vader ook in onze auto en dan komt er een grijns ..., net als schoonpapa. Die stond helemaal stomverbaasd, vorige maand in Asperen.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2006 19:58 #1129156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm....ik moet toegeven dat
Hmm....ik moet toegeven dat er hele lichte sporen van ontmoediging waarneembaar zijn bij mezelf. Met de tips kan ik vooruit, veel dank daarvoor...maar ik zoek in de eerste plaats een probleemloze (of probleemarme) en betrouwbare auto. Elke week eronder liggen, of het dashboard eraf schroeven met de multimeter ter hand is niet echt mijn ding. Stranden wil ik met mijn dochtertje van 9 maanden ook zoveel mogelijk voorkomen. Naast deze eis staat op een goede tweede plaats dat ik graag enigszins in stijl rijd. en tot slot hou ik het graag betaalbaar.
Aan de twee van bovengenoemde eisen kan goed voldaan worden door een 15 jaar oude Japanner (Subaru, Nissan, Mitsubishi) aan te schaffen. Ik heb het idee (of de illusie?) dat met een minstens zo oude 740 aan al mijn eisen voldaan kan worden.
Ik hou alle tips ter hand komende maandag, en laat jullie weten hoe het afloopt.

Groet, Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2006 20:12 #1129158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Hmm....ik moet toegeven dat

Wouter1973 schreef : Hmm....ik moet toegeven dat er hele lichte sporen van ontmoediging waarneembaar zijn bij mezelf. Met de tips kan ik vooruit, veel dank daarvoor...maar ik zoek in de eerste plaats een probleemloze (of probleemarme) en betrouwbare auto. Elke week eronder liggen, of het dashboard eraf schroeven met de multimeter ter hand is niet echt mijn ding. Stranden wil ik met mijn dochtertje van 9 maanden ook zoveel mogelijk voorkomen. Naast deze eis staat op een goede tweede plaats dat ik graag enigszins in stijl rijd. en tot slot hou ik het graag betaalbaar.
Aan de twee van bovengenoemde eisen kan goed voldaan worden door een 15 jaar oude Japanner (Subaru, Nissan, Mitsubishi) aan te schaffen. Ik heb het idee (of de illusie?) dat met een minstens zo oude 740 aan al mijn eisen voldaan kan worden.
Ik hou alle tips ter hand komende maandag, en laat jullie weten hoe het afloopt.

Groet, Wouter

Een goede 740 kan zeer zeker aan jouw eisen voldoen, Volvo is een degelijk en goed merk maar net zoals bij elke auto, als de eigenaar voor je geen liefhebber is en het onderhoud versloft heeft en maar wat aangekloot heeft kun je pech hebben, maar dat kun je dus ook met een 10 jaar oude Toyota or whatever hebben.
En dat is nu net het risico van 2e hands.
Ik schreef al eerder dat ik een 744 GLE voor je weet, deze is van een clublid en ik weet dat de wagen tot in depuntjes toe is onderhouden, maar dat betaal je in principe ook.
700 euro zijn handelaarsprijzen en daar zit nu eenmaal veel kaf tussen het koren, helaas.

Succes met je zoektocht,

Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2006 00:08 #1129178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals Maarten al zegt is
Zoals Maarten al zegt is het bij het kopen van elke 2e hands auto onder 1000 euro een risico, ongeacht het merk. Omdat mijn oude turbo een storing had en voorlopig even op non-actief staat omdat ik me heb voorgenomen om alle bedrading rond de motor te vervangen (en die kans heb je bij een, uit amerika geimporteerde 760-Turbo van bijna 23 jaar) rij ik voorlopig in een Renault 19 GTR uit 1989. Ik heb buiten Volvo alleen maar Renault gereden en deze hebben allemaal dezelfde problemen gehad : steekassen en homokoneten, remslangen en leidingen en roest.
En een auto van een medeclublid is zeker een heel goede optie omdat je dan weet dat hij goed verzorgd en behandeld is. Clubleden die weten dat er problemen aankomen die geven dat ook altijd aan.
Succes met overwegen,
Roger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2006 10:59 #1129190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben ook zeer zeker
Ik ben ook zeer zeker geinteresseerd in een goede Volvo 740 die me eventueel door een clublid aangeboden wordt, vandaar mijn advertentie onder 'gezocht'. Mijn budget reikt echter tot 1000 euro, dus de (overigens zeer gewaardeerde) tip voor een 744 GLE valt daarmee helaas buiten mijn bereik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2006 11:10 #1129191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Ik ben ook zeer zeker

Wouter1973 schreef : Ik ben ook zeer zeker geinteresseerd in een goede Volvo 740 die me eventueel door een clublid aangeboden wordt, vandaar mijn advertentie onder 'gezocht'. Mijn budget reikt echter tot 1000 euro, dus de (overigens zeer gewaardeerde) tip voor een 744 GLE valt daarmee helaas buiten mijn bereik.

Da's jammer, ik weet bijna wel zeker dat dat een hele goede auto is.
Maar hou er rekening mee dat wat voor wagen je ook koopt, voor 1000 euro kun je iets heel leuks op de kop tikken maar je kan ook een bak ellende kopen.
Kijk goed uit je doppen, en neem desnoods iemand mee die jouw "verliefdheid" weet te temperen.
Maar als je even je e-mail doorstuurt naar <a href="mailto:mdr@casema.nl">mdr@casema.nl kan ik je van de gegevens voorzien, wie weet, kun je er met de verkoper alsnog uitkomen.
Niet geschoten is altijd mis.

Succes,

Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2006 11:24 #1129198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wouter Jij vroeg waar je

Wouter
Jij vroeg waar je op moest letten.,nu weet je het!
Ik rij al 18 jaar in dezelfde 760 uit 1982 Hij heeft mij 1 keer laten staan ( als jij 420000km gelopen hebt dan wordt je het toch ook een keer zat?)
En die roest ,....Ok�©, dat zie je toch als je op zoek gaat??
Niet iedere auto is het zelfde, de een staat jaren buiten de andere in een (verwarmde) garage.Ga voor de Volvo en sluit je aan bij "ons" dat scheelt ook weer in de ( e.v.t.) reparatie kosten.
Maar goed de keuze is aan jou,.....
Suc(V)6 met het zoeken.
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.

P.s
In Apeldoorn bij Volvo Nieuwehuizen staat een 740 voor ââ??¬1000,-- ( zie <a href=" www.marktplaats.nl "> www.marktplaats.nl )
Waar Woont Wouter?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2006 12:55 #1129206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wouter woont in

Wouter woont in Eindhoven...

En Wouter gaat komende maandag eerst naar een '86-er sedan kijken en daarna na een '89-er sedan automaat. Met name de laatste is interessant, onderhoudshistorie is bekend, automaat lijkt me heel lekker, en 'slechts' 280.000 op de teller. Bovendien is de laatstgenoemde sedan voorzien van electrische ramen.
Heb elders op de site een goede tip gelezen om de automaat te testen (plankgas in 'D' met de rem erop).
Ik denk dat ik maandag dankzij jullie tips een stuk beter voorbereid kan gaan kijken. Ik val in herhaling, maar ik laat hier uiteraard weten wat de maandag mij oplevert.
Dank nogmaals, en groet,

Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2006 19:07 #1129238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe eens een goed bod !
En wil je iets speciaals uit het zuiden van het land :
Te koop: 745 turbo i.c.(motor:b230ft)met overdrive(prima werkend)
Amerikaans model met oa chromen koplampen. Org turbo wielen en
halflederen interieur. Kleur wit. Rvs Brink trekhaak met certificaat.
Stoelv.,elek, ramen, schuifdak,cv,airco, org us radio etc.
Apk
tot juni 2006. Kmstand 135000 mijlen! Tevens rekeningen en
importdocumenten van Volvo Diplomatsales. Ook is de motor recentelijk
gereviseerd twv 1600euro. Rek. aanw. Turbo werkt als nieuw. Auto rijdt
goed en is zuinig. Hemelbekleding is prima in orde. Bodem van auto is
getectyleerd. Verder ook nog een beurt gehad met alle olieen.
Auto is te koop tegen elk aannemelijk bod.
Marc 0618640208
Doe eens een goed bod !

Groet,
Roger (mede amerikaans-model bezitter)

Moderators: Jerry Stam