gas los schokkende auto en slechte wegligging.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2010 21:14 #844097 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.

mrborrie;153807 schreef : Trouwens hier op de sloop staat het vol met 300's.

Waar dan? Dan moet ik daar ook eens gaan neuzen... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2010 00:43 #844144 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.
en waar ga ik die aanhanger neerzetten in de binnenstad van haarlem waar alles met vingette gaat ;-)

Als hij het niet meer doet laat ik me gewoon naar huis slepen achter, als hij helemaal niet meer wilt rollen kan ik een aanhanger huren voor 50 euro. Hopelijk niet te vaak nodig dus lijkt mij dit een rendabelere optie dan een aanhanger kopen en ergens plek ervoor huren (buiten neerzetten hier is geen optie, dan is hij weg) en een aanhanger rijbewijs halen (wat toch snel al 1000 euro kost)

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2010 00:33 #844251 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.

Erik;153752 schreef : Hier was ik al bang voor. Nu zijn deze onderdelen niet meer beschikbaar voor de laatste 360 rijders (ongeveer 200 auto's) en worden ze versneld kapot gereden (slijtage) in een race-spelletje voor mensen met geld.

Ik vind de cup en andere race-activiteiten niet meer verantwoord met zo weinig auto's op de weg en er zouden al helemaal geen onderdelen naar toe moeten gaan. Die hebben de normale weggebruikers nu en in de toekomst heel hard nodig. Neem nu alleen de roep hier op het forum om de koppelstukjes.

Hoewel ik dat nooit van mezelf gedacht had(!), ben ik het eigenlijk helemaal met Erik eens. Na een aantal jaren sleutelen en hobby-en aan een 360 GLS komt er een moment van inkeer; dit is niet zomaar een auto, dit is een zeldzame auto aan het worden. Op mijn eigen manier (ok, getuned en motorisch verre van origineel) houd ik de GLS rijdend (in het straatbeeld). Na een keer een driftdag met de 360 gereden te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat er betere (Volvo) alternatieven zijn voor autoport-activiteiten.

Denk hierbij aan:

- 940 / 945 turbo (drift)
- 740 GLT (drift)
- 440 / 460 (circuit), zo'n ding heeft in standaard spec. al een enorme corner-exit grip! 440 turbo cup zou best heel leuk / low budget zijn.

Ja, ik weet het, op dit moment rijdt mijn GLS nog steeds rond met een gelast diff (van een ex-cup auto), maar als ik de kans en tijd heb om dit diff te vervangen voor een regulier diff gebeurt dat direct. Ons (nationaal) erfgoed is ook wat waard........................

Just my 2 cents.
-

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2010 07:50 #844270 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.

850 Estate;154045 schreef : Ons (nationaal) erfgoed is ook wat waard........................

Just my 2 cents.
-

Dutch Domestic Market:D

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 21:16 #845175 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.
Ik had het niet verkeerd gezien bij aanschaf, de wagen heeft erg veel plekken die gemaakt moeten worden.
Heb ook de geluiddemping eruit gehaald en geen moment te laat, er zat liters water tussen de betuumlaag en het carroserie, is dat een bekend punt van de 360 of was alleen die van mij een zwembad.
Deze week gaat de 360 nog naar de lasser om in ere hesteld te worden en een stevige basis te geven voor mij :-)

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 12:21 #845241 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.
Is dit de witte 360 uit Eindhoven?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 13:09 #845248 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.
Erik, dit is de witte sedan die ik eerst van jou gekocht heb en daarna weer teruggegeven toen ik mijn huidige, bijna perfecte 360 gevonden had. :+

mrborrie;155010 schreef : Heb ook de geluiddemping eruit gehaald en geen moment te laat, er zat liters water tussen de betuumlaag en het carroserie, is dat een bekend punt van de 360 of was alleen die van mij een zwembad.

Daar bewaart de 360 altijd graag het binnengedrongen water ja. De GLT die we dit weekend gedemonteerd hebben was daaronder ook drijfnat.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 13:19 #845252 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.
Dat is dus fase twee van de restauratie, evenals de paravaan en delen van de dorpels. Fase 3 was de achterzijde. Zo was het ooit bedacht.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 16:44 #845282 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic gas los schokkende auto en slechte wegligging.
fase 2 van de restauratie?! de foto's die ik gister hier nog gezien heb was een grote gatenkaas met 1 stukje (onafgewerkt/behandeld) reparatieplaatwerk aan de rechterzijde van de vloer.

gaan nog heel wat uurtjes in zitten om dat enigzins op te knappen als eerder laswerk op dezelfde manier (=onbehandeld) gebleven is!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 20:26 #845317 door E. van Oostveen
Fase 1 was alleen maar uitgevoerd. Fase 2 en 3 moesten nog. Maar genoeg er over, want zowel Boris als ik willen er niet meer bij stil staan. Hoofdstuk gesloten.

@Boris: Bij veel 360'tigs maar ook 340'tigs wordt het in het vooronder nat. Meestal ligt dit aan lekkage in de dorpel/bodemplaat of soms bij hogere roest in de wielkuip. Met enig goed laswerk is dit te verhelpen. Door de dikke lagen tussen vloerkleed en bodemplaat/dorpel wordt vaak pas heel laat opgemerkt dat hier de roest ook al welig tiert. Ik kom het ook vaak tegen bij auto's die perfect lijken, maar bij verwijdering van de vloermatten toch verrassingen hebben.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC