B230FB in 360; het grote info topic!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Jos360 kent deze auto toch?
Er staat alleen los bij dat er ook een andere nokkenas inzit..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Volvo 740TIC;81578 schreef : Electrische fan.
Pap zei toevallig toestraks dat hij nog een electrisceh fan van een airco heeft liggen origineel van een 360... Die zit dan naast de radiator, omdat de gewone radiator bij een airco niet genoeg meer koelt.. Zou dat wat zijn?
Pap kwam hierbij, omdat hij zich afvroeg of Ronald en Frank bij inbouwen van de B230 ook de radiator mee hebben omgelegd..? Anders krijgt deze het in de zomer waarschijnlijk erg warm.. Hij gebruikt de elektrische fan als voorbeeld, om aan te geven dat de radiator van een 2-liter dus al aan de kleine kant is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Chippen van een standaard 360 ECU is al helemaal zinloos omdat het (antieke) motormanagement gewoon vreselijk stom is.
Vandaar dat het echt wel zin heeft om het management van een B230FB over te zetten. Deze computers zijn bijna 10 jaar nieuwer en vele malen geavanceerder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een elektrische fan is bedoeld om ervoor te zorgen dat je als je stilstaat niet oververhit, niet om een te kleine radiator te compenseren. Zonder rijwind werkt een radiator eigenlijk gewoon niet, zeker niet als het warm weer is.v0lv0freak;81600 schreef : Pap kwam hierbij, omdat hij zich afvroeg of Ronald en Frank bij inbouwen van de B230 ook de radiator mee hebben omgelegd..? Anders krijgt deze het in de zomer waarschijnlijk erg warm.. Hij gebruikt de elektrische fan als voorbeeld, om aan te geven dat de radiator van een 2-liter dus al aan de kleine kant is.
Als je rijd is de rijwind al sterker als de fan dus hij is echt alleen bedoeld voor filerijden of lang stilstaan met lopende motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Waarom wordt die elektrische fan hier dan genoemd? Dan heeft deze tijdens het rijden dus ook totaal geen voordeel, mbt het aanleveren van extra lucht en dus meer vermogen..Bodejodel;81608 schreef : Een elektrische fan is bedoeld om ervoor te zorgen dat je als je stilstaat niet oververhit, niet om een te kleine radiator te compenseren. Zonder rijwind werkt een radiator eigenlijk gewoon niet, zeker niet als het warm weer is.
Als je rijd is de rijwind al sterker als de fan dus hij is echt alleen bedoeld voor filerijden of lang stilstaan met lopende motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;81607 schreef : Chiptunen van een N/A motor is eigenlijk nooit ?cht rendabel. Een pk of 3-5 kun je er wel mee winnen, maar als je ziet wat dat kost dan zijn dat duren pk's. Chippen heeft pas echt zin bij een turbomotor.
Chippen van een standaard 360 ECU is al helemaal zinloos omdat het (antieke) motormanagement gewoon vreselijk stom is.
Vandaar dat het echt wel zin heeft om het management van een B230FB over te zetten. Deze computers zijn bijna 10 jaar nieuwer en vele malen geavanceerder.
Overigens, juist omdat deze ECU zo vreselijk stom is, zou het zich toch moeten lonen hem 'slimmer' te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als je je toeren opbouwt wordt dit tegengehouden door de luchttweerstand van een viscofan zoals deze standaard op een 360 zit.
Zonder viscofan kun je dus veel sneller je torental opvoeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Deze is niet slimmer te maken. Hij is niet programmeerbaar. In feite bestaat het injectiesysteem van een 360 uit 4 hele kleine elektrisch aangestuurde carburateurs...v0lv0freak;81612 schreef : Overigens, juist omdat deze ECU zo vreselijk stom is, zou het zich toch moeten lonen hem 'slimmer' te maken?

Een oude 486 pc kun je ook niet zo snel pimpen als een quad core pc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Maar dan is die kleine airco fan dus 'waardeloos' hiervoor? Dan moet je een echte grote electrische fan uit een andere auto gaan halen dus..Bodejodel;81613 schreef : Een elektrische fan geeft geen weerstand op de motor.
Als je je toeren opbouwt wordt dit tegengehouden door de luchttweerstand van een viscofan zoals deze standaard op een 360 zit.
Zonder viscofan kun je dus veel sneller je torental opvoeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Dat is waar, maar bij een oude pc valt wel meer te verbeteren :wtf2:Bodejodel;81614 schreef : Deze is niet slimmer te maken. Hij is niet programmeerbaar. In feite bestaat het injectiesysteem van een 360 uit 4 hele kleine elektrisch aangestuurde carburateurs...
Een oude 486 pc kun je ook niet zo snel pimpen als een quad core pc.
Nee ik snap je punt hoor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.