Grote Beurt: aandachtspunten 360's
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wist dat de remmen niet meer goed waren, want remmen deed hij niet meer echt...bleek dus zo lek als een mandje. De remkabels hadden ook hun langste tijd gehad.Erik;47693 schreef : Wat gaan ze precies doen??
Heb dus om een (soort van grote) beurt gevraagd en daarbij kwamen nog meer problemen naar voren. Teveel speling met sturen, niet meer te corrigeren, wat dat ook alweer precies was durf ik niet te gokken, terminologie is niet mijn sterkste punt. Jullie weten het vast. En er was nog iets...heb niet alles onthouden. Maar ik vertrouw erop dat het goed komt. Ik krijg nog een uitgebreide lijst met werkzaamheden, ik hou wel alles bij namelijk.
Niet alles hoefde direct aangepakt te worden, maar dat mocht van mij wel...anders blijft het weet-ik hoe lang liggen. Ik wilde daarnaast ook nog 'nieuwe' banden achter, dashboard lampje gefixed hebben en een nieuwe bobinekabel. Vloeistoffen e.d. vanzelfsprekend met de beurt meegenomen. Kleppen stellen ook nog, geloof ik. Morgen of overmorgen kan ik 'm weer ophalen. Supertoll.
En nu maar weer on-topic met de aandachtspunten voor de 360...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
antiekeradio;47752 schreef : met een korte zoektocht idd helemaal niks over te vinden. zou er vanaf blijven eerlijk gezegd.
koop gewoon Bosch kabels.... of Bougiecord
Klopt het inderdaad dat Bougicord bougiekabels origineel op Volvo worden geleverd? Ik heb nu ook Bougicord, en daar staat met grote letters Volvo op. Zo eens met de dealer bellen.
Foto van m'n huidige kabels:
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

De dealer hier heeft niks meer.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Ook heb ik gevraagd wat een distributieriem en spanrol kost. Ik rekende op een kleine 90 euro maar toen hij 53,50 netto zei mocht ie hem van mij erbij doen;) Dat is niet duur. Alles was op voorraad.
De ontstekingsdelen gelijk maar gemonteerd. Piece of cake. Oude bougies zagen er goed uit in de zin van wit, met een rozige/rode tint. Helemaal heel, beetje bruinig maar ja, heet gebakken he. De nieuwe bougiekabels zijn zoooveel flexibeler dan de oude, ze waren wel aan vervanging toe. Overigens zijn het originele Volvo Bougicord bougiekabels.
Bij het verwijderen van de oude rotor brak ie af. Schrok ik wel even van. Gelukkig kreeg ik alle kleine delen eruit. Hoe demonteer je de rotor nou netjes? De nieuwe erop gezet; die durf ik nooit meer los te halen:D
Hij loopt nu weer als een zonnetje. Stationair draait ie nu ongeveer 900 tpm, terwijl het met het oude setje iets hoger lag, rond 1000tpm. Ik kan dit echter niet verklaren.
Nu heb ik dus nog een distributieriem en spanrol liggen. Wie wil me helpen bij de montage hiervan?

- V300 register
- Verbannen
-
Overigens lijkt mij de bobinekabel het belangsrijkste van alle ontstekingskabels. Ik had er ook eentje extra gekocht bij de lokale onderdelenboer voor 8 euro.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Steven, hoe is het afgelopen in Bunnik? Rijdt ie weer als nooit tevoren?

- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;47960 schreef : Voorlopig niet nodig, gisteren zijn m'n kleppen nog gesteld tijdens de grote beurt in Bunnik. Ben daar weer super geholpen!
Hij stuurt en remt weer geweldig, dus ik ga dit weekend direct weer de weg op...op naar oma's verjaardag.
Stationair loopt ie ook veel beter en de einddemper glimt weer (nieuw dus). Aan de onderkant stukkies ingelast, tectyleren etc. Man! Veel uitgebreidere service dan ik durfde te hopen. En ik heb weer drie werkende lampjes in m'n dashboard! Oja en nieuwe achterbandjes. Plus nog meer klusjes die bij de grote beurt horen. De auto voelt weer veel betrouwbaarder aan, geeft een ontzettend fijn gevoel. Ik ga dat dus vaker laten doen. Beetje achter de feiten aan gelopen... Het uiterlijk vind ik minder belangrijk bij deze auto, daar heb ik m'n andere uiteindelijk voor.
+ bobinekabel, maar dat was echt nodig, want toen ik 'm eraf haalde scheurde het rubber gewoon, kwam er metaal bloot te liggen. Beetje teruggepropt en verder gereden...ik had zelf in eerste instantie de verkeerde bobinekabel gekocht. :+ Bleken ze daarna in Bunnik ook nog eens tot 5 keer toe de verkeerde in handen te hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
En iemand misschien nare ervaringen (lees: problemen in de zin van lekkages en/ of kapotte waterpomp) met het verversen van de koelvloeistof van "Volvo groen" naar rood/roze? Ik weet dat je ze in elk geval niet bij elkaar moet pleuren.
Edit: Excuses, ik keek met mijn neus. Op de Bougicord site staat dat 360 B200 kabels DIN zijn.
- V300 register
- Verbannen
-