Teveel toeren 340 CVT
- V300 register
- Verbannen
-
Laat het dan wel horen of het gelukt is.:hmmz2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Een nog goed klepje kan je met een zeer fijn schroevendraaiertje (zo'n 'juweliersding') van het metalen pennetje halen. Voorzichtig ! Aan de achterzijde tussen pennetje en 'klepsteeltje' friemelen. Op het pennetje zitten een paar 'weerhaakjes'. Gaaf klepje met extra secondenlijm op het pennetje lijmen en de boel weer monteren. Ik heb zo altijd een paar 'gereviseerde' emvk's liggen.
Deze in mijn dagelijkse Winner gaat nu toch alweer ca 10000 km mee ...
Soms is het recycleren eenvoudiger : een goede linkse helft en een goede rechterhelft maakt een terug bruikbare emvk. Dus nooit zomaar wegwerpen, die dingen ...
- V300 register
- Verbannen
-
deze discussie gaat over een 340 CVT met vacuumproblemen, niet over BMW's.
Omdat Jurgen inmiddels een forumaccount heeft kan hij ook meedoen in de overige forums; discussie verplaatst naar Techniek - Variomatic.
- V300 register
- Verbannen
-
grilkip;43919 schreef : Gezien het reeds aanwezige off-topic gehalte.. Zou zo'n EMVK niet geheel vervangen kunnen worden door wat Festo spul?
dit zou misschien wel kunnen; maar hou je vast, want er is benodigd:
- 1 terugslagklep
- 1 vacuumbegrenzer 0,45 at?
- 2 3-weg kleppen (links/rechts schakeling)
OF - 4 enkele kleppen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ideetje om Van Doorne's transmissie eens te bellen om te kijken of ze die dingen nog in het "nieuwe" systeem ook gebruiken? of een redelijke vervanging hebben??
- V300 register
- Verbannen
-
met vacuum kun je theoretisch maximaal 1 atmosfeer drukverschil opbouwen, in de praktijk haalt ie dat lang niet (0,8 bij maximaal afremmen op de motor met bergrem aan)
maar; in de pneumatische techniek moet het zeker te vinden zijn!
(automatische zuignappen in distributie techniek, etc)
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
antiekeradio;44440 schreef : dit zou misschien wel kunnen; maar hou je vast, want er is benodigd:
- 1 terugslagklep
- 1 vacuumbegrenzer 0,45 at?
- 2 3-weg kleppen (links/rechts schakeling)
OF- 4 enkele kleppen
Bestaat er geen tekening van de werking van zo'n EMVK? Ik heb een korte periode stage gelopen bij FESTO. En binnenkort mag ik weer. Ook bij mij op school hebben we heel erg veel FESTO materiaal. Als iemand een tekeningetje van de precieze werking heeft ofzo, zou ik is kunnen kijken of je wat van FESTO kan gebruiken.