Hoe warm worden bij jullie de wiellagers?
- V300 register
- Verbannen
-
Ga je trouwens kleppen stellen niet zelf doen Joost?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het moet eventjes GOED gebeuren namelijk. Als 't nou een 1400 was geweest, had ik 't w?l zelf gedaan.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Tenzij jij dat ook hebt, maar de DLS maakt een heel ander geluid.
Edit: of je rijdt gewoon eens een rondje mee, kun je 't ook horen

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;106517 schreef : Edit: of je rijdt gewoon eens een rondje mee, kun je 't ook horen
Leuk! Ik kan dat alleen nooit zo horen, dat tikken van kleppen. Bij m'n GLS hoor in ook tikjes, maar bij het meten van de klepspeling viel alles binnen de marge en hoefde er niets worden bijgesteld.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Afijn, eerst maar eens meten dan, maar ik denk dat de speling te groot is.
- V300 register
- Verbannen
-
bak met speciaalgereedschap en vulplaatjes meegenomen, maar toen puntje bij paaltje kwam ware ze allemaal goed en hoefde er niks gesteld te worden

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;106553 schreef : ja, eerst meten is ook een goed idee. Ik kreeg een van de vorige sleuteldagen een hoop aanmeldingen van 2-liter bezitters die de kleppen zouden moeten stellen.
bak met speciaalgereedschap en vulplaatjes meegenomen, maar toen puntje bij paaltje kwam ware ze allemaal goed en hoefde er niks gesteld te worden
Bij een 2-liter heb ik nog nooit de kleppen horen tikken, bij mijn 345 w?l. Bij het optrekken vooral, vanaf ongeveer 2500 toeren.
Wat ik al zei, een soort van Daihatsu Cuore geluidje, maar dan met een wat zwaardere brom erin :+
Afijn, eerst die lagers maar voor elkaar maken, anders komen we met afgefikte wielen in Roosendaal aan de 21e :lol:
Heb je ervaring met die lagers (in de zin van "weet je hoeveel werk het is?")?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;106562 schreef : Bij een 2-liter heb ik nog nooit de kleppen horen tikken, bij mijn 345 w?l. Bij het optrekken vooral, vanaf ongeveer 2500 toeren.
uitlaatpakkingen controleren!!! pakking tussen spruitstuk en voorpijp is kanshebber, net als de uitlaatspruitstukpakking eigenlijk.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Is zo'n wiellager vervangen dan zo moeilijk? In de Haynes lijkt het wel mee te vallen volgens mij.