alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Help me aan een 2 kolommer

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 22:07 #738394 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Help me aan een 2 kolommer
nou in principe, hebben we nu al 7/8 investeerders, dan is een bedrag van 750 makkelijk te doen (mijn mening)

een brug met spindels (wormwielen) lijkt me juist heel veilig, hydraulische bruggen zijn ook leuk, tot er een slang klapt. regelmatig de spindels smeren voorkomt ook al een hoop ellende en een vroegtijdige slijtage (en heel wat herrie:D)

het ?nige probleem lijkt mij de 3fasen motor. heeft erik al krachtstroom in z'n schuur?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 22:10 #738398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help me aan een 2 kolommer

AvdAkker;76738 schreef : het ?nige probleem lijkt mij de 3fasen motor. heeft erik al krachtstroom in z'n schuur?

:yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 22:12 #738400 door Anjo van den Akker
halen die brug dan:D!!!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 22:13 #738401 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help me aan een 2 kolommer
Krachtstroom is niet het probleem. Ik dacht er ook altijd zo over een spindelbrug, tot dat ik de ervaringen er mee her en der hoorde en natuurlijk mijn eigen ervaring. Er zijn ook brug die gelijk vast slaan met zo'n beveiligingspal. Wellicht is dat een betere oplossing?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 22:13 #738402 door V300 register
hydraulische bruggen zijn z??r veilig, mits ze een goede vergrendeling hebben.

bij het omhoog gaan hoor je dat klak-klak-klak. Als de kleppen het begeven of een leiding springt; zakt de brug een heel klein stukje tot de eerstvolgende pal (paar cm) en kan daarna niet meer verder zakken.
Bij het naar beneden doen wordt die palling ontgrendeld maar zodra je de hefboom loslaat (dat doe je denk ik vanzelf als er een hydrauliekleiding klapt..) springt ie meteen terug in.

bij bruggen met een spindel is het gewoon zaak dat de spindels en de grote moeren in goede staat zijn. Als zo'n moer het begeeft, is het afgelopen. g??n palling, geen rem.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 22:28 #738407 door Anjo van den Akker
klopt, maar dat is toch enkel bij 4koloms bruggen?

ik heb voor 1000euri een hydraulische 2 koloms te koop zien staan (zonder vergrendeling) maar daarvoor moet je een kuil van een meter of 2 diep graven.

wellicht is een kleine herindeling van je werkplaats en de plaatsing van een 4 koloms brug een betere oplossing, die beschikken idd over de door wouter genoemde beveiliging.

ook niet altijd betrouwbaar trouwens, je moet zelf in de gaten houden of dat ding in vergrendeling valt (4x), de bedieningsstangen voor ontgrendelen willen wel eens krombuigen als het mechanisme wat vast zit. bij terberg hadden we een brug die dat had. toen de garagemonteur merkte dat er elke keer maar 3 kliks waren, viel in de garantie dus koni laten komen, die keurden de brug direct af, er mocht niet meer mee gewerkt worden en nieuw vergrendelmechanisme is geplaatst.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2008 10:59 #739419 door V300 register

AvdAkker;76738 schreef : nou in principe, hebben we nu al 7/8 investeerders

..hmm, dat is niet veel!!
Ik ben eigenlijk verbaasd hoe weinig mensen hierop reageren. In andere topic's lees je nu veel over: hoe en wat te doen om onze bejaardenraket te redden. Hoe een schuur of opslagruimte te organiseren, enz...Allerlei plannen die mooi zijn.

Daartegenover staat dat er heel veel mensen de weg naar o.a. Erik weten te vinden als er trammelant is met hun dierbare wagens. En dat zijn er v???l meer dan 7 ? 8 die nu eens Erik een keer willen helpen. Ook is Erik ??n van de weinigen die werkelijk voor 'jou' klaar staat . Nu al!

Kom op mensen, laat je 'waardering' eens zien en kijk opnieuw of je een paar euro wil vrij maken voor die brug. Dan kan je er zelf ook een keertje op staan als je straks in nood zit of onderhoud wil doen. Dit is het 'club' moment om prakties en concreet iets te doen ipv veel praten en kletsen in het forum.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2008 13:12 #739429 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Help me aan een 2 kolommer
Niet te snel oordelen hoor. :uh-uhh:
Er zijn wel mensen die graag willen helpen, maar dat nu even niet kunnen... :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 15:40 #739538 door V300 register

Bodejodel;77812 schreef : Niet te snel oordelen hoor. :uh-uhh:
Er zijn wel mensen die graag willen helpen, maar dat nu even niet kunnen... :nono:

Het is geen oordeel maar een conclusie die ik trek. Mijn verwachting was dat er wel meer mensen hier op zouden reageren. En ik hoop dat er nu opnieuw reakties op komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2008 17:26 #739547 door V300 register
het wel willen maar niet kunnen, geldt dus in veel gevallen ook voor andere goede plannen zoals magazijn.

conclusie blijft hetzelfde.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC