Bouten secundair muurvast
- V300 register
- Verbannen
-
De vario constructie van mijn 46 is het zelfde (alleen met ??n vario trommel) en ik heb het zelfde meegemaakt.
Daarna heb ik nog een keer een Daf 66 vario eronder geknutseld die ook zo vastzat. Lukt altijd maar is meer werk natuurlijk met die aandrijfassen loshalen en zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
met erop blijven slaan kom je er misschien ook... maar dat hangt een beetje af van wat je liever doet
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
antiekeradio;92369 schreef : yep, duidelijk tijd om de aandrijfassen en de schakelstang los te maken, en het hele subframe eronderuit te halen....
met erop blijven slaan kom je er misschien ook... maar dat hangt een beetje af van wat je liever doet
En het volgende topic zal zijn........: boutje aandrijfas zit muurvast:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dan kun je toch wat ik zei de benzinetank er onderuit halen, en dan gewoon met een ultra dunnen slijpschijf aan de gang gaan?
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Achterste 2 nog niet gelukt en ik vraag me af of ik de bouten langzamerhand niet krom sla. Ondanks dat ik op het kleine stukje dat uitsteekt dubbele moeren heb gezet om dit tegen te gaan.
Slijpen na verwijdering tank zou aan de achterste bouten misschien wel gaan,
hoewel je dan waarschijnlijk de opstaande rand van het subframe ook gelijk meeneemt.
Inbusbouten van de aandrijfas zien er aan 1 kant inderdaad ook niet erg bereidwillig uit maar dit is met kruipolie denk ik wel op te lossen
Het uitboren van een ijzeren bout uit een aluminium huis over een lengte van 6 a 7 cm lijkt mij eerlijk gezegd niet echt gemakkelijk.
Met opwarmen en slaan nadat de secondair onder de auto uit is zal ik waarschijnlijk meer resultaat boeken.
Moet ik (na bijvoorbeeld afslijpen) wel draadeind over hebben om op te tikken.
Ik heb nog 2 complete vario's liggen, dus dat is het probleem niet zo. Eventueel is het dus nog mogelijk om het hele subframe eraf te halen.
Zie alleen nog even tegen de klus op.
Voorlopig nog even druppelen en af en toe eens tikken, grotere operaties kunnen altijd nog.
Ik geef me niet zo gauw gewonnen!:flame:
Wordt vervolgd
- V300 register
- Verbannen
-
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Ik heb inderdaad gezien dat ik de achterste 2 eventueel aan de bovenkant kan afslijpen.
Het zal dus waarschijnlijk het vervangen van de secundair worden. Ik heb er gelukkig nog 2 liggen en de nood is voorlopig nog niet zo groot.
Kan er alleen niet tegen als de boel niet goed is afgesteld,
Groeten,
Ted Bogers
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Groeten,
Ted Bogers