Teveel toeren 340 CVT

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2008 15:17 #694944 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren 340 CVT
Zodra ik de EMVK eraf en uit mekaar heb neem ik hem mee naar de technische dienst op mn werk en die gaan kijken of ze via festo oid aan soortgelijke rubbers kunnen komen.
Laat het dan wel horen of het gelukt is.:hmmz2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2008 22:14 #695020 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Teveel toeren 340 CVT
:crazy2: Banden plaksel en banden pleister :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2008 00:06 #695037 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren 340 CVT
Wanneer bij een emvk nog 1 van de 2 klepjes goed is, kan je recycleren ...
Een nog goed klepje kan je met een zeer fijn schroevendraaiertje (zo'n 'juweliersding') van het metalen pennetje halen. Voorzichtig ! Aan de achterzijde tussen pennetje en 'klepsteeltje' friemelen. Op het pennetje zitten een paar 'weerhaakjes'. Gaaf klepje met extra secondenlijm op het pennetje lijmen en de boel weer monteren. Ik heb zo altijd een paar 'gereviseerde' emvk's liggen.
Deze in mijn dagelijkse Winner gaat nu toch alweer ca 10000 km mee ...
Soms is het recycleren eenvoudiger : een goede linkse helft en een goede rechterhelft maakt een terug bruikbare emvk. Dus nooit zomaar wegwerpen, die dingen ...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2008 00:08 #695183 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren 340 CVT
[mod]3 compleet off-topic berichten verwijderd[/mod]

deze discussie gaat over een 340 CVT met vacuumproblemen, niet over BMW's.

Omdat Jurgen inmiddels een forumaccount heeft kan hij ook meedoen in de overige forums; discussie verplaatst naar Techniek - Variomatic.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2008 00:15 #695184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren 340 CVT

grilkip;43919 schreef : Gezien het reeds aanwezige off-topic gehalte.. Zou zo'n EMVK niet geheel vervangen kunnen worden door wat Festo spul?


dit zou misschien wel kunnen; maar hou je vast, want er is benodigd:
  • 1 terugslagklep
  • 1 vacuumbegrenzer 0,45 at?
  • 2 3-weg kleppen (links/rechts schakeling)
    OF
  • 4 enkele kleppen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2008 12:25 #695193 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Teveel toeren 340 CVT
Ik heb mezelf aan de tafel vastgehouden en bleef op het nippertje overeind......

Ideetje om Van Doorne's transmissie eens te bellen om te kijken of ze die dingen nog in het "nieuwe" systeem ook gebruiken? of een redelijke vervanging hebben??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2008 13:20 #695195 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Teveel toeren 340 CVT
de duwband transmissies werken zover ik weet allemaal met oliedruk als regelmedium. deze drukken zijn ook groter, omdat de schijven met veel kracht geklemd moeten worden (alles loopt in een oliebad) terwijl de oppervlakte van de poelies kleiner is.

met vacuum kun je theoretisch maximaal 1 atmosfeer drukverschil opbouwen, in de praktijk haalt ie dat lang niet (0,8 bij maximaal afremmen op de motor met bergrem aan)

maar; in de pneumatische techniek moet het zeker te vinden zijn!
(automatische zuignappen in distributie techniek, etc)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2008 15:47 #695210 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Teveel toeren 340 CVT

antiekeradio;44440 schreef : dit zou misschien wel kunnen; maar hou je vast, want er is benodigd:

  • 1 terugslagklep
  • 1 vacuumbegrenzer 0,45 at?
  • 2 3-weg kleppen (links/rechts schakeling)
    OF
  • 4 enkele kleppen


Bestaat er geen tekening van de werking van zo'n EMVK? Ik heb een korte periode stage gelopen bij FESTO. En binnenkort mag ik weer. Ook bij mij op school hebben we heel erg veel FESTO materiaal. Als iemand een tekeningetje van de precieze werking heeft ofzo, zou ik is kunnen kijken of je wat van FESTO kan gebruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD