Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 18:27 #747400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
Toch grappig om te zien hoe een topic kan veranderen in een discussieforum over fastfitters.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 19:39 #747414 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....

850 Estate;83534 schreef : Toch grappig om te zien hoe een topic kan veranderen in een discussieforum over fastfitters.....

Welkom op ons forum! :D

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2009 23:21 #747472 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
ik voel een nieuw topic ankomme

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2009 18:57 #747515 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
Vandaag de hele dag aan het stoeien geweest met de bakolie / bakbediening enzovoort. Geen verbetering helaas. Volgende week halen we een gestripte schade 360 op waar blok en bak nog inzitten. Dat spul is goed, dus wordt gedemonteerd / overgebouwd. Wordt vervolgd!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2009 16:51 #751052 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....

Pistonpen paultje;83499 schreef : Sorry sorry...'t Is een pot nat, maar ik geef je gelijk...:+

(overigens kan ik het altijd prima vinden met lui uit twente of de achterhoek...)

Zeg nooit tegen een twentenaar dat de achterhoek en twente 1 pot nat zijn. Dat is hetzelfde zeggen dat een limburger een brabander is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2009 18:52 #751075 door V300 register
Hier sluit ik me geheel bij aan... ook al kom ik uit de liemers. ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 18:29 #753802 door V300 register

850 Estate;83656 schreef : Vandaag de hele dag aan het stoeien geweest met de bakolie / bakbediening enzovoort. Geen verbetering helaas. Volgende week halen we een gestripte schade 360 op waar blok en bak nog inzitten. Dat spul is goed, dus wordt gedemonteerd / overgebouwd. Wordt vervolgd!

Afgelopen zaterdag hebben we de gestripte 360 opgehaald. Volgens zeggen zijn motor, bak en diff nog prima. Deze maand wordt e.e.a. uitgewisseld c.q. overgebouwd (afhankelijk van de beschikbare schaarse vrije tijd). Pas als de hele aandrijflijn in orde is (incl. een nieuwe koppelingsset), worden daarna de dubbele carburateurs en de snelle nokkenas geplaatst. Ik houd jullie vanzelfsprekend op de hoogte.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2009 23:21 #755672 door V300 register

850 Estate;87769 schreef : Afgelopen zaterdag hebben we de gestripte 360 opgehaald. Volgens zeggen zijn motor, bak en diff nog prima. Deze maand wordt e.e.a. uitgewisseld c.q. overgebouwd (afhankelijk van de beschikbare schaarse vrije tijd). Pas als de hele aandrijflijn in orde is (incl. een nieuwe koppelingsset), worden daarna de dubbele carburateurs en de snelle nokkenas geplaatst. Ik houd jullie vanzelfsprekend op de hoogte.

Overmorgen (zaterdag) gaan we aan de slag om bak / diff + torque tube van de gestripte 360 te demonteren. Waarschijnlijk kost dit wel een groot deel van de dag, dus montage hiervan in de GLS wordt waarschijnlijk 2e helft van de maand. Wordt vervolgd...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 23:30 #755884 door V300 register
Update: Het viel allemaal uiteindelijk niet tegen; bak en diff zijn onder de donorauto vandaan gehaald, torquetube ook, na heel veel moeite. De spline op de TT was zo ongeveer vergroeid met het vliegwiel. Een gedeelte van de binnenas is bij de demontage uit de TT (voorzijnde) geschoven. Iemand enig idee hoe dit weer netjes terug te krijgen? Vanmiddag nog een absolute meevaller: onder de donorauto zat nog een Intrax verenset! Nu niet meer dus...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 23:36 #755887 door V300 register
Hee, das leuk.
Ik hoor graag hoe die bevalt, ik zit zelf nog een beetje tegen de aanschaf van die veren aan te hikken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC