Bouten secundair muurvast
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2009 10:18 #764117
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bouten secundair muurvast
bevriezen met een of andere spuitbus?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
24-03-2009 22:30 #766624
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bouten secundair muurvast
Jip, is gewoon in spuitbus te krijgen. Wordt door specialisten en sommige garages gebruikt. Via Normfest of andere leveranciers te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2009 22:10 #770289
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Bouten secundair muurvast
[ATTACH]1574[/ATTACH]
Oke, hier dan het vervolg op de boutenellende.
Omdat mijn schijven zowel voor als achter behoorlijk waren aangevreten heb ik besloten de tank te verwijderen en de bouten aan de achterkant af te slijpen en de hele primair te vervangen. Helaas brak er ook nog een bout af bij het verwijderen van een van de achterste steunen van de tank. Dit kan ik met doorboren en het aanbrengen van een losse moer waarschijnlijk gemakkelijk oplossen. Bij de achterste steunen is dit eenvoudig te doen omdat je er opzij bij kunt komen.
Bij de voorste steunen zit de moer in een balk gelast. Deze kwamen gelukkig wel goed los. Tevens was het pennetje van de schakelstang na verwijderen van de borgclip (Op de primair) voor geen meter los te krijgen. Ik heb uiteindelijk de primair aan een paar banden een stukje laten zakken en toen het schakelstangetje met bout en moer van de primair losgehaald.
Tip: Pas op met een auto kopen die 2 jaar heeft stilgestaan. Ondanks dat ik er geen spijt van heb heb ik aan deze kar wel erg veel werk gehad.
Remschijven en schijven van de variomatic waren behoorlijk aangetast en ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met het los krijgen van diverse bouten en moeren.
[ATTACH]1575[/ATTACH]
Na verwijderen tank is de boosdoener in zicht.
[ATTACH]1576[/ATTACH]
Ingevreten schijven
[ATTACH]1577[/ATTACH]
De afgeslepen bouten in zicht
[ATTACH]1578[/ATTACH]
Gelukkig gingen de inbusbouten naar de drijfstangen wel redelijk gemakkelijk los.
Waarschijnlijk zal ik het ophangframe ook nog gedeeltelijk los moeten halen om van bovenaf nieuwe bouten in de gaten te kunnen steken.
Ik heb er nog een liggen die er veel beter uitziet.
Nu ik toch alles eruit heb ga ik direct de onderkant opknappen en de achterste holle ruimtes tectyleren.
Uiteindelijk zal deze auto een van mijn beste volvo's gaan worden, als ik zo doorga,
Wordt vervolgd
Oke, hier dan het vervolg op de boutenellende.
Omdat mijn schijven zowel voor als achter behoorlijk waren aangevreten heb ik besloten de tank te verwijderen en de bouten aan de achterkant af te slijpen en de hele primair te vervangen. Helaas brak er ook nog een bout af bij het verwijderen van een van de achterste steunen van de tank. Dit kan ik met doorboren en het aanbrengen van een losse moer waarschijnlijk gemakkelijk oplossen. Bij de achterste steunen is dit eenvoudig te doen omdat je er opzij bij kunt komen.
Bij de voorste steunen zit de moer in een balk gelast. Deze kwamen gelukkig wel goed los. Tevens was het pennetje van de schakelstang na verwijderen van de borgclip (Op de primair) voor geen meter los te krijgen. Ik heb uiteindelijk de primair aan een paar banden een stukje laten zakken en toen het schakelstangetje met bout en moer van de primair losgehaald.
Tip: Pas op met een auto kopen die 2 jaar heeft stilgestaan. Ondanks dat ik er geen spijt van heb heb ik aan deze kar wel erg veel werk gehad.
Remschijven en schijven van de variomatic waren behoorlijk aangetast en ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met het los krijgen van diverse bouten en moeren.
[ATTACH]1575[/ATTACH]
Na verwijderen tank is de boosdoener in zicht.
[ATTACH]1576[/ATTACH]
Ingevreten schijven
[ATTACH]1577[/ATTACH]
De afgeslepen bouten in zicht
[ATTACH]1578[/ATTACH]
Gelukkig gingen de inbusbouten naar de drijfstangen wel redelijk gemakkelijk los.
Waarschijnlijk zal ik het ophangframe ook nog gedeeltelijk los moeten halen om van bovenaf nieuwe bouten in de gaten te kunnen steken.
Ik heb er nog een liggen die er veel beter uitziet.
Nu ik toch alles eruit heb ga ik direct de onderkant opknappen en de achterste holle ruimtes tectyleren.
Uiteindelijk zal deze auto een van mijn beste volvo's gaan worden, als ik zo doorga,
Wordt vervolgd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2009 22:15 #770293
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bouten secundair muurvast
die schijven zijn idd exit, jammer dat de staal/aluminium prijzen nogal laag zijn op het moment.
subframe hoeft niet los om nieuwe secundaire bouten erin te steken, je moet deze wel even van tevoren erin hangen, en dan pas het secundaire ertegenaan zetten:)
subframe hoeft niet los om nieuwe secundaire bouten erin te steken, je moet deze wel even van tevoren erin hangen, en dan pas het secundaire ertegenaan zetten:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2009 00:07 #770328
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bouten secundair muurvast
als het alleen vanwege die schijven is.. hoef je die vario nog niet af te schrijven.
dit is typisch stilstandschade; het gedeelte wat geroest is, komt de riem alleen in de allerlaagste versnellings instelling. Zodra je een beetje snelheid gaat maken, loopt de riem over het nog goede deel van de schijven.
je kunt in principe volstaan met het wegslijpen van de scherpe randen en het ontroesten (roest omzetter) van de putjes.
dit is typisch stilstandschade; het gedeelte wat geroest is, komt de riem alleen in de allerlaagste versnellings instelling. Zodra je een beetje snelheid gaat maken, loopt de riem over het nog goede deel van de schijven.
je kunt in principe volstaan met het wegslijpen van de scherpe randen en het ontroesten (roest omzetter) van de putjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2009 07:44 #770335
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Bouten secundair muurvast
Zelfs nu hij bevrijd is zal het nog niet mee vallen de bouten uit het huis van de secundair te krijgen. De auto schakelde voor de rest prima, dus de primair en secundair gaan als reserve in het archief. Ik vraag me af of ik de membramen beter eruit kan halen of dat het beter is om het hele spul in elkaar te laten zitten.
Als deze vario ooit weer gebruikt wordt zal het misschien over 10 jaar zijn.
Zo heb ik ook nog 2x hoofdremcylinders en druk cylinders liggen waarvan ik niet weet of ik deze moet uitspoelen i.v.m. hydraterende remolieresten, om ze voor lange tijd op te kunnen slaan.
Ik refereer maar aan 2 kachelradiateuren die ik eigenlijk na demontage direct had moeten doorspoelen. (Wat helaas niet gebeurd is)
Groeten,
Ted Bogers
Als deze vario ooit weer gebruikt wordt zal het misschien over 10 jaar zijn.
Zo heb ik ook nog 2x hoofdremcylinders en druk cylinders liggen waarvan ik niet weet of ik deze moet uitspoelen i.v.m. hydraterende remolieresten, om ze voor lange tijd op te kunnen slaan.
Ik refereer maar aan 2 kachelradiateuren die ik eigenlijk na demontage direct had moeten doorspoelen. (Wat helaas niet gebeurd is)
Groeten,
Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2009 09:55 #770344
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bouten secundair muurvast
Hydrauliek onderdelen moet je helemaal uit elkaar halen, 100% schoon en droog maken, en met een dun laagje remcilinder montagevet weer in elkaar zetten.
Als je dat niet doet kun je net zo goed rechtstreeks weggooien...
Voor de opslag van de vario delen, kun je een laagje tectyl ML (dat is niet zwart!) op de schijf oppervlakken sproeien.
de bouten kun je vast nog een keer in de WD40 laten soppen.
Als je dat niet doet kun je net zo goed rechtstreeks weggooien...

Voor de opslag van de vario delen, kun je een laagje tectyl ML (dat is niet zwart!) op de schijf oppervlakken sproeien.
de bouten kun je vast nog een keer in de WD40 laten soppen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2009 22:10 #770696
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Bouten secundair muurvast
De hoofdremcylinder en de overige delen zijn een jaar geleden gesloopt.
Kan ik deze nu beter in de kliko gooien of zou er nog iets te redden zijn?
Groeten,
Ted
Kan ik deze nu beter in de kliko gooien of zou er nog iets te redden zijn?
Groeten,
Ted
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2009 23:29 #770721
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bouten secundair muurvast
niet in de kliko... maar wel bij het oud ijzer ... heb je niets meer aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets