reparatie koppeling
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 19:14 #730546
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic reparatie koppeling
Olga rijd al 24/25 jaar volvo 300 serie, dit is de 3e, eerst een handbak waar 3 ton mee gereden is, toen een handbak met een ton en nog wat, en nu dan de vario die ook net over de ton heen zit, reden verkoop vorige auto's was kosten voor de apk punten,
ze is toch wel een liefhebster zeg maar:)
ze is toch wel een liefhebster zeg maar:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2008 19:30 #730547
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie koppeling
Wow! Dan bevalt de auto an sich heel goed 
De vraag is of je tegenwoordig nog kan eisen of een offici?le Volvo-dealer het onderhoud aan een variomatic op zich moet nemen. Wellicht dat Olga al jarenlang klant is bij Ban en dat in die tijd de personele bezetting op de werkplaats dusdanig is verjongd dat er niemand meer is die, bij wijze van spreken, de servicebulletins over B172K's en variomatics nog heeft meegemaakt. Maar dan is natuurlijk het volgende punt, en volgens mij heb ik dat wel eens eerder aangehaald: als de kennis er niet is, waarom er dan toch aan sleutelen en de klant met a) nog steeds een kapotte auto en b) veel te hoge kosten opzadelen? Moet je eens kijken wat een werkplaatsuren dit geintje kost. En dan hebben ze het probleem nog erger gemaakt ook... wees dan gewoon eerlijk en verwijs je klant naar een ander adres door. Wat win je hier nu mee?

De vraag is of je tegenwoordig nog kan eisen of een offici?le Volvo-dealer het onderhoud aan een variomatic op zich moet nemen. Wellicht dat Olga al jarenlang klant is bij Ban en dat in die tijd de personele bezetting op de werkplaats dusdanig is verjongd dat er niemand meer is die, bij wijze van spreken, de servicebulletins over B172K's en variomatics nog heeft meegemaakt. Maar dan is natuurlijk het volgende punt, en volgens mij heb ik dat wel eens eerder aangehaald: als de kennis er niet is, waarom er dan toch aan sleutelen en de klant met a) nog steeds een kapotte auto en b) veel te hoge kosten opzadelen? Moet je eens kijken wat een werkplaatsuren dit geintje kost. En dan hebben ze het probleem nog erger gemaakt ook... wees dan gewoon eerlijk en verwijs je klant naar een ander adres door. Wat win je hier nu mee?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 19:43 #730548
door Anjo van den Akker
dat vergat ik dus te vermelden, al 24/25 jaar tevreden klant bij die bangarage.. maarja, dat waren handbakken hea;)
de vario is geweldig, maar niet alleen het rijden van een vario is een kunst, het onderhoud ook. met een beetje sleutelkennis en vooral veel inzicht is het allemaal aardig makkelijk te begrijpen, maar het blijft volledig custom wat zo'n vario betreft, het onderhoud is niet hetzelfde als bij een conventionele auto.
niels jouw a en b punten sluit ik me bij aan. de garage had dit ook veel netter af kunnen handelen als ze van tevoren vermeld hadden dat de kennis mbt variomatic wat weggezakt is..
de vario is geweldig, maar niet alleen het rijden van een vario is een kunst, het onderhoud ook. met een beetje sleutelkennis en vooral veel inzicht is het allemaal aardig makkelijk te begrijpen, maar het blijft volledig custom wat zo'n vario betreft, het onderhoud is niet hetzelfde als bij een conventionele auto.
niels jouw a en b punten sluit ik me bij aan. de garage had dit ook veel netter af kunnen handelen als ze van tevoren vermeld hadden dat de kennis mbt variomatic wat weggezakt is..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2008 23:28 #733999
door V300 register
up date
de bangarage gaat mij de kosten van de koppelingsonderdelen vergoeden,
nadat ik een beleefd mailtje gestuurd heb om mijn ontevredenheid te melden zonder eisen te stellen, hebben ze dit zelf aangeboden
valt toch weer mee!
de bangarage gaat mij de kosten van de koppelingsonderdelen vergoeden,
nadat ik een beleefd mailtje gestuurd heb om mijn ontevredenheid te melden zonder eisen te stellen, hebben ze dit zelf aangeboden
valt toch weer mee!
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2008 23:35 #734000
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic reparatie koppeling
Kijk dat vind ik dan weer netjes! Fijn dat ze het dan toch min of meer oplossen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2008 13:11 #734041
door Anjo van den Akker
ik heb dat mailtje gelezen en geryplyed naar de bewuste persoon van de bangarage, ook met de mededeling dat ik deze manier van afhandelen zeer netjes vond,
het enige was dat hun de versleten koppeling wijten aan een b-merk koppelingsplaat:lol:
het enige was dat hun de versleten koppeling wijten aan een b-merk koppelingsplaat:lol:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2008 13:56 #734156
door V300 register
Een b merk koppelingsplaat? Zo ken ik er ook nog gewoon een paar. Volvo maakte zelf al geen koppelingsplaten die kwamen van Valeo vandaan...
Als je er een bij de autohandel besteld krijg je een luk plaat. Ook niks mis mee.
Als je er een bij de autohandel besteld krijg je een luk plaat. Ook niks mis mee.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2008 20:38 #734204
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie koppeling
Valeo??
Die zorgt toch voor verlichtingsdelen?
Die zorgt toch voor verlichtingsdelen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2008 21:01 #734211
door V300 register
Valeo is een heule grote onderdelenleverancier.
ruitenwissers, elektrische delen, noem maar op.
ruitenwissers, elektrische delen, noem maar op.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2008 21:15 #734223
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie koppeling
Ahzo. Ik heb een doos van Valeo met daarop alleen lampen en dergelijke, vandaar mijn conclusie.
Moderators: Mark Smeets