Hoe warm worden bij jullie de wiellagers?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 14:49 #779066 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe warm worden bij jullie de wiellagers?
Dopje los door er zachtjes met hamer op te tikken of met een waterpomptang zachtjes vastpakken en eruit wiebelen!

Ga je trouwens kleppen stellen niet zelf doen Joost?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 14:52 #779068 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hoe warm worden bij jullie de wiellagers?
Waag ik me nog even niet aan bij een 2-liter.
Het moet eventjes GOED gebeuren namelijk. Als 't nou een 1400 was geweest, had ik 't w?l zelf gedaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 15:27 #779071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe warm worden bij jullie de wiellagers?
Je kan eerst de klepspeling meten. Als alles binnen de waarde blijft hoeft er niet gesteld te worden. Zo veel verloop zit er niet bij een bovenliggende nokkenas. Pakking voor 12 euro bij Slubo oid.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 15:59 #779079 door 16673-dummy
Hij tikt er lekker vandoor hoor, lijkt net een Daihatsu Cuore bij het optrekken.

Tenzij jij dat ook hebt, maar de DLS maakt een heel ander geluid.

Edit: of je rijdt gewoon eens een rondje mee, kun je 't ook horen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 16:34 #779086 door V300 register

volvofiel;106517 schreef : Edit: of je rijdt gewoon eens een rondje mee, kun je 't ook horen :D

Leuk! Ik kan dat alleen nooit zo horen, dat tikken van kleppen. Bij m'n GLS hoor in ook tikjes, maar bij het meten van de klepspeling viel alles binnen de marge en hoefde er niets worden bijgesteld.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 16:41 #779088 door 16673-dummy
Er zit nog geen isolatie om de versnellingspook, dus ik kan alle tikjes en plofjes direct horen. Ook de torque-tube kan ik horen.

Afijn, eerst maar eens meten dan, maar ik denk dat de speling te groot is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2009 20:42 #779114 door V300 register
ja, eerst meten is ook een goed idee. Ik kreeg een van de vorige sleuteldagen een hoop aanmeldingen van 2-liter bezitters die de kleppen zouden moeten stellen.

bak met speciaalgereedschap en vulplaatjes meegenomen, maar toen puntje bij paaltje kwam ware ze allemaal goed en hoefde er niks gesteld te worden :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 20:53 #779123 door 16673-dummy

antiekeradio;106553 schreef : ja, eerst meten is ook een goed idee. Ik kreeg een van de vorige sleuteldagen een hoop aanmeldingen van 2-liter bezitters die de kleppen zouden moeten stellen.

bak met speciaalgereedschap en vulplaatjes meegenomen, maar toen puntje bij paaltje kwam ware ze allemaal goed en hoefde er niks gesteld te worden :)

Bij een 2-liter heb ik nog nooit de kleppen horen tikken, bij mijn 345 w?l. Bij het optrekken vooral, vanaf ongeveer 2500 toeren.
Wat ik al zei, een soort van Daihatsu Cuore geluidje, maar dan met een wat zwaardere brom erin :+

Afijn, eerst die lagers maar voor elkaar maken, anders komen we met afgefikte wielen in Roosendaal aan de 21e :lol:
Heb je ervaring met die lagers (in de zin van "weet je hoeveel werk het is?")?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 21:24 #779131 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hoe warm worden bij jullie de wiellagers?

volvofiel;106562 schreef : Bij een 2-liter heb ik nog nooit de kleppen horen tikken, bij mijn 345 w?l. Bij het optrekken vooral, vanaf ongeveer 2500 toeren.

uitlaatpakkingen controleren!!! pakking tussen spruitstuk en voorpijp is kanshebber, net als de uitlaatspruitstukpakking eigenlijk.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2009 23:07 #779150 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hoe warm worden bij jullie de wiellagers?
D?t is wat ik hoor bij mijn nieuwe aanwinst. Ik zal daar morgen ook eens naar kijken.

Is zo'n wiellager vervangen dan zo moeilijk? In de Haynes lijkt het wel mee te vallen volgens mij.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC