Schakelen in zijn één en twee.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-05-2009 08:07 #778755
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schakelen in zijn één en twee.
Ik krijg weer zin een vario als ik deze verhalen zo lees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2009 09:45 #778764
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Schakelen in zijn één en twee.
Een vario is een herriebak :+
Op de snelweg tenminste
Op de snelweg tenminste
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2010 17:20 #858524
door V300 register
Ik weet dat Fran?ois in 2008 al eens heeft geschreven hoe je de versnelling enigszins kunt bijstellen maar ik heb een probleem bij het uitvoeren van zijn verhaal.
Nadat ik eindelijk had ontdekt dat de versnellingsknop er niet afgedraaid wordt maar getrokken (kan ik nergens vinden in de boeken), kan ik de kunststofhoes er niet afhalen omdat deze blijft hangen achter de achteruitversnellingsknop (die je omhoog trekt wanneer je in z'n achteruit wilt schakelen. Ik de boeken zie ik dat er een klein imbusje oid moet zitten waar je bij kunt wanneer de knop eraf is, maar bij mij is dat niet zo (5 bak hand, 14.4 e 1985). Ik zie niets wat nog losgedraaid kan worden.
Uiteindelijk heb ik de kunsttsofhoes maar zover als ging over de pook getrokken, maar toen stuitte ik op het volgende probleem. De rubberen manchet die je dan moet verwijderen zit onder een kunststofrand die ogenschijnlijk nergens mee vast zit, maar toch onmogelijk te verwijderen bleek. Ik kreeg hem er niet van af. Kan iemand mij vertellen hoe die rand bevestigd zit (ook dit kan ik niet in de boeken vinden). Vind ik wel een tekortkoming in alle boeken, ze veronderstellen dat je dat allemaal al weet?
Graag jullie advies.
Nadat ik eindelijk had ontdekt dat de versnellingsknop er niet afgedraaid wordt maar getrokken (kan ik nergens vinden in de boeken), kan ik de kunststofhoes er niet afhalen omdat deze blijft hangen achter de achteruitversnellingsknop (die je omhoog trekt wanneer je in z'n achteruit wilt schakelen. Ik de boeken zie ik dat er een klein imbusje oid moet zitten waar je bij kunt wanneer de knop eraf is, maar bij mij is dat niet zo (5 bak hand, 14.4 e 1985). Ik zie niets wat nog losgedraaid kan worden.
Uiteindelijk heb ik de kunsttsofhoes maar zover als ging over de pook getrokken, maar toen stuitte ik op het volgende probleem. De rubberen manchet die je dan moet verwijderen zit onder een kunststofrand die ogenschijnlijk nergens mee vast zit, maar toch onmogelijk te verwijderen bleek. Ik kreeg hem er niet van af. Kan iemand mij vertellen hoe die rand bevestigd zit (ook dit kan ik niet in de boeken vinden). Vind ik wel een tekortkoming in alle boeken, ze veronderstellen dat je dat allemaal al weet?
Graag jullie advies.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2010 12:41 #858534
door 16673-dummy
Volgens mij zit er een ringetje doorheen, bovenaan. Hier zit een borgpinnetje in die de zaak op z'n plaats houdt. Als je dat pinnetje eruit trekt, valt de bovenrand "open".
Bij mijn 345 heb ik op deze manier al meerdere keren de pookhoes verwijderd, evenals bij 3 343's.
Bij mijn 345 heb ik op deze manier al meerdere keren de pookhoes verwijderd, evenals bij 3 343's.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-12-2010 20:06 #858576
door V300 register
Dank voor je antwoord. Ik zal er eens naar kijken. Weet je ook nog hoe die plastic rand verwijderd wordt die de rubberen manchet vasthoudt?
Overigens, Joost, waar in de Achterhoek woon jij? Zoals je wellicht hebt bedacht, ik woon er ook!
Overigens, Joost, waar in de Achterhoek woon jij? Zoals je wellicht hebt bedacht, ik woon er ook!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2010 21:54 #858581
door 16673-dummy
Dan zou ik eerst bij mijn eigen auto moeten kijken, ik ken die constructie niet precies uit mijn hoofd.
Die staat deze week echter nog bij de spuiter, dus dan zul je even een weekje moeten wachten...
Geesteren, da's toch Twente?
Ik woon bij Doetinchem in de buurt (Ulft), maar mijn broer woont in Deventer dus ik kom nog wel eens in die regionen. Komend weekend ben ik in Dalfsen.
Die staat deze week echter nog bij de spuiter, dus dan zul je even een weekje moeten wachten...
Geesteren, da's toch Twente?
Ik woon bij Doetinchem in de buurt (Ulft), maar mijn broer woont in Deventer dus ik kom nog wel eens in die regionen. Komend weekend ben ik in Dalfsen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-12-2010 22:12 #858585
door V300 register
Geesteren GLD ligt bij Borculo (= Achterhoek). Er is ook een Geesteren Ov, misschien is dat Twente?
Wanneer je meer weet hoor ik het graag.
Wanneer je meer weet hoor ik het graag.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2010 23:11 #858596
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schakelen in zijn één en twee.
die plastic rand kun je er zo naar boven af wippen met een hefboompje (gaat met de hand vaak al zelfs)
rubberen manchet zit bevestigd met 3 ovalen en 1 ronde borgclip, werkt hetzelfde als bij de panelen onder het dashboard, dus eerst het middelste pinnetje eruit drukken en dan kan het andere stukje dat daar omheen zit eruit. leg eerst een grote doek oid thv de pook onder de auto om de borgclipjes op te vangen.
rubberen manchet zit bevestigd met 3 ovalen en 1 ronde borgclip, werkt hetzelfde als bij de panelen onder het dashboard, dus eerst het middelste pinnetje eruit drukken en dan kan het andere stukje dat daar omheen zit eruit. leg eerst een grote doek oid thv de pook onder de auto om de borgclipjes op te vangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2010 11:47 #858607
door V300 register
Ik heb het geprobeerd met een hefboompje (schroevendraaier) maar er was geen beweging in te krijgen en ik was bang het ding te breken, daarom dacht ik aan een verborgen bevestiging oid.
Blijkbaar moet er meer kracht ingezet worden? Ik zal het nog eens proberen.
Blijkbaar moet er meer kracht ingezet worden? Ik zal het nog eens proberen.
Moderators: Mark Smeets