Kapotte veerpoot
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zou wel ideaal zijn, maar dan ga ik vandaag eerst even kijken hoe de ophanging van de 343 is, dan stuur ik je de foto's wel door.
(tja, nog steeds geen tijd voor gehad...).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Schijnbaar zijn de volvo-goden ontstemt want zaterdag is mijn onderste veerschotel ook doorgerot. Nardeel. ik heb een 360. Dus de veerpoot met de stabi bevestiging achterop de shock.
Net even heel nederland af lopen bellen. helaas is dit echt een zeldzaam onderdeel. Mijn vraag daarvoor is dan ook, is behalve de veer en het bevestigingspunt van de stabi nog een ander verschil met de 340 poot? Als de demping e.d. namelijk het zelfde zijn kan ik ook gewoon die bevestiging overzetten op de 340 poot met een nette las. Veren boeit me niet aangezien er volgende week ofzo toch verlagings veren binnen komen.
Mocht de demping idd verschillen, is dat dan door een andere viscositeit van de olie of echt een mechanisch verschil? olie kan ik wel oplossen door beide te verversen met nieuwe olie. mechanisch helaas niet.
- V300 register
- Verbannen
-
- algemene sleutelskills die je toch nodig hebt om delen te (de)monteren
- een set degelijke verenklemmen ? 25/30 euro
- iemand die een nieuwe schotel van Artaparts voor je erop kan lassen voor 2 tientjes
- V300 register
- Verbannen
-
verenklemmen aanwezig.
iemand die die schotels kan lassen aanwezig...
maar helaas is me veerpoot dermate beschadigd door roest dat enkel veerschotels niet gaan helpen. net onder de schotel zit een stuk op de veerpoot die ook al zwaar aangetast is. Daarom vertrouw ik deze poot niet zo en zet ik liever die stabi bevestiging over op een goede poot.
edit: en laat maar

- V300 register
- Verbannen
-

met een beetje geluk heb je dr nog GLT dempers in zitten ook.
- V300 register
- Verbannen
-
Hopelijk zijn de foto's een beetje duidelijk.
Maar nu lees ik het verhaal dat er twee soorten veerpoten zijn voor een 340, met positief en negatief camber. Wat houdt dit in en hoe weet ik welke ik moet hebben?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Erik;115340 schreef : wellicht is het nuttig dat we iedere auto volgens een meest kritische punten lijstje bij de sleuteldagen checken???
Ik doe mee.
Nou Stefan, succes met de zoektocht :+