gas los schokkende auto en slechte wegligging.
- V300 register
- Verbannen
-
Chipje voor te koop.
V440/460 met een goed onderstel en een cup spec 135pk zou een hele leuke race auto zijn.
De 360 cup heeft zijn langste tijd gehad...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Ruben;153792 schreef : 440/460GLT met B20's cup zou veel beter zijn. Totaal niet zeldzaamm. Betere wegligging af fabriek. Goedkoper in aanschaf, goedkoop veel voor te krijgen. Koni geel voor verkrijgbaar. Niet zoveel aftermarket, mja kun je ook niet zo makkelijk valsspelen.
Chipje voor te koop.
V440/460 met een goed onderstel en een cup spec 135pk zou een hele leuke race auto zijn.
De 360 cup heeft zijn langste tijd gehad...
Wellicht, als zie ik een 400 cup niet zitten ivm de aandrijving. Maargoed doe dat 5 jaar en dan zijn alle 400's op en krijg je hetzelfde verhaal met zeldzaamheid. Al kan je nog erg veel 360's krijgen in de UK voor onderdelen als je echt zou willen. Trouwens hier op de sloop staat het vol met 300 en 400's en daar hoor je niemand over, complete autos die plat gedrukt zonder dat er een boutje bewaard blijft.
Begrijp me niet verkeerd ik snap Erik wel, iemand met een enorme passie voor de 360 en dat waardeer ik wel. Al vind ik niet dat het nodig is elke post mij en me hobby af te kraken.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
De aandrijving van de Golf 5 zit aan de ... en daarmee rijden ze de TDi Endurance. In de DNRT Toer cup rijden er hoeveel auto's met FWD? Dat het de verkeerde aandrijving heeft is gewoon onzin, want onze 300 schuiven behoorlijk weg over de voorwielen net als FWD auto's.mrborrie;153807 schreef : Wellicht, als zie ik een 400 cup niet zitten ivm de aandrijving.
Ruben heeft daar een behoorlijk punt, want bij ons op de autoslopen staat ongeveer het tienvoudige aan 400's dan aan 300's en dat is echt niet omdat er zoveel 300's rondrijden

mrborrie;153807 schreef : Al vind ik niet dat het nodig is elke post mij en me hobby af te kraken.
Tjah jouw hobby maakt onze hobby wat moeilijker :+ :hmmz:, maar met de "460 geen Lexus" cup krijg je weer gezeik met de Volvo 400 club

ZwerverRoodbaard;153809 schreef : De aandrijving van de Golf 5 zit aan de ... en daarmee rijden ze de TDi Endurance. In de DNRT Toer cup rijden er hoeveel auto's met FWD? Dat het de verkeerde aandrijving heeft is gewoon onzin, want onze 300 schuiven behoorlijk weg over de voorwielen net als FWD auto's.
Tjah jouw hobby maakt onze hobby wat moeilijker :+ :hmmz:
Tjha persoonlijke voorkeur laten we het door op houden. ik heb op de ring in een zweeds getunde 850 en 240 mee mogen rijden en ondanks dat de 850 echt vele malen beter en sneller was was het langzamere rondje in de 240 toch leuker.
En over die hobby, tjha ik maak het moeilijker omdat ..? alle slijtdelen zijn gewoon volop te krijgen nieuw bij de automatrialen zaken.
Door de race en drifters in de 360 komen er ook steeds nieuwe dingen bij schokbrekers op maat gemaakt en poli bussen etc dus zo slecht is het ook weer niet. Plaatwerk wellicht minder goed achja laten we deze disussie niet aangaan iedereen heeft een fair punt om voor of tegen te zijn.

Er staat overigens een mooie 360 2 liter te koop op MP voor 900 euro voor de echte liefhebbers
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
- V300 register
- Verbannen
-
ZwerverRoodbaard;153809 schreef :
Tjah jouw hobby maakt onze hobby wat moeilijker :+ :hmmz:, maar met de "460 geen Lexus" cup krijg je weer gezeik met de Volvo 400 club
Bestaat volgens mij alleen een 480 club. Zal dus wel meevallen.
@FWD haters. Ik rijd veel liever in een strakke voorwielaangedreven auto dan in een rwd auto met dezelfde karaktertrekken als een boot. Beetje goede handling af fabriek is mooi meegenomen.
Hoe harder door de bocht des te beter. Of dat nu met FWD/RWD is, boeit mij niks.
De laatste V400 is toch zo'n 5-6 jaar later van de band gerold dan de laatste 360. Scheelt toch wel aanzienlijk. Daarnaast zijn de renault bakken en blokken uitwisselbaar.
850 (geen BMW) cup zou ook leuk zijn, mja grotere auto maakt alles meteen duurder.
Cuprijden lijkt me heel leuk maar een opgebouwde auto kopen is momenteel zo goedkoop dat ik mijn eigen tijd liever spaar.
- V300 register
- Verbannen
-

Ruben;153866 schreef : Cuprijden lijkt me heel leuk maar een opgebouwde auto kopen is momenteel zo goedkoop dat ik mijn eigen tijd liever spaar.
Klopt maar deze hebben allemaal geen kenteken meer en moeten dus op de aanhanger naar de baan toe. daarvoor moeten broekies zoals wij weer een aanhanger rijbewijshalen plus het is gewoon handig om te rijden naar de baan als het nog geen 20 minuten van je huis is

- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;153868 schreef : 1989-1997 is net effe meer dan 6 jaar
Beetje bezigheidstherapie is nooit weg.
Ik moet de eerste 97er nog tegenkomen (betekent natuurlijk niet dat ze niet bestaan).
Vind zelf op internet ook alleen maar 96er als laatste bouwjaar. Autoweek is niet zo heel betrouwbaar wat dat betreft, je zult vast gelijk hebben hoor.
In de cup worden meer en meer 340 koetsen gebruikt, helemaal correct is de vergelijking (onafhankelijk van het stopzetten van de 400 serie) daardoor niet.
Het langer lopen van de 400 serie ondersteunt mijn verhaal in principe natuurlijk alleen maar meer.
- V300 register
- Verbannen
-
mrborrie;153874 schreef : Klopt maar deze hebben allemaal geen kenteken meer en moeten dus op de aanhanger naar de baan toe. daarvoor moeten broekies zoals wij weer een aanhanger rijbewijshalen plus het is gewoon handig om te rijden naar de baan als het nog geen 20 minuten van je huis is
Je woont op steenworp afstand en hebt een 760/960 die met gemak een V360 kan trekken.
Als je de 360 voldoende stript en een aanhanger tot een KG of 1200 koopt (met laag eigen gewicht) kom je toch mooi uit en heb je geen ander rijbewijs nodig. Crossers rijden vaak met een dergelijke combinatie. Daarnaast is het halen van een groter rijbewijs niet echt duur. Kun je deels betalen van de wegenbelasting en verzekering die je bespaart.
Als je cupwagen een technisch mankement heeft, heb je toch mooi pech, kun je alsnog een trailer organiseren. Dan liever de zekerheid dat ik met een betrouwbare daily en kar thuis kom.