340 Turbo Wolf in schaapskleren
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Om van 13 naar 15 inch te gaan moet je 195/50-15 of 195/45-15 banden gebruiken. Ik heb eigenlijk alles liggen, van 13 t/m15.... Ik moet nog zien wat er op komt.
- V300 register
- Verbannen
-
owja, over het verhaal met de olieleidingen enzo had ik nog wat voor je; dat bedrijf waar ik het over de telefoon over had heet Burgaflex.
www.burgaflex.com/burgaflex.html
kan echt niet missen als je over de Vosdonk rijdt.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;24345 schreef : kun jij aan 145-R14 banden komen?
owja, over het verhaal met de olieleidingen enzo had ik nog wat voor je; dat bedrijf waar ik het over de telefoon over had heet Burgaflex.
www.burgaflex.com/burgaflex.html
kan echt niet missen als je over de Vosdonk rijdt.
In Breda zit ook nog zo'n bedrijf: Pirtek. Is waarschijnlijk ook wel en site van.
Ze staan trouwens ook bekend om hun mooie reclame-kalenders :worship:
- V300 register
- Verbannen
-
145 R14? Krijg je echt nooit bij de kwikfit...Bij amazone ligt er 165 R15 op, word ook vaak 165/70-15 onder gelegd. Dat zal voor jou banden ook gelden. Stuk makkelijker verkrijgbaar..
- V300 register
- Verbannen
-
Het lijkt alsof alles stil ligt, maar dat is niet zo. hehe
Ik heb uitgezocht wat voor koppelstukken ik allemaal nodig heb om de olieleidingen te kunnen fabriceren. Van het weekend de bestelling de deur uit doen. Een maandje rood staan heb ik daar wel voor over

Wat komt eraan?
nieuwe oliekoeler
nieuwe oliethermostaat
nieuwe leidingen naar de koeler
nieuwe leidingen naar de turbo
nieuw groot schuimfilter.
In eerste instantie wilde ik een lasapparaat gaan kopen, maar ik mag nu (zo vaak als ik wil) een lasapparaat lenen van een vriend. Dus budgetair gezien is dat wel een meevaller. De flenzen voor het spruitstuk zijn nog steeds niet klaar, maar daar moet ik gewoon nog een keer mee aan de slag. Dan is het alleen nog een kweste van dat spruitstuk afmaken, en ik kan de eerste testrit gaan maken.

Uiterlijk in Juli wil ik er APK op hebben. (deze deadline ga ik wel halen ja!

- V300 register
- Verbannen
-
Intercooler thermostaatklep getest met een hete lucht feun
Paar delen in grondverf en tectyl gezet (waar nu de intercooler zit)
Intercooler vast gezet (onder en boven)
koppelingskabel vervangen (die van 340 pastte niet, 343 wel)
bumper / zijschermen / koplampen / front en motorkap er weer op gezet
Vervolgens tot de conclusie gekomen dat de motorkap prima dicht gaat.

Motorkap er maar weer afgehaald vanwege de hoeveelheid licht

Daarna er een accu in gezet. Alle electra getest, alles prima. Ik moet alleen nog nakijken waarom kniperlicht LV het niet doet. En ik moet de toeter nog een plaatsje geven.
nog even uitgedacht waar ik het luchtfilter wil plaatsen; rechtsvoor achter de bumper inder de koplamp, alleen maar verse koude lucht

Ook nog lopen piekeren waar ik de oliekoeler ga plaatsen. Ik kan hem voor de radiator zetten, maar ik denk dat m'n radiator de doorstroming ook wel nodig heeft. Ook is het mogelijk de oliekoeler op de plek van het reservewiel te zetten, geen verse lucht, maar wel mooi beschermd en ik kan een koude luchtaanvoer maken natuurlijk.
En ik ben vast nog wel wat vergeten..
Juli moet en zal hij rijden

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Over 2 weken hoop ik ergens een dagje tijd te kunnen maken.
- V300 register
- Verbannen
-
Bestelling bij Guus de koster geplaatst voor de olieleidingen, koeler en thermostaat.
Ook een nieuw groot schuimfilter.
Binnenkort 3 VDO meters bestellen bij dutchpowertrading. Turbodruk, oliedruk en olietemperatuur. Kost ook weer wat, maar dit is dusdanig belangrijk dat er nauwelijks op gespaard kan worden. E?n keer een andere motor kopen is duurder dan deze meters.

Van de week ook maar eens wat klein materiaal halen om een onderhoudsbeurtje te kunnen geven.
Denken aan:
Vacu?m slangetjes
Wat zekeringen, stekkertjes, krimpkous
Een berg tyrips

Boutjes & moertjes
universele gaskabel
Koelvloeistof
Olie
Versnellingsbak + diff olie
Wat slangen voor carterontluchting
v-riem
slangklemmen
oliefilter
Bougi's
En dan hoop ik ergens volgende week (woensdag of donderdag) de flenzen van het uitlaatspruitstuk af te kunnen maken. Dan op zoek naar een berg lasbochtjes....