reparatie koppeling
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2008 11:03 #729744
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie koppeling
wat een dealer-drama weer.
zelfs met een foute montage vind ik het heel knap om een koppeling binnen 10.000 km weer kapot te rijden....
zelfs met een foute montage vind ik het heel knap om een koppeling binnen 10.000 km weer kapot te rijden....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2008 11:17 #729746
door V300 register
Tenzij de de koppeling in 2008 niet kapot was.... Was dat bij dezelfde garage waar je hem toen hebt laten maken? Kan zijn dat er toen iets anders aan de hand was en nu echt de koppeling. Of omgedraaid dat soort dingen is altijd gissen.
Maar een koppeling die zo snel stuk gaat heb ik nog nooit van gehoord. Ik was al over de rooie toen de auto van mn moeder zn koppeling na 42000 km er mee ophield bij de dealer. Dat vond ik niet kunnen. Laat staan dit!
Maar een koppeling die zo snel stuk gaat heb ik nog nooit van gehoord. Ik was al over de rooie toen de auto van mn moeder zn koppeling na 42000 km er mee ophield bij de dealer. Dat vond ik niet kunnen. Laat staan dit!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2008 22:41 #729816
door V300 register
het was inderdaad bij dezelfde dealer, kan iemand me vertellen waar ik eventueel een revisie set voor de carburateur kan bestellen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2008 22:43 #729817
door V300 register
het was inderdaad dezelfde dealer, kan iemand me vertellen waar ik eventueel een revisie set voor de carburateur kan bestellen?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 22:45 #729818
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic reparatie koppeling
Duidelijk weer een garage die overal de ballen verstand van heeft, volgen mij heb je meer aan een beunhaas dan aan deze "vakmonteur", wat een lul verhaal :crazy2:
Het kan zijn dat de koppeling niet goed is afgesteld dat nu de auto niet meer wegkomt, woonde een van ons maar wat korter bij elkaar, dan kon ik eens kijken wat er aan de hand is.
Het kan zijn dat de koppeling niet goed is afgesteld dat nu de auto niet meer wegkomt, woonde een van ons maar wat korter bij elkaar, dan kon ik eens kijken wat er aan de hand is.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 23:12 #729820
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic reparatie koppeling
heb je al kunnen kijken of de aandrijfas wel/niet meedraait volgens bovenstaande methode?
ik zeg nog steeds dat er iets met de schakelstang is, een koppeling is niet van de ene op de andere dag stuk, als die versleten is dan word het per optrek-poging erger (steeds meer toeren maken om vooruit te komen, totdat je uiteindelijk helemaal niet meer vooruit komt)
carburateurrevisieset kun je bestellen bij www.bccp.nl , de weber W250 kit is de goede, mits je een weber 32 dir carburateur hebt.
wat ik echter eerst zou doen voordat zo'n setje besteld word is vacuumkoppelstukjes vervangen (vooral die aan de carburateurvoet en aan inlaatspruitstuk!!) en moeren inlaatspruitstuk, carburateurvoet en boutjes van vlotterdeksel aanhalen. dat zal al heel veel helpen.
ik heb eventueel as zaterdag of zondag wel tijd voor een ritje amsterdam, maar das niej gratiszz (km vergoeding) vanuit benschop, nabij utrecht.
ik zeg nog steeds dat er iets met de schakelstang is, een koppeling is niet van de ene op de andere dag stuk, als die versleten is dan word het per optrek-poging erger (steeds meer toeren maken om vooruit te komen, totdat je uiteindelijk helemaal niet meer vooruit komt)
carburateurrevisieset kun je bestellen bij www.bccp.nl , de weber W250 kit is de goede, mits je een weber 32 dir carburateur hebt.
wat ik echter eerst zou doen voordat zo'n setje besteld word is vacuumkoppelstukjes vervangen (vooral die aan de carburateurvoet en aan inlaatspruitstuk!!) en moeren inlaatspruitstuk, carburateurvoet en boutjes van vlotterdeksel aanhalen. dat zal al heel veel helpen.
ik heb eventueel as zaterdag of zondag wel tijd voor een ritje amsterdam, maar das niej gratiszz (km vergoeding) vanuit benschop, nabij utrecht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2008 10:12 #729832
door V300 register
Olga,
Ik zou als het even kan, op Anjo's aanbod ingaan. Die kan je hoogstwaarschijnlijk weer op de weg krijgen, en anders op zijn minst een heeeel goede second opinion geven.
Ik zou als het even kan, op Anjo's aanbod ingaan. Die kan je hoogstwaarschijnlijk weer op de weg krijgen, en anders op zijn minst een heeeel goede second opinion geven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2008 14:09 #729858
door V300 register
Vacuumkoppelstukjes? Waar zitten die, even voor de duidelijkheid ik heb een solex. Er loopt dan in het inlaatspruitstuk een slang van de rem en een van de vacuum onder de carburateur.
Zitten er bij een weber dus meer op?
Zitten er bij een weber dus meer op?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 20:34 #729889
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic reparatie koppeling
En vooral als je een CVT hebt :cry3:

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2008 22:03 #729904
door V300 register
als je er een met egr/pulsair hebt nog meer
Moderators: Mark Smeets