Ombouw van RHD naar LHD
- V300 register
- Verbannen
-
Fluffball;77516 schreef : Daar was ik al bang voor... :hmmz:
Een extra auto voor onderdelen zou niet zo'n probleem zijn en ik zou de 360 sowieso ontmantelen en opnieuw opbouwen. Het belangrijkste is dat de bevestigingspunten (min of meer) aanwezig zijn..
Ik vindt het eigenlijk een heel aantrekkelijk aanbod: heeft droog gestaan, alle opties die ik zoek zitten er op en de prijs maakt het mogelijk om flink in de auto te investeren zonder direct over de kop te gaan.
Stuurbekrachtiging past sowieso niet in LHD
El.Spiegels passen waarschijnlijk niet op LHD, omdat de kijkhoeken anders zijn. De spiegels kunnen dus niet meer goed ingesteld worden.
Dit schijnt aangepast te kunnen worden, zo'n spiegel heb ik ook nog liggen maar ik heb er eigenlijk al niet meer naar gegeken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Niels;77513 schreef : En even zelf een grijper fabriceren voor die keren dat je bij een tolweg of een parkeergarage een kaartje moet trekken :+
gewoon in de achteruit er doorheen
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;77501 schreef : - remsysteem aanpassen, rembekrachtiger + hoofdremcylinder zit aan de verkeerde kant
- dashboard lhd plaatsen
- lhd kabelboom plaatsen
- stuurkolom om/verbouwen, en hier zijn aan de tegenovergestelde kant geen bevestigingspunten voor
- lhd stuurhuis plaatsen
Ook het "heater box" (kachelhuis?)
tinyurl.com/5b4vua
Engels versie is "spiegelverkehrt" wegens "hoofdremcylinder zit aan de verkeerde kant"
Tom
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Laat ik nu ook nog een LHD 360 m?t stuurbekrachtiging hebben staan...
Alleen de omvang van zo'n ombouwproject houd me eigenlijk tegen. Iemand zin om dit samen met mij aan te pakken (in een weekend*)?
* "Hoopt dat Anjo zin heeft, want als er iemand voortvarend kan klussen is hij het wel"

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

(ik zie al wel leuke practical jokes voor me... Extra stuurtje mee en dan vervolgens de bijrijder een aggressieve stuurbeweging laten maken richting inhalend verkeer... :lol:)
Foei Jeroen, je bent een verantwoordelijke vader... :uh-uhh:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;77501 schreef : ff vlug opsommen wat je daarvoor zowieso moet doen;
- remsysteem aanpassen, rembekrachtiger + hoofdremcylinder zit aan de verkeerde kant
Leidingen 1 op 1 overzetten. Uur of 2/3 werk, mits ze los komen.
- dashboard lhd plaatsen
dag werk denk ik, plug & play
- lhd kabelboom plaatsen
komt samen met dash
- stuurkolom om/verbouwen, en hier zijn aan de tegenovergestelde kant geen bevestigingspunten voor stuurhuis ombouwen, paar uurtjes, max (denk ook aan het uitlijnen!)
- lhd stuurhuis plaatsen
gat zagen geloof ik (de vorm zit er wel) en voor de rest is het schroefwerk
En verder:
- LHD pedalenbox omzetten
dit gat zit er volgens mij nog niet -> zagen
- Spiegels,
ander bereik
Verder kunnen de gas/koppelings/KM kabels anders zijn qua lengte. Overschroeven en klaar is tinus-klus-koning!
Volgens mij heb ik zo alles. Maar misschien vergeet ik iets. 't Moet in een dag, of maximaal 2 dagen wel te doen zijn. Kheb het zelf nog veel te druk met al mn hokken, anders had ik je wel geholpen :humor:
Pedalen laten zitten rechts is ook wel leuk. Evt. dubbel aansluiten... Lachuhh!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hij blijft ook heel!Lucluc;77582 schreef : Gewoon heel laten die auto!
Echt niet! Herma is een ontzettende meerijder! Dan zit ik continu met mijn neus op het stuur van het gestamp op de rem!Pistonpen paultje;77583 schreef : Pedalen laten zitten rechts is ook wel leuk. Evt. dubbel aansluiten... Lachuhh!
Alle LHD onderdelen heb ik, dus het is alleen de hoeveelheid werk die me veel tijd gaat kosten als ik het alleen doe. Dat kan ik thuis momenteel niet verkopen!