Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2008 22:21 #745765
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
Denken jullie dan niet dat er een verband is tussen verslechterd schakelen en dit geluid?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2008 23:25 #745770
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
verslechterd schakelen.. dat zie ik niet bij je openingspost staan?
mis je versnellingen,valt hij er gewoon moeilijk in of word het bewegen van de pook moeilijk gemaakt?
mis je versnellingen,valt hij er gewoon moeilijk in of word het bewegen van de pook moeilijk gemaakt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2008 09:39 #745804
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
@ Anjo: zie enkele posts hierboven. Voornamelijk III en IV zijn alleen met wat tussengas zonder kraken in te schakelen. Daarnaast schoot hij gisterenavond bij een klein ritje bij minimale belasting (constante snelheid in IV) een paar keer uit deze versnelling. Ik vraag me nu af of het ??n met het ander te maken heeft of puur toeval is en los van elkaar staat?
@ Erik: Mocht het nodig zijn, dan houd ik me inderdaad graag aanbevolen voor bak / torquetube. Je hebt mijn mailadres al (verlagingsblokken), misschien kan je via mail aangeven hoeveel je ervoor in gedachten hebt?
@ Erik: Mocht het nodig zijn, dan houd ik me inderdaad graag aanbevolen voor bak / torquetube. Je hebt mijn mailadres al (verlagingsblokken), misschien kan je via mail aangeven hoeveel je ervoor in gedachten hebt?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 13:28 #745834
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
Na een bakwissel vanwege die geluiden had ik ook last van het missen en op den duur verdwijnen van versnellingen. Het voorste lager van de bak had schijnbaar een tik loodrecht op de as gekregen waardoor hier speling op gekomen was. Daardoor was de preciesie uit de bak (als een M46 dat al heeft) en was het gokken waar de versnellingen zaten.
Na bakwissel 2 schakelde hij zo zacht als boter.
Na bakwissel 2 schakelde hij zo zacht als boter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2009 17:29 #746189
door V300 register
Beste wensen allemaal nog voor 2009 uiteraard!
Vandaag heb ik wat zaken geregeld om volgend weekend de auto op de brug te zetten en er eens vanaf de onderkant goed naar te kijken / luisteren. Geloof het of niet; de schurende geluiden zijn opeens helemaal weg..... Heb ik weer, op het moment dat de patient bij de dokter zit zijn de symptomen verdwenen. Wel "zingt" de bak nog en is inschakelen van met name de 4e versnelling lastig / soms onmogelijk. Ik krijg toch de indruk dat het probleem meer bij /in de bak zit dan in de aandrijfas / torquetube. Volgende week weten we hopelijk meer.
Grtz,
Vandaag heb ik wat zaken geregeld om volgend weekend de auto op de brug te zetten en er eens vanaf de onderkant goed naar te kijken / luisteren. Geloof het of niet; de schurende geluiden zijn opeens helemaal weg..... Heb ik weer, op het moment dat de patient bij de dokter zit zijn de symptomen verdwenen. Wel "zingt" de bak nog en is inschakelen van met name de 4e versnelling lastig / soms onmogelijk. Ik krijg toch de indruk dat het probleem meer bij /in de bak zit dan in de aandrijfas / torquetube. Volgende week weten we hopelijk meer.
Grtz,
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2009 20:07 #746214
door V300 register
als je bak niet goed schakelt, zit waarschijnlijk verkeerde olie erin.
wat is het exacte merk en type olie wat je in de versnellingsbak gedaan hebt?
wat is het exacte merk en type olie wat je in de versnellingsbak gedaan hebt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2009 22:04 #746243
door V300 register
Mobil ATF 80w90(?)
Voor suggesties sta ik altijd open!
Voor suggesties sta ik altijd open!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 22:12 #746249
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
ATF? Is dat niet voor automatische versnellingsbakken of heb ik dat mis?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2009 22:39 #746260
door V300 register
Voorzover mijn kennis rijkt (en die van een goede vriend en professioneel Volvo-techneut) gaat er ATF in zowel hand- als automatische bakken.:hmmz:
Ik wil deze toestand aigenlijk zo snel mogelijk achter de rug hebben, zodat ik kan beginnen met de montage van de dubbele Solexen en de snelle nokkenas.....
Ik wil deze toestand aigenlijk zo snel mogelijk achter de rug hebben, zodat ik kan beginnen met de montage van de dubbele Solexen en de snelle nokkenas.....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 22:43 #746261
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verontrustende geluiden vanaf de aandrijflijn....
Ik heb er verder ook geen verstand van hoor. Wat ik wel weet is dat ik ook 80w90 heb gebruikt in dat versnellingsgebeuren/differentieel/rommel in de buurt van de achteras. Maar geen ATF.
Moderators: Mark Smeets