vario schakelt moeilijk in D of R knarsend!
- V300 register
- Verbannen
-
Je kunt de werking van de vacuumkoppeling ook nog kontroleren door de knop op de pook ingedrukt te houden bij het wegrijden auto moet dan bij een duidelijk hoger toerental gaan rijden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
blazende fan;100822 schreef : ik zal dat morgen eens proberen, het is wel zo als 'm in drive heb en je schakel dan naar "R" gaat dat netjes , gisteren toen ik dus van Erik was teruggereden was ik ff bij m'n moeder langsgegaan, toen ik daarna weer weg wou rijden was het geluid van " iets" wat ronddraaid erger, dus alsof er iets los hing, maar vanochtend dan weer niet gewoon starten ...en dan krrrggggggggg...drive...
OK, eerst de schakelstang goed afstellen dan maar. de R stand lukt altijd, het probleem zit blijkbaar in de D-stand.
hendel iets korter maken en/of de kunststof busjes op de scharnierpunten vervangen.
Niet mee door blijven rijden, dat kraken is slopend voor zo'n bak.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;101077 schreef : OK, eerst de schakelstang goed afstellen dan maar. de R stand lukt altijd, het probleem zit blijkbaar in de D-stand.
hendel iets korter maken en/of de kunststof busjes op de scharnierpunten vervangen.
Niet mee door blijven rijden, dat kraken is slopend voor zo'n bak.
...hoe maak je de hendel korter ? en hoe begin je met de schakelstang goed af te stellen, zijn daar stappen voor ?
als ik in p start niks aan de hand maar zodra ik 'm drive zet...ja dan knarst het, wel is het is minder snel dan anders maar Erik heeft het een beetje afgesteld de carbrateur dan...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dan is het de moeite om de schakelstang af te stellen..
- V300 register
- Verbannen
-
bij DAF was dat geen punt want dan duwde je gewoon verder door. bij de VOLVO's heeft de pook vooraf bepaalde posities, en moet je de afstelling van de stang daar op aanpassen. bij teveel speling lukt dat gewoon niet.
1 controleer de busjes
2 afstellen schakelstang is eenvoudig, als je punt 1 eenmaal door hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;101733 schreef : als je hem vanuit P in R zet, kun je dan wel zonder getandenpoets wegrijden?
dan is het de moeite om de schakelstang af te stellen..
..nee, ook vanuit P hetzelfde effect...
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;101747 schreef : afstellen heeft weinig zin als de scharnierpunten compleet los hangen, en er dus een speling van 5 mm op de hele schakelstang zit.
bij DAF was dat geen punt want dan duwde je gewoon verder door. bij de VOLVO's heeft de pook vooraf bepaalde posities, en moet je de afstelling van de stang daar op aanpassen. bij teveel speling lukt dat gewoon niet.
1 controleer de busjes
2 afstellen schakelstang is eenvoudig, als je punt 1 eenmaal door hebt.
okay, ik wil punt 1 helemaal door hebben , maar waar zitten die busjes ,
in het pook systeem, kan ik er gewoon bij of is het van onderaf , fotootje iemand ?

- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Als dit het geval is ligt het toch aan de koppeling.
Ik had hetzelfde aan de hand. Ondanks dat de luchtspleet volgens de gegevens niet te klein was pakte hij licht de stang mee in neutraal.
Na terugplaatsen van plaatje 0,5 mm geen probleem meer..
Het zal niet aan het vacuumsysteem liggen. Als je normaal rustig toerental hebt kun je ook met gemak zonder de knop op de pook schakelen.
Eigenlijk heeft deze alleen nut bij hogere toerentallen (Uitgetrokken choke s'morgens vroeg bijvoorbeeld)
- V300 register
- Verbannen
-
het gaat om een belastingvrij 1984 winner 1.4