Variogeluiden normaal?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2004 21:05 #640212
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variogeluiden normaal?
Hallo Wouter,
Bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik de instelling zo laat. Het verbruik is trouwens omhoog geschoten - met nog geen 200km gereden staat de meter al bijna leeg.
Ik zag dat 1 van de schroeven van de carburateur dolgedraaid was; die heeft helemaal geen functie meer. Als leek zou ik dan denken dat deze valse lucht aanzuigt en dat kan niet de bedoeling zijn.
Bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik de instelling zo laat. Het verbruik is trouwens omhoog geschoten - met nog geen 200km gereden staat de meter al bijna leeg.
Ik zag dat 1 van de schroeven van de carburateur dolgedraaid was; die heeft helemaal geen functie meer. Als leek zou ik dan denken dat deze valse lucht aanzuigt en dat kan niet de bedoeling zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2004 23:29 #640213
door V300 register
ja das balen!!
goede kans dat je nu een kapotte carb hebt dankzij je ijverige keurmeester...
als het nu OK rijdt, kun je er voor kiezen om het zo te laten maar volgens mij kun je beter eens voorzichtig gaan omkijken naar een ruilcarburateur. autoslopers zijn meestal duur, maar misschien kan een medeclublid je helpen? (ik heb een weber over, maar die is van een 343 dus zal weinig beter verbruik geven :-) en past je luchtfilter niet op ook)
Groetjes Wouter
goede kans dat je nu een kapotte carb hebt dankzij je ijverige keurmeester...
als het nu OK rijdt, kun je er voor kiezen om het zo te laten maar volgens mij kun je beter eens voorzichtig gaan omkijken naar een ruilcarburateur. autoslopers zijn meestal duur, maar misschien kan een medeclublid je helpen? (ik heb een weber over, maar die is van een 343 dus zal weinig beter verbruik geven :-) en past je luchtfilter niet op ook)
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2004 01:07 #640214
door V300 register
200 kilometer is inderdaad wel extreem veel.
Ik zit op de pakweg 400 a 450 kilometer met een volle tank.
Is het niet mogelijk om zelf een nieuw schroefdraad te snijden,met een zelf gemaakte stelschroef.?
Greets Bart.
Ik zit op de pakweg 400 a 450 kilometer met een volle tank.
Is het niet mogelijk om zelf een nieuw schroefdraad te snijden,met een zelf gemaakte stelschroef.?
Greets Bart.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2004 23:36 #640215
door V300 register
Ik had besloten om de carb te demonteren, maar toen ik zocht naar de los te draaien moeren zag ik tot mijn verbazing dat van de 4 moeren er 1 was verdwenen en 2 loszaten! De carburateur zat nog met 1 bout vast.
Ik heb alles nu goed vastgezet en CO en stationair opnieuw afgesteld. Over de sindsdien gereden 100 km haalde ik 1 op 12! (en da's toch 2x zo zuinig als-ie was :-) )
Groet, Bouke
Ik heb alles nu goed vastgezet en CO en stationair opnieuw afgesteld. Over de sindsdien gereden 100 km haalde ik 1 op 12! (en da's toch 2x zo zuinig als-ie was :-) )
Groet, Bouke
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-01-2004 00:32 #640216
door V300 register
das een nette prestatie winst, voor even een paar moeren opnieuw vastzetten! Fijn in ieder geval dat je het lek nu boven lijkt te hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2007 16:01 #678207
door V300 register
Gisteren waren vrienden met een vario in zeer goede staat bij ons op visite. Een GL uit 1990. +/- 90.000 gelopen en in perfect goede staat. Deze wagen was 2 jaar geleden een maand de mijne.
Wij met mijn 1700 naar de winkel geweest en later met de zijn vario naar de pizzaria.
Hij start lekker en zijn eerste meters zijn prima. Maar op snelheid zijnde en na het horen van de variobanden weer geheel overtuigt van mijn keuze om geen vario meer te rijden. Puur vanwege het geluid. In vergelijking met 1700 met 5 bak is het geen gehoor.
Daarom zocht ik in oude topics wat je er aan kan doen maar het is nu eenmaal zo dat de banden van de vario moeten draaien, en dat aparte gierende geluide moeten geven.
Wij met mijn 1700 naar de winkel geweest en later met de zijn vario naar de pizzaria.
Hij start lekker en zijn eerste meters zijn prima. Maar op snelheid zijnde en na het horen van de variobanden weer geheel overtuigt van mijn keuze om geen vario meer te rijden. Puur vanwege het geluid. In vergelijking met 1700 met 5 bak is het geen gehoor.
Daarom zocht ik in oude topics wat je er aan kan doen maar het is nu eenmaal zo dat de banden van de vario moeten draaien, en dat aparte gierende geluide moeten geven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2007 16:23 #678208
door V300 register
Het ligt er net aan wat voor 340 of Daf je rijdt, mijn 340 maakt behoorlijk veel lawaai, terwijl je de ex-340 van m'n vader nauwelijks kon horen. Tenzij je op de snelweg zat, natuurlijk. Maar dat ding was echt goed geisoleerd. De Daf 44 van m'n vader is ook bijna geluiddicht, terwijl de jongere 33 echt heel veel herrie maakt bij het rijden.
Ik ga toch nog een keer experimenteren met geluidwerende zooi :yeah:
Ik ga toch nog een keer experimenteren met geluidwerende zooi :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2007 16:29 #678210
door V300 register
Ik vind het wel wat hebben dat geluid.
Alleen als je veel km.etjes moet maken wordt het wat minder leuk.
Dan geef mij maar een 2.0 l.
Alleen als je veel km.etjes moet maken wordt het wat minder leuk.
Dan geef mij maar een 2.0 l.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2007 16:30 #678211
door V300 register
Of twee oordopjes :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2007 17:53 #678214
door V300 register
Muziek goed hard....:woops:
Moderators: Mark Smeets