Grote Beurt: aandachtspunten 360's

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2008 17:37 #697937 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Grote Beurt: aandachtspunten 360's
Schijven een keer lekker schoonremmen? Met flinke snelheid een paar keer goed remmen wil wel eens helpen. En n?????it met je voet op de rem blijven staan bij het stoplicht, dan gaan je schijven er ook aan. Dan krijg je er zo'n mooi glaslaagje op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2008 13:29 #697984 door V300 register
gezien de genoemde dikte is er maar 1 antwoord; vervangen!!

en de blokken moet je gewoon mee vervangen met de schijven.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 19:48 #698008 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Grote Beurt: aandachtspunten 360's
De blokjes nog niet wegdoen, vaak slijten de blokken sneller dan de schijven.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2008 09:28 #698232 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Grote Beurt: aandachtspunten 360's
Hmm.... :snif:

Ik denk dat ik de plannen maar moet wijzigen. Eerst ontsteking en dan de remmen. Op marktplaats staat een advertentie voor bougiekabelsetjes. Dus ik gemaild, verkoper wist alleen niet precies welke het waren. Hij kwam wel met een bepaald setje aan, dus ik de lengte maar even nameten. Het klopte wel, het setje is wel goed, maar bij het lostrekken van de bougiekabels is er bij 1 de inwendige stekker afgebroken. Het uiteinde bleef dus aan de bougie zitten. Waarschijnlijk ouderdom. Hij loopt nu dus op 3 cilinders:(

Nu zijn de centen op, en komen studiefinanciering en loon pas over een week. Kan ik zolang op 3 pitten doorrijden? Ik verwacht in de tussentijd nog zo'n 15km te moeten rijden. Dat is natuurlijk niet zoveel, maar ik weet niet hoeveel kwaad het kan om op 3 pitten te rijden. Het lijkt me niet echt gezond.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2008 11:34 #698235 door V300 register
Buiten het feit dat je ?berhaupt beter niet op 3 pitten kunt rijden... Heb je een katalysator? Die gaat eraan, en die wil je niet ook nogeens vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2008 11:49 #698236 door V300 register
Vandaag en morgen staat m'n auto bij First Class Carservice in Bunnik, de hele remmelarij wordt aangepakt, want er was nogal wat mis. Plus een beurt en nog wat dingetjes. Wat er allemaal niet kan misgaan in een half jaar! Maar goed...hij moet op de weg blijven, dus het geld heb ik er voor over en ik had wat gespaard, gelukkig. Helaas was dat geld eigenlijk bedoeld voor de opknapbeurt van m'n andere 343, dus dat zal nog even worden uitgesteld. Ik denk erover om elke week/maand wat opzij te zetten voor die soort onverwachtse problemen. Ik moet het iig structureler gaan aanpakken en accepteren dat het geld kost. Zelf (grote) reparaties uitvoeren is namelijk niet voor mij weggelegd.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2008 14:18 #698254 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Grote Beurt: aandachtspunten 360's
Wat gaan ze precies doen??

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2008 20:13 #698309 door Doeke Dobma (GAST)
Die 300's zijn echt niet kapot te krijgen. De 'connector' in de bougiekabel was dus afgebroken. Maar met een beetje duwen op de kabel klemt ie schijnbaar precies genoeg dat er nog een vonk is. Hij loopt dus nog gewoon op 4 cilinders, maar moet zeker vervangen worden. Dit wil ik volgende week doen, rij toch niet veel met de auto.

Ik vertelde dus van die advertentie op marktplaats. De beste man biedt dus een bougiekabelset aan van dus 4 kabels plus kabel naar de bobine. Dit is gewoon nieuw en moet 25 euro kosten. Geen geld, als je het mij vraagt. Maar, het is van het merk Janner. Ik kan er echt niets over vinden, waardoor ik ga twijfelen over de kwaliteit. Een Beru Reactive set (is me verteld dat dat erg goed is) kost 73 euro, 3x zoveel. Aan de ene kant is de Janner set natuurlijk goedkoop. Maar is het ook goed? IS het kwaliteitsverschil puur levensduur? Of zou de Janner ook minder goed vonken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2008 20:20 #698311 door V300 register
met een korte zoektocht idd helemaal niks over te vinden. zou er vanaf blijven eerlijk gezegd.

koop gewoon Bosch kabels.... of Bougiecord

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2008 20:33 #698314 door Doeke Dobma (GAST)
Bougiecord... da's toch origineel Volvo? What about Beru? Bosch is ook altijd goed ja.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC