Problemen met ontsteking en compressie B19A

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 11:18 #794346 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Problemen met ontsteking en compressie B19A
Mja, ik weet niet wat eraan gesteld is, maar hij had iets met de kleppen gedaan.
Kan die man uit Deurne het beter bij 700/900/800/x70 houden, met z'n verbrande kleppen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 11:20 #794347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Problemen met ontsteking en compressie B19A
Zal ongetwijfeld op hetzelfde neerkomen qua trekkrachtverlies/geluid e.d.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 11:21 #794348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Problemen met ontsteking en compressie B19A

volvofiel;117256 schreef : Kan die man uit Deurne het beter bij 700/900/800/x70 houden, met z'n verbrande kleppen :D


Wil je dat met ons delen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 11:26 #794349 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Problemen met ontsteking en compressie B19A
Hij vertelde dat mogelijk de kleppen beschadigd waren en als ik zo door zou blijven rijden, zou er mogelijk een gat in de klep kunnen branden.
De contactpuntjes vond hij van ondergeschikt belang.

Althans, zo kwam het op mij over. Neemt niet weg dat het een alleraardige man was!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 11:38 #794350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Problemen met ontsteking en compressie B19A
Dat verhaal van mogelijk beschadigde kleppen, daarmee doelde hij op het luide tikken bergop in Frankrijk. Daarmee zou je uiteindelijk de kleppen naar de knoppen kunnen helpen. Hij vreesde dat het misschien al bijna te laat was en adviseerde om er eens goed naar te laten kijken.
Tenminste zo begreep ik het van hem. :halo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 12:15 #794354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Problemen met ontsteking en compressie B19A
Zoveel verloop zal er toch niet in de klepspeling zitten bij een bovenliggende nokkenas?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 13:27 #794369 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Problemen met ontsteking en compressie B19A

Jos360;116751 schreef : Bij een 2-liter heb je een speciale set nodig voor het stellen van de kleppen. Namelijk een beugel om via de nokkenas de rand om de klepstelplaatjes naar beneden te drukken, een tang om de plaatjes er uit te pakken en een set plaatjes in elke dikte om te wisselen.
Als het een offici?le dealer is heeft hij ze waarschijnlijk wel in huis.

Met een omgebogen spaak en een uit dik stripstaal geslepen haak gaat het ook perfect.
Die haak is puntig maar nog wel plat geslepen en krom gebogen. (of andersom :D) Die haak duw je onder de nokkenas en dan duw je hem naar beneden. Vervolgens kun je met de omgebogen fietsspaak het plaatje er uit wippen.

Jos360;117213 schreef : Een glaswater bovenop een redblock gaat je sowieso niet vlug lukken.

Kan wel hoor Een B230FK loopt boterzacht. Daar kun je prima een glas water op zetten.

volvofiel;117256 schreef : Kan die man uit Deurne het beter bij 700/900/800/x70 houden, met z'n verbrande kleppen :D

De eerste 2 modelseries die je noemt hebben exact dezelfde motoren met dezelfde kleppen onder de kap hoor, dus daar kan het niet aan liggen. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD