Vacuumschakelaar hangt op overdrive
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-07-2003 23:09 #644446
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
Ik nog een keer.
het mooiste zou zijn als je contacten zou hebben/zou kunnen krijgen met een transport ondernemer die regelmatig op spanje rijdt en die genegen is de onderdelen voor je mee tenemen tegen een kleine vergoeding.
Om in spaanse termen te blijven" het ei van collumbus"
het mooiste zou zijn als je contacten zou hebben/zou kunnen krijgen met een transport ondernemer die regelmatig op spanje rijdt en die genegen is de onderdelen voor je mee tenemen tegen een kleine vergoeding.
Om in spaanse termen te blijven" het ei van collumbus"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-07-2003 20:52 #644447
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-07-2003 21:08 #644448
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
Hoi Hinke,
het probleem wat Hans heeft komt niet zo vaak voor, hoor.
Wat wel vrij vaak voorkomt is dat de overdrive niet werkt.
Om het syteem te begrijpen kun je het beste eens kijken op de dafclub site. daarop staat met eenvoudige tekeningen de werking van de variomatic en het regelsysteem uitgelegd.
www.dafclub.nl
Het elektrisch schema van de vacuum bediening heb je niet zo veel aan, uiteindelijk heeft dat systeem maar 3 standen; niks doen, overdrive, en kickdown.
overdrive bekrachtigt 1 kant van de EMVK, kickdown de andere kant.
Deze kanten zouden ook apart uitgevoerd kunnen zijn maar dat was duurder geweest.
groetjes Wouter
het probleem wat Hans heeft komt niet zo vaak voor, hoor.
Wat wel vrij vaak voorkomt is dat de overdrive niet werkt.
Om het syteem te begrijpen kun je het beste eens kijken op de dafclub site. daarop staat met eenvoudige tekeningen de werking van de variomatic en het regelsysteem uitgelegd.
www.dafclub.nl
Het elektrisch schema van de vacuum bediening heb je niet zo veel aan, uiteindelijk heeft dat systeem maar 3 standen; niks doen, overdrive, en kickdown.
overdrive bekrachtigt 1 kant van de EMVK, kickdown de andere kant.
Deze kanten zouden ook apart uitgevoerd kunnen zijn maar dat was duurder geweest.
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-08-2003 02:28 #644449
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
Ik bedoelde te zeggen dat mijn 340 ook soms ook heel veel toeren maakt. Als ie koud is nooit, maar vaak wel heel snel. Soms schiet ie heel snel weer terug, soms helemaal niet.
De bergrem erop zetten of eraf halen maakt niet uit, daar gaat ie niet meer of minder toeren door maken.
Best vervelend probleem, er valt nu niet meer mee te rijden.
De bergrem erop zetten of eraf halen maakt niet uit, daar gaat ie niet meer of minder toeren door maken.
Best vervelend probleem, er valt nu niet meer mee te rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2003 21:14 #644450
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
Hoi Sneldaffie - Paul,
sorry dat het af en toe wat lang duurt voor ik een antwoord geef (kan geven).
Het zou een perfect idee zijn: opsturen, Er rijden hier namelijk bar weinig CVT-tjes.
Uiteraard vraagjes: Wat kost ie en natuurlijk de verzendkosten. Voor als je dit prive wilt regelen hier mijn E-mail adres:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ik denk dat je het relais verder gewoon per postpakketje op kunt sturen, beetje piepschuim er omheen, en klaar.
Laat weten wat je er van denkt, enne alvast bedankt voor het aanbod.
Hans
sorry dat het af en toe wat lang duurt voor ik een antwoord geef (kan geven).
Het zou een perfect idee zijn: opsturen, Er rijden hier namelijk bar weinig CVT-tjes.
Uiteraard vraagjes: Wat kost ie en natuurlijk de verzendkosten. Voor als je dit prive wilt regelen hier mijn E-mail adres:
Ik denk dat je het relais verder gewoon per postpakketje op kunt sturen, beetje piepschuim er omheen, en klaar.
Laat weten wat je er van denkt, enne alvast bedankt voor het aanbod.
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2003 22:26 #644451
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
non problemo signoir gans
Ik test op mijn eigen 340 of die/ze goed is, en zal informeren wat de post kosten zijn.
als ik er uit ben mail ik je wel.
kosten geen mucho,s euro,s, maar een leuke attentie uit espanja, si?
hasta la vista paul
Ik test op mijn eigen 340 of die/ze goed is, en zal informeren wat de post kosten zijn.
als ik er uit ben mail ik je wel.
kosten geen mucho,s euro,s, maar een leuke attentie uit espanja, si?
hasta la vista paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2003 22:35 #644452
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2003 23:11 #644453
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
OPGELOST !?!? enne IEDEREEN BEDANKT
Ondertussen is het probleem opgelost, ik hoop voorgoed.
Nadat het steeds erger werd, zonet nog maar weer eens opengemaakt en ...
uiteindelijk was het een pootje van de spoel van het toerentalrelais, deze was dus blijkbaar losgekomen (soldeer gebroken). Aangezien dit steeds losser ging zitten, werden de symptomen dus steeds erger. Wat echter belangrijker voor mij was, nu was ook te zien waar het was. Soldeer eraan, en nu doet ie het weer.
Paul, ik heb separaat aan jou een mail gestuurd, met de vraag om toch een relais op te sturen, tegen vergoeding van de kosten uiteraard.
Ondertussen is het probleem opgelost, ik hoop voorgoed.
Nadat het steeds erger werd, zonet nog maar weer eens opengemaakt en ...
uiteindelijk was het een pootje van de spoel van het toerentalrelais, deze was dus blijkbaar losgekomen (soldeer gebroken). Aangezien dit steeds losser ging zitten, werden de symptomen dus steeds erger. Wat echter belangrijker voor mij was, nu was ook te zien waar het was. Soldeer eraan, en nu doet ie het weer.
Paul, ik heb separaat aan jou een mail gestuurd, met de vraag om toch een relais op te sturen, tegen vergoeding van de kosten uiteraard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2003 23:33 #644454
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
hoi Hans,
mooi dat het nu wel opgelost is!!
dus weer een tip voor volgende keer; ALLE aansluitingen van het relais opnieuw doorsolderen, dat het gebroken is kun je vaak niet zien.
(is overigens bij de antieke radio's een veel voorkomend probleem)
groetjes Wouter
mooi dat het nu wel opgelost is!!
dus weer een tip voor volgende keer; ALLE aansluitingen van het relais opnieuw doorsolderen, dat het gebroken is kun je vaak niet zien.
(is overigens bij de antieke radio's een veel voorkomend probleem)
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-08-2003 20:16 #644455
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuumschakelaar hangt op overdrive
Hallo allemaal,
Ik heb de discussie over de tachorelais van Hans Peeters met belangstelling gevolgd. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn 340 uit 1988. Nu is mijn vraag (misschien behoorlijk dom) waar zit het tachorelais??? Is dat bovenin aan de rechtse kant het zwarte lange ronde cilindertje??? Kan iemand mij vertellen of dit het is of waar die eventueel anders zit??
M.vr.gr.
A. de Wijk
Ik heb de discussie over de tachorelais van Hans Peeters met belangstelling gevolgd. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn 340 uit 1988. Nu is mijn vraag (misschien behoorlijk dom) waar zit het tachorelais??? Is dat bovenin aan de rechtse kant het zwarte lange ronde cilindertje??? Kan iemand mij vertellen of dit het is of waar die eventueel anders zit??
M.vr.gr.
A. de Wijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets