Variogeluiden normaal?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2003 23:16 #640192
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variogeluiden normaal?
Nou ik ga nog wat verder struinen door de forum archieven op een gelijkend probleem en mogelijk doe ik daar mijn voordeel mee.
Heren wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Ik denk dat het hobyen nu echt gaat beginnen ghi.
Allemaal fijne dagen en na de mis een goed kerst ontbijt, Hoi.
Ennuh Bart bedankt voor de afbeelding, maar waar kan ik zo'n boek of cdrom aanschaffen, bij de club ?
Jan
Heren wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Ik denk dat het hobyen nu echt gaat beginnen ghi.
Allemaal fijne dagen en na de mis een goed kerst ontbijt, Hoi.
Ennuh Bart bedankt voor de afbeelding, maar waar kan ik zo'n boek of cdrom aanschaffen, bij de club ?
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 01:49 #640193
door V300 register
probleem van inhouden heb ik ook gehad op constante snelheid. Bleek een defecte ontsteking te zijn die niet meer vervroegde, Wel leuk om 's avonds na dagen klussen erachter te komen: Uitlaatspruitstuk was gloeiend heet, zeg maar rood...konden we overdag niet zien
Zooi werd zelfs zo warm dat er sprake was van vaporlock(kokende/dampende benzine in carbo)
Zooi werd zelfs zo warm dat er sprake was van vaporlock(kokende/dampende benzine in carbo)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 02:11 #640194
door V300 register
Het komt vaker voor dat de luchtfilters van de 1.4 los trillen .
En inderdaad kan het zo zijn dat ie verkeerd staat afgesteld .
Dit afstellen kan je ook zonder meetapparatuur, alleen is het dan wat minder precies .
Gewoon puur op gehoor doen,werkt bij mij prima.
Greetz Bart.
En inderdaad kan het zo zijn dat ie verkeerd staat afgesteld .
Dit afstellen kan je ook zonder meetapparatuur, alleen is het dan wat minder precies .
Gewoon puur op gehoor doen,werkt bij mij prima.
Greetz Bart.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 12:19 #640195
door V300 register
Ik ga eerst een kijken wat het afstellen uit kan richten is het eenvoudigst en mogelijk de oorzaak.
Wat betreft de ontsteking, ik hoop het niet maar het is wel weer een eyeopener om in gedachten te houden, ik las ook ergens iets op het forum over een stationair sproeier die vuil of rot zou kunnen zijn.
Helaas weet ik niet welk onderdeel mijn neef bedoeld ?, weet een van jullie dat ?
Vandaag Christine maar even laten staan helaas, mag alleen maar lezen en niet gaan kijken op de kerstdagen ?!!, bezoekjes afleggen ed pffff.
Trouwens ik zag een gaaf luchtfilter van K&N op het forum, eens even kijken of ik er ook zo een kan vinden op internet.
Groet,
Jan
Wat betreft de ontsteking, ik hoop het niet maar het is wel weer een eyeopener om in gedachten te houden, ik las ook ergens iets op het forum over een stationair sproeier die vuil of rot zou kunnen zijn.
Helaas weet ik niet welk onderdeel mijn neef bedoeld ?, weet een van jullie dat ?
Vandaag Christine maar even laten staan helaas, mag alleen maar lezen en niet gaan kijken op de kerstdagen ?!!, bezoekjes afleggen ed pffff.
Trouwens ik zag een gaaf luchtfilter van K&N op het forum, eens even kijken of ik er ook zo een kan vinden op internet.
Groet,
Jan
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 14:29 #640196
door V300 register
Hoi Jan,
CO afstellen is tamelijk eenvoudig;
stel het toerental op ongeveer 1000,
draai de co schroef uit, totdat de motor onregelmatig begint te lopen. Draai nu de schroef in, het toerental zal oplopen. draai de schroef zover tot het toerental net niet begint terug te vallen. (de motor loopt dan ook op het gehoor het 'lekkerst')
hierna stationair toerental afstellen op 7 a 800 rpm.
groetjes Wouter
CO afstellen is tamelijk eenvoudig;
stel het toerental op ongeveer 1000,
draai de co schroef uit, totdat de motor onregelmatig begint te lopen. Draai nu de schroef in, het toerental zal oplopen. draai de schroef zover tot het toerental net niet begint terug te vallen. (de motor loopt dan ook op het gehoor het 'lekkerst')
hierna stationair toerental afstellen op 7 a 800 rpm.
groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 14:38 #640197
door V300 register
Misschien domme vraag maar moet dit geschieden bij een lekkere warme motor?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 14:46 #640198
door V300 register
you guessed it. koude motor valt niks aan af te stellen want dan verloopt het als een gek.
trouwens, als je wel een CO meter hebt moet je deze voor de katalysator laten meten, (speciale bout in de voorpijp) en mag de koelventilator niet draaien.
groetjes Wouter
trouwens, als je wel een CO meter hebt moet je deze voor de katalysator laten meten, (speciale bout in de voorpijp) en mag de koelventilator niet draaien.
groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 16:09 #640199
door V300 register
Sorry jongens dat was ik nog vergeeten.
Greetz Bart.
Greetz Bart.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 19:23 #640200
door V300 register
Goeden avond guy's,
Gewapend met een tweetal schroevendraaiers ben ik dus even een pakje sigaretten gaan halen ha ha.
Eenmaal warm ergens in Breukelen heb ik eens lichtjes en heel voorzichtig aan het stationair en co gedraaid.
Liep op een gegeven moment echt perfecto !!!
Ingestapt met de kreet YES !, en bij het stoplicht 3 km verderop sloeg ze weer bijna af fuckerdefuck.
Ik ga zodra ik de kans krijg morgen die electrische sproeier onder de loep nemen en bel mijn neef nog ff vanavond wat hij nu bedoelt met dat onderdeel zoals hij dat omschreef.
Ook ga ik nog eens het co afstellen zoals jij dat omschrijft Wouter, zo heb ik het dus niet gedaan, ook heeft de 340 geen toerenteller dus maar schatten op gehoor.
De vraagtekens hangen nu echt boven mijn stoel maar ik zal het vinden, desnoods rijd ik Zondag naar mijn neef in Sneek,(BAAL).
Bart weer bedankt voor de Kluwer info, waar haal ik dat boekje A.U.B.
Jongens laters !!!
Jan
Gewapend met een tweetal schroevendraaiers ben ik dus even een pakje sigaretten gaan halen ha ha.
Eenmaal warm ergens in Breukelen heb ik eens lichtjes en heel voorzichtig aan het stationair en co gedraaid.
Liep op een gegeven moment echt perfecto !!!
Ingestapt met de kreet YES !, en bij het stoplicht 3 km verderop sloeg ze weer bijna af fuckerdefuck.
Ik ga zodra ik de kans krijg morgen die electrische sproeier onder de loep nemen en bel mijn neef nog ff vanavond wat hij nu bedoelt met dat onderdeel zoals hij dat omschreef.
Ook ga ik nog eens het co afstellen zoals jij dat omschrijft Wouter, zo heb ik het dus niet gedaan, ook heeft de 340 geen toerenteller dus maar schatten op gehoor.
De vraagtekens hangen nu echt boven mijn stoel maar ik zal het vinden, desnoods rijd ik Zondag naar mijn neef in Sneek,(BAAL).
Bart weer bedankt voor de Kluwer info, waar haal ik dat boekje A.U.B.
Jongens laters !!!
Jan
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2003 20:53 #640201
door V300 register
Jan als je van plan was om naar de nieuwjaars borrel te komen. Kan ik je wel een paar cd rom's overhandigen .
Daar staat ook info op over andere automerken en type's.
Greetz Bart.
Daar staat ook info op over andere automerken en type's.
Greetz Bart.
Moderators: Mark Smeets