Kapotte veerpoot
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik neem aan dat beide voorpoten vervangen moeten worden (de auto is voor verlaagd)?
Is dit zelf te doen, is er speciaal gereedschap voor nodig, iemand tips/trics o.i.d.?
Ik zal nog even een advertentie plaatsen voor twee veerpoten. Ohja, mocht het van belang zijn; de motor is een B19A, dus de voorwielophanging is van een tweeliter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dan had de keurmeester enkele maanden geleden waarschijnlijk z'n ogen waarschijnlijk gewoon de verkeerde kant op staan, want dit is gewoon een apk punt en dat had er met die apk dus al uit moeten komen.
ik meen dat die dls nog een oude montage van de stabilisatorstang heeft (niet aan de veerpoot maar aan de draagarm via een stalen stang van ca 15cm hoog) en er is in principe dus een poot van een 340 te gebruiken. wel de veer overzetten!
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;112277 schreef : ik ga ervanuit dat je dus een doorgerotte veerschotel hebt?
dan had de keurmeester enkele maanden geleden waarschijnlijk z'n ogen waarschijnlijk gewoon de verkeerde kant op staan, want dit is gewoon een apk punt.
Het is nu al donker, ik kan het niet meer zien.
Ik had precies dezelfde gedachte als jij, mocht het echt finaal doorgerot zijn ga ik de keurmeester er zeker op aanspreken. Dit soort geintjes vind ik niet leuk.
Dachten we Stefan vanavond te kunnen verassen met een weer goed lopende DLS, maken we een proefrit, krijgt 'ie dit...
De veer overzetten is bijna geen optie, deze is half afgeslepen (daarom is 'ie verlaagd).
Pfff... achja, zo leer je nog es wat...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
trouwens, stille hint voor je naar frankrijk gaat; krik de gls aan de voorkant omhoog, haal de wielen eraf en controleer uitvoerig hoe het met die schotels gesteld is. doorklappende veerpoten wil je niet meemaken als je met snelwegsnelheden door een kuil gaat, en al helemaal niet als je ergens in frankrijk bent!
- V300 register
- Verbannen
-
weet is niet. Maar het is te overwegen nieuwe erin te (laten) lassen.
Compleet stralen en poedercoaten. Veren vervangen en schokdempers.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zit er over te denken om namelijk wel de verlaging te houden, maar dan met echte verlagingsveren en niet die afgezaagde dingen die er nu onder zitten.
Iemand ervaring met bepaalde merken veren? Ik hoor goede verhalen over Intrax, is dat wat?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je daarvoor gaat, adviseer ik je gelijk om rondom nieuwe schokbrekers te monteren, zonder heb je helemaal niets aan stijvere veren.
- V300 register
- Verbannen
-