verbruik 745 turbo : tussenstand
- V700 register
- Nieuw lid
-
toch minder zuinig dan normaal.
terwijl ik echt lange stukken 110 en130 op de cruise heb gedaan vandaag
(ok, ok, ook een stukje niet.)
de koude start kan tegengewerkt hebben. maar dat waren er maar 2 en een half warme op dit stuk)
waarom zou het dan aan kunnen liggen, en waar zou het temperatuursoptimum liggen?
rond de 12 graden? dan zou de zuinigheidsrit theoretisch in de juiste maand worden gehouden.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Grappig, het verbuik vergeleken met de temperatuur grafiek van weeronline: per week zie je de schommelingen, temperatuur omhoog geeft verbuik omlaag. Het zuinigst was de lpt eind september met 1 op 11. Eind december werd 1 op 9,5 gehaald.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor Mathy die denkt dat er in de toiletpotwereld geen ontwikkelingen zijn! Kijk maar ens op <a href=" www.novaquatis.eawag.ch/english/NOVA2_e.html "> www.novaquatis.eawag.ch/english/NOVA2_e.html
Mensen die denken dat de zuigermotor primitief is en al lang achterhaald moeten dit artikel maar eens lezen: <a href=" www.amt.nl/pdfAMT/archief_pdf/motoren/al...004_3_36_motoren.pdf "> www.amt.nl/pdfAMT/archief_pdf/motoren/al...004_3_36_motoren.pdf
Dan blijkt dat alternatieven zoeken nog niet zo eenvoudig is!
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
<div>
Het zuinigste rij je inderdaad met het toerental waarbij het hoogste koppel al beschikbaar is en dat zal voor onze motoren tussen de 2300 en de 3300 toeren zijn.
Snel optrekken kost wel degelijk meer dan rustig optrekken omdat niet alleen met het gewicht van de auto maar ook de versnelling van het gewicht een grote rol speelt.
Dus rustig optrekken en bij de juiste toeren schakelen.
Het zelfde geld voor afremmen , als je dat rustig doet op de motor (en dan moet je wel zorgen dat je geen mensen achter je gaat ergeren ) kan je de 1 op 9 a 10 halen en niet alleen met een 740tic maar ook met een 940 lpt.
De bandenspanning is bij de meeste mensen aan de lage kant en dat kost ook brandstof.
Aan de andere kant is het ook weer zo dat alles wat leuk is en waar je van geniet meestal geld kost en die duw in je rug met een 745 tic met 1bar turbodruk is geweldig en dan was ik ook alles weer vergeten over het nieuwe rijden.
En als je 12.8 liter cilinder inhoud verdeeld over 3 auto,s op de oprit hebt staan dan kom je er vanzelf achter dat hoe groter de motor hoe hoger het verbruik.
mvg Jerry
</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef : Rij zoveel mogelijk met een toerental waarbij de motor het max. koppel levert.
Is dat echt zuiniger? Volgens mij verbruikt je auto het minst als je een paar honderd toeren onder het maximaal koppel rijdt, zeker als je langere afstanden hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef : Rij zoveel mogelijk met een toerental waarbij de motor het max. koppel levert.
Lees dit draadje nog eens terug.Kristof schreef : Is dat echt zuiniger? Volgens mij verbruikt je auto het minst als je een paar honderd toeren onder het maximaal koppel rijdt, zeker als je langere afstanden hebt.
En ga ook je gevoel eens na terwijl je rijdt en schakelt : altijd op max koppel rijden is onzin en altijd eronder �³�³k.
Het hangt er vanaf welk koppel je nodig hebt.
Op de steile helling ver �³nder max koppel draaien is heel onzuinig;
Op de snelweg kruisend op max koppel rijden (dat is zoiets als 120 in z'n 3) is �³�³k heel onzuinig.
Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Winter regeert: <a href="index.php?q=benzineverbruik_coos">1 op 8,5</a>.......
Henk
745 2.3 Tic aut. '88
- V700 register
- Nieuw lid
-
en niet 1 op 6..
zoals ik wel eens had..
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik geloof, Jeroen , dat onze rijstijlen wel enigszins verschillen. Maar ook denk ik wel eens dat jouw turbo+ pakket je auto wat dorstiger maakt. Enig idee ? Bigfoot Joost heeft net een draadje gestart over <a href="maar%20toch%20nog%201%20op%208,5">tunen</a> van zijn LPT en vraagt zich o.a. af of het de auto onzuiniger zal maken.Jeroen schreef : maar toch nog 1 op 8,5 en niet 1 op 6 zoals ik wel eens had
Wie zal het zeggen ?
Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren voor het eerst getankt toen de tank iets over de helft stond. Resultaat van mijn rekensom is dat ik 1 op 8,8 heb gereden. Hoeveel er in de tank gaat weet ik niet, er ging gisteren meer dan 47 liter in en de benzinemeter stond op pakweg 1/3e.
Volvo 940 Turbo