alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Ombouw van RHD naar LHD

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 17:51 #743385 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ombouw van RHD naar LHD

Jos360;79386 schreef : Als je kundige mensen bij je hebt is dit geen extreem moeilijk project denk ik.

deze auto ombouwen naar lhd?

met alle spullen en een lhd donor bij elkaar, brug ter beschikking en een leuk assorti aan gereedschap geef ik het 1 man 2 dagen a 8 uur per dag, hooguit.

ik zou er persoonlijk totaal niet aan beginnen. het is juist vet om in nl een rhd auto te rijden! vooral met je kleine broertje op de bijrijdersstoel:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 17:51 #743386 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ombouw van RHD naar LHD
Ik kan thuis beter verkopen dat ik 500 + invoer + apk betaal voor een auto waar ik meteen mee kan rijden als dat ik dat geld uitgeef aan herstel + meerdere weekenden (niet thuis bij mijn gezin zijn dat ik door mijn werk doordeweeks ook al te weinig zie).

AvdAkker;79383 schreef : deuren lassen??

Goed lezen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 17:52 #743387 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw van RHD naar LHD

volvofiel;79387 schreef : Mensen die technisch onderlegd zijn hebben makkelijk praten ja.

- Hoe krijg je die auto daar?
- Hoe kom je thuis?
- Welk materiaal heb je nodig, hoeveel kost dat en waar haal je dat vandaan?

Sorry dat ik het zeg hoor, maar de werkzaamheden in dat ene weekend aan mijn 343 vond ik behoorlijk inspannend, alleen de voorbereiding al!

Waar zeg ik dat het niet inspannend is? Maar het is toch gelukt, en dat in 1 weekend? Als je het nu over moest doen, dan ging het zelfs nog sneller. Dat is nou precies wat ik bedoel.
De auto daar krijgen lijkt me ook geen probleem. Toen ik een hele tijd terug Jeroen een keer vroeg om aan de H?r te sleutelen kon de auto ook makkelijk bij Erik komen hoorde ik.

Ja... hier ga ik niet op in:no_comment:

Tja, dat moet je zelf weten. Uiteindelijk is het wel de bottom-line. Als je na gaat denken over alles ga je alleen maar problemen zien. Als je er aan begint kom je de problemen vanzelf tegen en die moet je dat oplossen met je gezonde verstand.
Zoals ik al eerder zei, ik doe dit elke week weer met mijn 360. Als ik terugdenk aan sommige dingen denk ik nu weer "Hoe stom was ik toen dat ik dat niet direct zag??", maar op een of andere manier komt het toch altijd goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 17:53 #743388 door V300 register

AvdAkker;79388 schreef : deze auto ombouwen naar lhd?

met alle spullen en een lhd donor bij elkaar, brug ter beschikking en een leuk assorti aan gereedschap geef ik het 1 man 2 dagen a 8 uur per dag, hooguit.

ik zou er persoonlijk totaal niet aan beginnen. het is juist vet om in nl een rhd auto te rijden! vooral met je kleine broertje op de bijrijdersstoel:D

De H?r in orde maken bedoel ik ;) RHD naar LHD zou ik ook laten zitten inderdaad.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 17:53 #743389 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ombouw van RHD naar LHD

Bodejodel;79389 schreef : Goed lezen ;)

ohja, ik zie nu net ook vervangen staan:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 17:53 #743390 door V300 register

Bodejodel;79389 schreef : Ik kan thuis beter verkopen dat ik 500 + invoer + apk betaal voor een auto waar ik meteen mee kan rijden als dat ik dat geld uitgeef aan herstel + meerdere weekenden (niet thuis bij mijn gezin zijn dat ik door mijn werk doordeweeks ook al te weinig zie).
Goed lezen ;)

Dat is het punt waarop ik eerder zei dat ik daar niet over kan nadenken, omdat het niet mijn zaak is ;) Ik heb het puur over de technische kant.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-12-2008 17:55 #743391 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ombouw van RHD naar LHD

Jos360;79384 schreef : Tja, je hoort mij nooit zeggen dat het met een keer knipperen gebeurd is, ik zeg alleen dat wanneer je zegt dat je met een 360 wilt gaan rijden dat zo gebeurd is.
Wanneer in de H?r een andere motor komt, en al het APK laswerk gedaan is zodat er een kenteken op kan, dan kun je er mee rijden. De rest kan later ook nog rustig aan gedaan worden. De H?r is als auto een erg leuk ding, het werk dat er aan is, dat is (in mijn ogen) goed te overzien. Het zal niet goedkoop worden om hem 100% te krijgen, maar dat is misschien ook niet de doelstelling. Welke 20 jaar oude auto is zonder volledige restauratie 100%?

Ik ben het zeke rmet je eens dat de H?r in ere gehouden moet worden..
Maar alleen al de dingen die je hier opnoemt krijg je niet voor 500 euro gedaan..
want:
- andere motor kopen en erin hangen
- trailer huren om de auto tot bij Erik te krijgen om te lassen
- Erik betalen
- Andere APK-punten in orde maken (als je begint kom je veel tegen)
- keuring
- kenteken

En dan hebben we nog het geluk dat de regels pas veranderd zijn.. 3 jaar geleden moest je een auto nog bij de RDW laten keuren voor een kenteken..

is er trouwens origineel een 2.3 in de 300 geleverd? Want anders was dat vroeger al afkeur geweest bij de RDW..
Want daar doen ze heel moeilijk over weet ik uit ervaring.. mijn pa heeft een VW181 en daar ligt origineel altijd een 1.6 kevermotor in.. maar de vorige eigenaar had er een volledig gereviseerde 1.3 kevermotor ingelegd met minder vermogen! Maar zo was hij in NL nooit geleverd, dus geen kenteken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 17:58 #743392 door V300 register

v0lv0freak;79394 schreef : Ik ben het zeke rmet je eens dat de H?r in ere gehouden moet worden..
Maar alleen al de dingen die je hier opnoemt krijg je niet voor 500 euro gedaan..
want:
- andere motor kopen en erin hangen
- trailer huren om de auto tot bij Erik te krijgen om te lassen
- Erik betalen
- Andere APK-punten in orde maken (als je begint kom je veel tegen)
- keuring
- kenteken

En dan hebben we nog het geluk dat de regels pas veranderd zijn.. 3 jaar geleden moest je een auto nog bij de RDW laten keuren voor een kenteken..

is er trouwens origineel een 2.3 in de 300 geleverd? Want anders was dat vroeger al afkeur geweest bij de RDW..
Want daar doen ze heel moeilijk over weet ik uit ervaring.. mijn pa heeft een VW181 en daar ligt origineel altijd een 1.6 kevermotor in.. maar de vorige eigenaar had er een volledig gereviseerde 1.3 kevermotor ingelegd met minder vermogen! Maar zo was hij in NL nooit geleverd, dus geen kenteken!

Ok, daar moet ik inderdaad ook even toegeven ;) De kosten kunnen hoger uitvallen voor het rijdend maken met gele plaatjes erop. Als je het volledig budget doet zal het trouwens niet veel hoger zijn gok ik. In mijn 360 is ook de hele motor vervangen incl. alle slijtageonderdelen nieuw en origineel (pakkingen, keerringen, pompen etc) en ook veel punten rond de auto vervangen en ik zit ook niet aan 500 euro. Trailers heb ik echter nooit hoeven huren (lenen) dus dat scheelt inderdaad wel.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 18:28 #743394 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Ombouw van RHD naar LHD
Waar een wil is, is een weg.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-12-2008 18:47 #743397 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ombouw van RHD naar LHD
Ik denk dat Jeroen de wil wel heeft.. Maar we weten allemaal dat je soms ook realistisch moet zijn.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC