Probleem met aandrijfriem van Variomatic
- V300 register
- Verbannen
-
Inmiddels zijn we aangekomen op een riem.:groovy:
Dank voor alle reacties, we gaan ervoor zorgen dat ons "Goggempje" zo snel mogelijk weer inorde is.
Groeten Esther en Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik zou het aanbod van Anjo aannemen!
De gemiddelde garage en zelfs de meeste Volvo dealers hebben absoluut geen verstand van de werking en correcte afstelling van een Variomatic en rekenen minstens het dubbele!
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;67150 schreef : Mooi dat je thuis bent gekomen!
Ik zou het aanbod van Anjo aannemen!
De gemiddelde garage en zelfs de meeste Volvo dealers hebben absoluut geen verstand van de werking en correcte afstelling van een Variomatic en rekenen minstens het dubbele!
Zou ik zeker doen, Anjo is een liefhebber en ook niet duur.
Ik ben zelf wel in staat om riemen van mijn daf en volvo te vervangen maar voor 50 euro arbeidsloon is echt heel weinig:yeah:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;67240 schreef : en die 50 euro is dus voor de klus, niet per uur oid. en dan nog kilometervergoeding zeg maar, ik ben ook geen sinterklaas...
Anjo ik ging er even vanuit dat de auto naar jou toe gereden werd en op jou locatie gerepareerd wordt dan komt er geen sinterklaasvergoeding bij:w00t:
- V300 register
- Verbannen
-
Maar goed het is een vriendenprijs hoor. Je bent er dan wel als alles goed gaat in 45 minuten mee klaar maar fijn werk is het zeker niet. Lekker op de grond auto op blokken.
Nee nette prijs! TRouwens 50 euro had ik duur gevonden als ik naar iemand toe had moeten rijden met een brug. Dat maakt het namelijk veel simpeler een brug. Maar dit is echt goedkoop omdat rijen er ook bij zit.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en ik reken 50 euro voor de operatie of het nu een uur duurt of 5 uur, het blijft 50 euro. maar dit is dus EXCLUSIEF de gemaakte kilometers, ik sleutel graag en ik wil daar ook gerust anderen mee helpen, maar ik ga zeker niet m'n eigen tank leegrijden heen en weer met 50 euro voor alles toe.
dan nog lijkt me dit een heel redelijk prijsje, zie daar maar eens bij de volvo dealer mee aan te komen.. daar moet men eerst een uur het archief in duiken om te kijken hoe het ook alweer moet en dan zijn ze nog nieteens begonnen.
ik heb echter geen pb/mailtje oid ontvangen, dus ik neem aan dat deze vario op 1 riem ook prima rijd...
- V300 register
- Verbannen
-
dat is zacht gezegd niet handig :+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maarja de riemen die er bij mij onder zitten zijn 2e hands en na inmiddels ong 130.000 km nog steeds in prima conditie dus dat gaat hem voorlopig nog even niet worden
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-

neem aan dat je een brug ter beschikking hebt?
dan een blokje tussen de schijven en de rest doen...
al 1 keer gedaan.. dus moet te doen zijn...
mijn riemen zijn al stuk na 10.000 km... maar waar kun je originelen kopen of die met KEVLAR?