Tuning 3,0L motor is dat mogelijk
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ja daar heb je op zich wel gelijk in, maar omdat er hier zoveel dubbele accounts rondzwerven met allerhande vreemde namen erbij(ALS er al een naam bijstaat) dat ik onderhand niet meer weet tegen wie ik het heb of antwoord krijg, vooral(en dat is het belangrijkste) dat ik op antwoord van Jeroen Post zat te wachten, daarom had ik em ook geciteerd!Jeroen schreef :
Gebruik ik een keer een duidelijke naam bovenaan...ldoensen schreef :
PS ik wacht dus nog ff op de reactie van JPOSTJeroen schreef :
ldoensen schreef :
Jeroen, ik kan je niet echt volgen...wat bedoel je precies??jpost schreef : Een v90 heeft een 3liter blok.
Grtz Le�´n
de mijne is andersom: daar kun je <font size="5">RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHGHHGHGHGHGH</font> mee maar ook lekker rustig en comfortabel....
ziet ie m niet... HHHHhh...
Maar goed, dit is nu eenmaal een gevolg van niet strenge account-aanmeld-regels en daar plukken we nu de vruchten van....... ;-(
Grtz Le�´n
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar er zijn toch genoeg Jeroens hier.ldoensen schreef :
Ja daar heb je op zich wel gelijk in, maar omdat er hier zoveel dubbele accounts rondzwerven met allerhande vreemde namen erbij(ALS er al een naam bijstaat) dat ik onderhand niet meer weet tegen wie ik het heb of antwoord krijg, vooral(en dat is het belangrijkste) dat ik op antwoord van Jeroen Post zat te wachten, daarom had ik em ook geciteerd!Jeroen schreef :
Gebruik ik een keer een duidelijke naam bovenaan...ldoensen schreef :
PS ik wacht dus nog ff op de reactie van JPOSTJeroen schreef :
ldoensen schreef :
Jeroen, ik kan je niet echt volgen...wat bedoel je precies??jpost schreef : Een v90 heeft een 3liter blok.
Grtz Le�´n
de mijne is andersom: daar kun je <font size="5">RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHGHHGHGHGHGH</font> mee maar ook lekker rustig en comfortabel....
ziet ie m niet... HHHHhh...
Maar goed, dit is nu eenmaal een gevolg van niet strenge account-aanmeld-regels en daar plukken we nu de vruchten van....... ;-(
Grtz Le�´n
een soort van Willem of Maarten, hoewel M III een 306 heeft gekocht dus die is er niet meer bij
aan de andere kant voor mij is er maar 1 Le�´n 1 Hedwig, en 1 Toon ook bijvoorbeeld.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef : ...aan de andere kant voor mij is er maar 1 Le�´n, 1 Hedwig, en 1 Toon ook bijvoorbeeld.
En ik dan?!
groetjes
Mathy
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
jpost is inderdaad de afkorting voor Jeroen Post. Er zijn meer mensen met de naam Jeroen (zo ook op mijn werk, waar drie man Jeroen heten), dus gebruik ik meestal mijn voorletter en achternaam.
Nu terug naar de S/V90. Ik dacht dat JanV de indruk had om een 2.5 blok te 'tunen' met een 3 liter ECU. Dat lijkt me geen strak plan. Le�´n had het naar mijn idee dan ook over de 'gedowntunde' 3 liter in de S/V90 (de opvolger van de 2.5 960). Deze is dus heel erg makkelijk weer net zo sterk te maken is als zijn zusjes uit bijvoorbeeld de 960 serie, door er een 3 liter ECU van een 960 in te stoppen.
Verder weet ik niet zoveel van tunen en ik vind mijn 2.5 960 voorlopig sterk zat. Wil je een snelle auto, dan is een 740 turbo waarschijnlijk een betere keuze (zoals Jeroen (het blijft verwarrend) ook al schreef). De 960 is volgens mij bedoeld om relaxed te cruisen.
740 turbo's zijn ook veel beter te tunen, maar daar ging het hier niet om.
Groet,
Jeroen Post
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Jeroen
Jeroen schreef : ...aan de andere kant voor mij is er maar 1 Le�´n, 1 Hedwig, en 1 Toon ook bijvoorbeeld.
En ik dan?!
groetjes
Mathy
Goh, heet jij Toon, Le�´n,Willem of Maarten dan ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mannen broeders de oorsponkelijke vraag was wat kun je tunen aan een V90 LDT edition? Dus 204pk maar meer koppel enzo het is en blijft toch 1650kg met LPG.
Zoooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeefffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Dat gaan we opzoeken Willem, tenzij jij nog weet waar dat staat.</font>
<font face="Tahoma">Als het klopt ( en waarom eigenlijk niet ) moet dat zeker gelden voor een B200FT of B230FT : minder tegendruk is een sneller reagerende turbo.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Overigens, ik heb eens met een 740 B204GT gereden met een sportuitlaat, dat was inderdaad een hele verbetering ten opzichte van standaard. Alleen het geluid beviel me daar niet zo, maar Adriaan heeft bewezen dat ook dat goed kan zitten.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
- Marco
- Nieuw lid
-