gas los schokkende auto en slechte wegligging.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Waar dan? Dan moet ik daar ook eens gaan neuzen...mrborrie;153807 schreef : Trouwens hier op de sloop staat het vol met 300's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Als hij het niet meer doet laat ik me gewoon naar huis slepen achter, als hij helemaal niet meer wilt rollen kan ik een aanhanger huren voor 50 euro. Hopelijk niet te vaak nodig dus lijkt mij dit een rendabelere optie dan een aanhanger kopen en ergens plek ervoor huren (buiten neerzetten hier is geen optie, dan is hij weg) en een aanhanger rijbewijs halen (wat toch snel al 1000 euro kost)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;153752 schreef : Hier was ik al bang voor. Nu zijn deze onderdelen niet meer beschikbaar voor de laatste 360 rijders (ongeveer 200 auto's) en worden ze versneld kapot gereden (slijtage) in een race-spelletje voor mensen met geld.
Ik vind de cup en andere race-activiteiten niet meer verantwoord met zo weinig auto's op de weg en er zouden al helemaal geen onderdelen naar toe moeten gaan. Die hebben de normale weggebruikers nu en in de toekomst heel hard nodig. Neem nu alleen de roep hier op het forum om de koppelstukjes.
Hoewel ik dat nooit van mezelf gedacht had(!), ben ik het eigenlijk helemaal met Erik eens. Na een aantal jaren sleutelen en hobby-en aan een 360 GLS komt er een moment van inkeer; dit is niet zomaar een auto, dit is een zeldzame auto aan het worden. Op mijn eigen manier (ok, getuned en motorisch verre van origineel) houd ik de GLS rijdend (in het straatbeeld). Na een keer een driftdag met de 360 gereden te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat er betere (Volvo) alternatieven zijn voor autoport-activiteiten.
Denk hierbij aan:
- 940 / 945 turbo (drift)
- 740 GLT (drift)
- 440 / 460 (circuit), zo'n ding heeft in standaard spec. al een enorme corner-exit grip! 440 turbo cup zou best heel leuk / low budget zijn.
Ja, ik weet het, op dit moment rijdt mijn GLS nog steeds rond met een gelast diff (van een ex-cup auto), maar als ik de kans en tijd heb om dit diff te vervangen voor een regulier diff gebeurt dat direct. Ons (nationaal) erfgoed is ook wat waard........................
Just my 2 cents.
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
850 Estate;154045 schreef : Ons (nationaal) erfgoed is ook wat waard........................
Just my 2 cents.
-
Dutch Domestic Market:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Heb ook de geluiddemping eruit gehaald en geen moment te laat, er zat liters water tussen de betuumlaag en het carroserie, is dat een bekend punt van de 360 of was alleen die van mij een zwembad.
Deze week gaat de 360 nog naar de lasser om in ere hesteld te worden en een stevige basis te geven voor mij

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Daar bewaart de 360 altijd graag het binnengedrongen water ja. De GLT die we dit weekend gedemonteerd hebben was daaronder ook drijfnat.mrborrie;155010 schreef : Heb ook de geluiddemping eruit gehaald en geen moment te laat, er zat liters water tussen de betuumlaag en het carroserie, is dat een bekend punt van de 360 of was alleen die van mij een zwembad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
gaan nog heel wat uurtjes in zitten om dat enigzins op te knappen als eerder laswerk op dezelfde manier (=onbehandeld) gebleven is!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
@Boris: Bij veel 360'tigs maar ook 340'tigs wordt het in het vooronder nat. Meestal ligt dit aan lekkage in de dorpel/bodemplaat of soms bij hogere roest in de wielkuip. Met enig goed laswerk is dit te verhelpen. Door de dikke lagen tussen vloerkleed en bodemplaat/dorpel wordt vaak pas heel laat opgemerkt dat hier de roest ook al welig tiert. Ik kom het ook vaak tegen bij auto's die perfect lijken, maar bij verwijdering van de vloermatten toch verrassingen hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.