B19A/B19E vliegwie/koppeling/drukgroep
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;198165 schreef :
Note: uitlaat moet er geheel af (alleen spruitstuk kan blijven zitten), houd daar rekening mee want dat kan gruwelijk vast zitten allemaal!
Ik herken je beschrijving, zo hebben wij het ook gedaan, maar de uitlaat is zeker weten blijven zitten! Was wel een 360, en geen 345 / 343...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volgens de vraagbaak is het mogelijk om de voorpijp te laten zitten, maar geloof me, het is echt 10x makkelijker als je die eraf hebt! Geeft je veel meer werkruimte.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Is dat sneller, of makkelijker?
zou voor mij ideaal zijn, 343 een poosje op de oprit zonder motor, blokje in een takel in de schuur en dan rustig alles in orde maken

Dat spreekt me wel aan!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik denk sneller ?n makkelijker. enige is wel dat je dus tov torquetube demonteren ook met koelvloeitstof etc moet klooien, maar dat is niet iets waar ik het voor zou laten.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
en het koppelingshuis laat je dus zitten? moet de motor dan niet eerst iets richting radiateur geschoven worden, zodat de inhoud van het koppelingshuis mee omhoog kan?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vliegwielbeschermplaat zit tegen het koppelingshuis geschroefd, onder de motor; achter het stuurhuis
- V300 register
- Verbannen
-
Radiateur verwijderen ''klooien met koelvloeistof'' lijkt mij nauwelijks ene ergernis..
Dan kan ik het ook bij mijn ouders voor de deur doen, en idd in de garage alles rustig opbouwen.
Bestaat hier een tutorial of how-to voor?
Dan mag je uiteraard ook bij mij komen kijken (helpen liever :+) joost!
- V300 register
- Verbannen
-
En voor steven: overdwars filmen ging niet, want hij zit in zo'n telefoonhouder die aan het raam geplakt zit
Vandaag maakte hij nauwelijks geluid overigens.
[youtube]4jeAJ7TueVo[/youtube]
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
flyhart;198239 schreef :
Dan mag je uiteraard ook bij mij komen kijken (helpen liever :+) joost!
tuurlijk

(als ik tijd heb)
maar ik ben geen guru in het (de)monteren van motorblokken, alleen het loshalen van de tt-bak-diff combinatie (en het vervangen van de koppeling is dan nog een extra klus).
oftewel een boek/tutorial erbij hebben is wel zo handig! Anders krijg je straks zo'n "hij doet het niet meer"-situatie als je wilt starten...