alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Ombouw van RHD naar LHD

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 22:45 #743302 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ombouw van RHD naar LHD
Die staat er niet geheel negatief tegenover, maar omdat we niet echt een auto nodig hebben omdat er straks ook een lease auto komt moeten we nog even onderhandelen. :D
Ook nog even de salarisonderhandelingen op mijn werk afwachten... yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-12-2008 13:54 #743338 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ombouw van RHD naar LHD
Als hij in de tussentijd dan maar niet al verkocht is..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 17:09 #743358 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ombouw van RHD naar LHD
Inderdaad, maar dat risico moet ik wel nemen.
Ik heb hem niet nodig, maar ik wil hem wel erg graag! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 17:11 #743360 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw van RHD naar LHD
Als ik eerlijk ben begrijp ik niet goed waarom je niet even een andere motor in de H?r legt, en dan laswerk bij Erik laat doen. Je bent voor veel minder geld klaar, en het is al een fantastische auto.
Zeg niet dat de auto het niet waard is om opgeknapt te worden. Voor het geld dat een andere 360 kost kun je een hele hoop doen om de auto rijdbaar te maken.
(er staat op dit moment een 2 liter op marktplaats te koop ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 17:14 #743361 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ombouw van RHD naar LHD
Lijkt me ook een goed idee. Bovendien was/is Jeroen in andere topic's helemaal verliefd op de HOR(ror)-auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 17:20 #743367 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw van RHD naar LHD
Dat lijkt me dus ook. De H?r is een prachtige auto die het eigenlijk niet verdient om gesloopt/in een hoek gezet te worden. Daarnaast kan het nooit z? erg met de auto zijn dat zelfs lassen onbegonnen werk is. Hier en daar wat nieuw plaatwerk, de bodykit repareren en een nieuw blok erin!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 17:22 #743368 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ombouw van RHD naar LHD
Ga die H?R eerst maar eens bekijken dan... :D
De H?R is echt behoorlijk rot en uitgeleefd. Ik vind het nog steeds een prachtkar, maar er zit heel veel laswerk aan. Als dat gebeurd is is hij nog niet zo goed als ik hem graag zie want dan moet hij nog gespoten worden ook. (???!)
Die UK GLT heeft 3 flinke krassen en als die hersteld zijn is ie w?l zo mooi als ik hem wil hebben...
De bodykit ga ik natuurlijk overzetten en overspuiten. De achteronderspoiler is ook goed aan te passen zodat hij op een sedan past.

(en die heeft ook nog eens een open dak, elektrische spiegels, ramen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 17:26 #743370 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Ombouw van RHD naar LHD
Voor technici lijkt het allemaal wel makkelijk, 'even' een motor wisselen, 'even' een ongekeurde auto naar Erik brengen om hem 'even' te laten lassen. Ik kan me daar zo aan ergeren. Weten jullie wel hoeveel moeite, tijd en geld het kost om dat t?ch voor elkaar te krijgen als je het zelf niet kunt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 17:26 #743371 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw van RHD naar LHD
Toch vind ik het zonde. Waarom jezelf aanpassen aan een RHD auto terwijl je een prachtige LHD hebt staan, die ook nog eens rood (kwijl) en exclusief is?

Die 500 euro die de GLT kost kun je uitgeven aan het laswerk en schadeherstel aan bodykit en plaatwerk en de motor. Ik denk dat je budget dan een heel eind op is.
Dan heb je in mijn ogen al een veel mooiere auto dan een Engelse GLT sedan. Ook veel exclusiever natuurlijk.
Als je hem dan nog wilt laten overspuiten kun je dat later altijd nog doen, dan is hij rijdbaar en heb je direct een mooie auto.

Maargoed, het is natuurlijk je eigen keuze. Ik zou het wel weten ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 17:28 #743373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw van RHD naar LHD

volvofiel;79373 schreef : Voor technici lijkt het allemaal wel makkelijk, 'even' een motor wisselen, 'even' een ongekeurde auto naar Erik brengen om hem 'even' te laten lassen. Ik kan me daar zo aan ergeren. Weten jullie wel hoeveel moeite, tijd en geld het kost om dat t?ch voor elkaar te krijgen als je het zelf niet kunt?


Als de auto bij Erik staat kun je in een dag een motor wisselen met 2 man, je kunt ook laswerk (natuurlijk wanneer de lasser tijd heeft) heel vlug voor elkaar hebben.
Ik erger me juist altijd kapot aan mensen die denken dat een beetje werk aan een auto onmogelijk en niet te doen is. Kijk naar Anjo... als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je er gewoon aan beginnen en afmaken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD