Variogeluiden normaal?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2003 04:06 #640182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variogeluiden normaal?
Vindt ik ook knap als je kan zeggen dat
ie geen olie verbruikt.
Ik moet daar toch effe duizend kilometer voor rijden voor ik daar achter kom.
Mijn variomatic heeft trouwens ook een laag olie verbruik,halfe liter op 3000 kilometer.
En dat voor zo'n oud concept motor met ruim 2 ton op de teller vindt ik niet verkeerd.
En wat betreft jou begrijp ik dat je uhm geen beurt geeft als je zes dagen werkt.
Ik zelf doe dat altijd wel de eerste keer als het nodig is.
Omdat je je auto zo beter leerd kennen en ook weet wat eventueel bij de volgende beurt wel of niet zou moeten worden vervangen.

Greetz Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2003 12:51 #640183 door V300 register
wat betreft lawaai van de vario zelf hoor ik tot 120 allen geluid van de banden en de rijwind en de laatste tijd de motor denk dat er er een lekje zit in de uitlaat maar dat hoor je alleen bij volgas wel kraakt de vario als die nog koud is bij huidige weer bij het weg rijden. olieverbruik is laag 1 op 5000 of zo
groeten,wim

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2003 23:00 #640184 door V300 register
Nou nu net terug uit Limburg en het verbruik ligt op 1:12 en dan houd ik 100 aan.
Bij 90 wat ik liever rijd met dit autootje is 1:12 of 13 moet ik nog eens nauwkeurig bekijken.
In de stad is het net een camaro v8 ha ha ha.
Wat betreft olie verbruik zal het wel meevallen en dat beetje wat jullie noemen is toch bijna niets?
Ik ben dik tevreden voor nu ik zou alleen wel een mooiere willen met stuurbekrachtiging.
En mijn statement is ik vind het gevaarlijk om er harder mee te rijden als 120, mijn vrouw zegt dan Transavia gaat nu opstijgen hahahahaha.
Jongens groet en later !!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2003 01:48 #640185 door V300 register
Die van mij wordt ook inderdaad wat instabiel boven de 120,en vindt uhm ook behoorlijk windt gevoelig (Lijkt m'n bus wel) :-)
Ik zit wat brandstof verbruik ongeveer op langere aftanden met 100 km op 1op14.
In de stad 1 op 10 is haalbaar voor mij.
Kijk wat olie verbruik betreft,dat is bij elke auto anders .
Net hoe er mee gereden is ,veel korte afstanden of niet goed warm draaien van de motor .
Resulteerd vaak in een hoger olie verbruik op den duur.

Ik denk dat met stuurbekrachtiging wel moeilijk zal worden.

Greetz Bart.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2003 22:00 #640186 door V300 register
Hey die Bart,

Zeg jouw antwoord roept bij mij de vraag op of mijn Dame wat te royaal benzine consumeert, is dat echt het verbruik van jou 340 ?

Ik heb de 340 net en weet dat automaten wat dorstigger zijn maar als jij denkt dat het zuiniger kan ben ik een en al oor.

Mogelijk een reden om nog eens door te laten lichten?

5 Januari gaat ze terug naar de Garage even balanceren en uitlijnen, misschien kan ik aan de garage vragen even wat verder te lampen als alleen de banden en het verbruik eens onder de loep te nemen, maar dan moet ik wel het verbruik weten van de doorsnee 340 ?

Ik zelf vind dat ze nog al lang de hoge toeren aanhoud en deze vlug kiest, maar een klein beetje gas duurt eeuwen om naar de 50 te komen.

Heren,

Later !!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2003 22:13 #640187 door V300 register
langzaam naar de gewenste snelheid rijden is stukken onzuiniger dan er snel naartoe gaan!
Gemiddelde verbruik ligt op 1:10-1:13 ... 1:14 met een automaat moet je toch wel heel erg veel moeite doen met je rechtervoet(vrachtwagens die je in gaan halen op de snelweg omdat je als een brommobiel rijdt, dat wil niemand)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2003 01:17 #640188 door V300 register
Wel ik heb een econmeter in de auto en daar let ik nog al veel op ,en dat werkt zeker met optrekken. Ik zorg er voor dat de meter precies tussen het groene en rode gebied staat bij het optrekken.En vrachtwagens haalen me dan echt niet in hoor.
Verder heb ik het vacuum reductie ventiel wat bij gesteld. Zodat ie nog laager in ze toeren komt bij een constante snelheid.
En met snel optrekken heb ik niet bepaald het idee dat ie zuiniger is.Integendeel bij mij gaat ie dan echt zuipen.

Greetz Bart.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2003 01:43 #640189 door V300 register
Oh en wat je ook nog kan probeeren is met de CO schroef wat bij te stellen .
Dat doe je als volgt ,je zorgt er eerst voor dat je motor zo ongeveer 8 a 900 toeren stationair loopt . Vervolgens druk je je bergrem aan,als de motor ongeveer het zelfde toerental blijft draaien is ie arm afgesteld (zuinig). Is dit echter niet het geval en gaat ie duidelijk meer draaien kan je dit bijstellen met de CO schroef.
De schroef met het veertje er om heen is voor het stationair toerental.En de schroef die verzonken is in een busje is je CO regelschroef.

Greetz Bart.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2003 02:01 #640190 door V300 register
Schroef 1 is voor de CO en schroef 2 is je stationair.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2003 23:15 #640191 door V300 register
Nou Bart, het is als geroepen die afbeelding van je namelijk heb ik vandaag ook weer wat leuks.
Boodschappen doen met de Volvo en het beestje gaat hoesten en proesten en slaat af, starten en weer rijden.
Ikke naar de garage en vraag hoe dat kan, even pielen en kijken kom 5 januari maar terug dan kijken we even(lekker weer) maar ja ze hebben het druk.
Ik zelf dus even kijken zit gewoon het hele luchtfilterhuis los incluis de tap einden en de schroef in de carborateur ????
Alles vastgezet en nog hoesten en proesten en ploffen in de uitlaat, maar de monteur heeft natuurlijk de Co en de stationair ontregeld om hem goed te krijgen.
Ik mijn neef gebeld in Sneek, (deze weet veel van auto's), hij komt met het verhaal dat er ergens een paddestoelachtig onderdeel aan de accuzijde moet zitten onder het luchtfilter en waarvan ik de slangetjes af moet dichten op de carb en in het slangetje het gestotter te lozen.
Het zou gaan om een keramisch onderdeel dat de warmte van de motor meet ?????
Enfin ik moet daar morgen maar even naar gaan zoeken als ik mag van moeders op eerste kerstdag hahahha, maar dan blijf ik nog met de vraag hoe het co en stationair af te stellen zonder meet apparatuur ?????
Het gekke is dat wanneer ik gewoon gas geef er niets aan het handje is, wil ik dan eenmaal op snelheid de snelheid handhaven bijv lekker 50 cruisen dan houd ze in en komt weer op houd ze weer in en komt ze weer op enz enz enz en dit allemaal rond die snelheid.
Lijkt ook erg veel op verdelerkap problemen en of lekke bougie kabel maar dat is het niet hoor niks knetteren onder de motorkap, en de verdeler ziet er goed uit.
Garage pleite voor het reinigen van de carb, als dit niet helpt een andere erop van de sloop maar ja vervangen is natuurlijk niet oplossen ????
Lijkt me stug dat de Carb nu ineens na de beurt overleden is?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC